1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از مدل جدید بی ام و i3 EV

رونمایی از مدل جدید بی ام و i3 EV

11 شهریور 1396
  • 0

بازنگری بی ام و i3 شامل افزایش میزان مسافت، ظاهر جدید و نسخه جذاب i3s با شتاب صفر تا 100 زیر 7 ثانیه می باشد.

رونمایی از مدل جدید بی ام و i3 EV و i3s

فیس لیفت بی ام و i3 پیش از حضور آن در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به طور رسمی رونمایی شد. در کنار مدل بازنگری شده، بی ام و از عرضه نسخه جذاب تر i3s خبر داد که می تواند صفر تا 100 کیلومتر را در کمتر از 7 ثانیه طی کند.

در حالی که مدل استاندارد، موتور الکتریکی 168 اسب بخاری را حفظ کرده است، i3s دارای خروجی 181 اسب بخار و 20 نیوتن متر گشتاور اضافه است. این امر باعث می شود که مدل s صفر تا 100 کیلومتر را در عرض 6.9 ثانیه طی کند و مدل سنگین تر range-extender (با قابلیت طی مسافت بیشتر) رکورد 7.7 ثانیه را به ثبت رسانده است. در i3s ارتفاع سیستم تعلیق اسپرت پایین تر آمده است. همچنین این خودرو مجهز به کمک فنرها و میله های تعادل (anti-roll) مخصوص شده است. مدل جدید 10 میلی متر کوتاه تر از i3 معمولی است و 40 میلی متر پهن تر شده است. گفته می شود که سیستم کنترل پایداری DSC بهینه سازی شده و "هندلینگ مطمئن در تمام حالت های رانندگی" را در اختیار شما قرار می دهد، در عین حال سیستم کنترل کشش دینامیک (DTC) امکان "دریفت های امن و پایدار" را ارائه می دهد.

رونمایی از مدل جدید بی ام و i3 EV و i3s

با به روز رسانی های انجام شده، i3 جدید از نظر ظاهری نسبت به مدل قبلی کمی متفاوت شده است. در قسمت جلو سپر و چراغ های جدید به چشم می خورند. همچنین مه شکن های مدل قبلی با چراغ های LED جایگزین شده اند و شکل C مانند جدیدی به خود گرفته اند. در قسمت عقب، تغییرات کمتری دیده می شود و می توان به چراغ های LED با کنتراست رنگ متفاوت اشاره کرد.

خودروساز آلمانی i3 جدید را با دو رنگ متالیک جدید ارائه می کند: Melbourne Red (قرمز) و Imperial Blue (آبی). همچنین مشتریان می توانند از میان رنگ های سفید، مشکی، خاکستری و آبی (Protonic Blue) – که سال پیش ارائه شد- خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنند. علاوه بر این، سقف نقره ای رنگ نیز موجود می باشد. قوس چرخ های جدید مشکی رنگ در رینگ های آلیاژی دو رنگ 20 اینچی مشاهده می شود و می توانید کاپوت را با رنگ مشکی به همراه طراحی دو رنگ انتخاب کنید.

کابین زیبای i3 تقریبا بدون تغییر باقی مانده است و مواد سازگار با محیط زیست همچنان در آن به چشم می خورند. چرم طبیعی، پلاستیک بازیافت شده و چوب اوکالیپتوس طبیعی با توجه به نسخه خودرو موجود خواهند بود. در همین زمینه، بی ام و اعلام کرده است که بیش از 80 درصد سطوح قابل رویت از منابع بازیافت شده تهیه شده اند. کمربندهای آبی – علامت موتور الکتریکی خودرو – نیز به عنوان آپشن موجود خواهد بود.

رونمایی از مدل جدید بی ام و i3 EV و i3s

در قسمت دیگر، بی ام و نسخه به روزرسانی شده سیستم iDrive را ارائه می کند. همچنین تمامی مدل ها دارای صفحه نمایش 10.25 اینچی و سیستم نویگیشن حرفه ای بی ام و هستند. سیستم تشخیص صدا بهبود پیدا کرده و قابلیت اتصال به اپل کارپلی فراهم شده است. علاوه بر این ها فهرست اپلیکیشن های ConnectedDrive i بی ام و نیز گسترش یافته است.

میزان مسافت طی شده در مدل جدید افزایش پیدا کرده است. i3 معمولی با شارژ کامل می تواند مسافت 300 کیلومتر را طی کند. i3s قابلیت طی مسافت 280 کیلومتر را دارد. البته آمار مدل های REx هنوز منتشر نشده است. خروجی دی اکسید کربن i3 و i3s REx به ترتیب 13 گرم و 15 گرم در هر کیلومتر است.
علاوه بر افزایش میزان مسافت، خریداران می توانند خودرو خود را سریع تر شارژ کنند. کابل شارژ استاندارد بهینه تر شده و می تواند با 3 ساعت شارژ به وسیله i Wallbox، بیش از 180 کیلومتر را بپیماید. البته مانند قبل، می توانید روند شارژ را توسط اپلیکیشن تلفن همراه کنترل نمایید.

رونمایی از مدل جدید بی ام و i3 EV و i3s

رونمایی از مدل جدید بی ام و i3 EV و i3s

قیمت i3 حدود 1000 پوند افزایش پیدا کرده است. به این صورت که مدل پایه i3 قیمتی در حدود 34 هزار پوند دارد ( البته با کسر مبلغ کمک خرید دولت بریتانیا حدود 147 میلیون تومان تمام می شود). قیمت مدل i3s از 32 هزار پوند و i3s REx از حدود 35 هزار پوند شروع می شود (قیمت ها با کسر مبلغ کمک خرید دولت لحاظ شده اند)

. نظر شما در مورد این خودرو الکتریکی جذاب و دوستدار محیط زیست چیست ؟

رونمایی از مدل جدید بی ام و i3 EV و i3s

رونمایی از مدل جدید بی ام و i3 EV و i3s



نظرات