1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی ب ام‌و X8 در سال 2020

معرفی ب ام‌و X8 در سال 2020

30 اردیبهشت 1397
  • 0

هنوز ب‌ام‌و از نسخه تجاری و تولیدی X7 خود رونمایی نکرده است که زمزمه‌های کار روی مدل دیگری از شاسی‌بلندها و توسعه آن به گوش می‌خورد. مدلی که احتمالا ردیف X های ب‌ام‌و را تا شماره 8 گسترده خواهد کرد.

این خودرو در راستای رقابت با آئودی Q8های آینده و به عنوان یک گزینه اقتصادی به جای لامبورگینی "اوروس" و بنتلی "بنتایگا" در 2 سال آینده معرفی خواهد شد.


نسخه احتمالی ب‌ام‌و X8

 معرفی ب ام‌و X8 در سال 2020

ب‌ام‌و از سال گذشته فضایی را برای آشنا کردن بازارهای مختلف با این شاسی‌بلند جدید ایجاد کرده است و زمزمه‌های ورود این خودرو برای حضور در میان SUV ها را جا انداخته است.

کلوس فرولیچ مدیر بخش توسعه برند ب‌ام‌و در خصوص مدل X8 گفت: فضای مناسب برای فروش X8 در کشورهایی مانند چین وجود دارد، اما هنوز تصمیمی در این خصوص از سوی مدیران این مجموعه اخذ نشده است. وی افزود: هر خودروی شاسی‌بلندی کاراکتر و ماهیت مخصوص به خود دارد و به همین دلیل می‌تواند جایگاه خود را در بازارهای مختلف به دست آورد. از طرفی پیدا کردن خودرویی با ویژگی منطبق بر بازار نیاز به زمان و ارزیابی بیشتری دارد.

فرولیچ تاکید کرد: صحبت از X8 ب‌ام‌و هنوز زود است و استراژی این شرکت فعلا روی ساخت و تکمیل خودروهای دیگر لاین X مانند X5 و X6 تمرکز دارد.

با این وجود X8 یک نسخه شیک‌تر از X7 است و احتمالا دارای یک سقف شیب‌دار خواهد بود. این شیب سقفی از پشت ستون B آغاز خواهد شد و گونه‌ای طراحی شده که دید راننده را کاهش ندهد. در این خودرو فاصله بین دو محور نیز افزایش یافته تا X8 ظاهر اسپوت‌تری پیدا کند.


نسخه مفهومی ب‌ام‌و X7

 معرفی ب ام‌و X8 در سال 2020

برخلاف X7، که با 3 ردیف صندلی ساخته می‌شود، X8 با دو ردیف صندلی با ظرفیت حمل 5 سرنشین ارائه خواهد شد. البته انواعی از مدل‌های 4 صندلی این خودرو نیز ارائه خواهد شد که در ردیف دوم آن از صندلی‌های بزرگ کاپیتانی بهره می‌گیرد.

در زیر درب موتور این خودرو شاهد یک موتور 6.6 لیتری V12 توئین توربو خواهیم بود. انتظار یک خودرو الکتریکی پلاگین هیبرید نیز در میان نسخه‌های X8 وجود دارد دارد. این خودرو با وجود یک موتور 2 لیتری توئین‌توربو و موتور الکتریکی موجود روی نسخه پرفورمنس 740e فعال خواهد شد.



نظرات