1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ب ام و با سری 3 گرن توریسمو خداحافظی می کند

ب ام و با سری 3 گرن توریسمو خداحافظی می کند

21 دی 1395
  • 1

وب‌سایت BMWBlog که از منابع نزدیک به ب‌ام‌و است به‌تازگی طی گزارشی اعلام کرده است که به‌احتمال‌زیاد در نسل آیندهٔ سری 3، نسخهٔ گرن توریزمو تولید نخواهد شد. این منبع در گزارش خود گفته است که هنگامی‌که نسل جدید ب‌ام‌و سری 3 با کد G20 در سال 2018 معرفی گردد، ممکن است یکی از اعضای خانوادهٔ خود را از دست بدهد که آن نسخهٔ گرن توریزمو خواهد بود. به گفتهٔ منابع معتبر، با توجه به اینکه سری 3 گرن توریزمو تا حدودی با سری 4 گرن کوپه جایگزین شده است، به‌احتمال‌زیاد از رده خارج خواهد شد.

 ب‌ام‌و سری 3 گرن توریزمو به آخر خط رسید

همین منابع می‌گویند که ب‌ام‌و متوجه چالش فروش این دو مدل در کنار یکدیگر شده است و به همین دلیل تصمیم گرفته فقط به تولید یکی از آن‌ها ادامه دهد. این گزارش در ادامه می‌گوید که سری 4 گرن کوپه رسماً جای سری 3 گرن توریزمو را در سبد محصولات ب‌ام‌و خواهد گرفت. البته ما نمی‌دانیم که این اتفاق چگونه رخ خواهد داد چراکه این دو مدل دقیقاً یک گروه خاص از خریداران را هدف قرار نداده‌اند. سری 3 گرن توریزمو یک لیفت‌بک جادارتر و کاربردی‌تر از نسخهٔ معمولی سدان سری 3 است درحالی‌که سری 4 گرن کوپه، یک نمونهٔ اسپرت با فرمی کوپه و خط سقفی منحنی است.

 ب‌ام‌و سری 3 گرن توریزمو به آخر خط رسید

 ب‌ام‌و سری 3 گرن توریزمو به آخر خط رسید

بااین‌حال سری 3 گرن توریزمو با وجود برخورداری از طراحی اسپرت و زیبا همواره زیر سایهٔ سری 3 و سری 4 قرار داشته است. این در حالی است که برای کسانی که خواهان یک سری 4 با دو در اضافه و کاربرد بیشتر هستند نیز سری 4 گرن کوپه انتخاب جذابی خواهد بود. توقف تولید سری 3 گرن توریزمو می‌تواند بدین معنا باشد که نسل آیندهٔ سری 3 تنها به‌صورت سدان در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد چراکه گزارشاتی نشان می‌دهند که ب‌ام‌و قصد دارد عرضۀ نسخهٔ استیشن سری 3 را هم در ایالات‌متحده متوقف کند.

 ب‌ام‌و سری 3 گرن توریزمو به آخر خط رسید

بااین‌حال هرچند گزارشهایی نشان از بازنشستگی پیش از موعد سری 3 گرن توریزمو دارند، اما برادر بزرگ‌تر این خودرو یعنی سری 5 گرن توریزمو چنین وضعیتی نخواهد داشت زیرا طبق گفته‌های اخیر، این خودرو به خانوادهٔ سری 6 منتقل شده و لوکس‌تر و پالایش‌شده‌تر از قبل خواهد شد که این موارد به‌وضوح در برچسب قیمتی آن‌هم منعکس خواهند شد. در حال حاضر پروتوتایپ‌های سری 6 گرن توریزمو در موارد متعددی در حال آزمایش دیده شده‌اند و انتظار می‌رود رونمایی رسمی آن در نیمهٔ دوم سال جاری صورت گیرد. این اتفاق احتمالاً در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر روی خواهد داد.

 ب‌ام‌و سری 3 گرن توریزمو به آخر خط رسید

از سوی دیگر، گفته می‌شود نسل بعدی ب‌ام‌و سری 3 نیز با کد G20 دارای طراحی تازه و رادیکالی خواهد بود و در سال 2018 رونمایی خواهد شد. همچنین قرار است نسل جدید سری 4 هم تنها یک سال بعد در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت معرفی گردد. برخی منابع میگویند نسل آیندهٔ سری 3 از طراحی پیشرویی برخوردار خواهد بود و همچنین نسبت به نسل فعلی لوکس‌تر خواهد بود. استفاده از کروم در این خودرو انتخاب مناسبی جهت ارائهٔ یک طراحی لوکس و اسپرت در کنار هم است.

 ب‌ام‌و سری 3 گرن توریزمو به آخر خط رسید

نسل جدید سری 3 تقریباً ابعاد یکسانی با نسل کنونی F30 خواهد داشت به‌استثنای فاصلهٔ محوری آن ‌که 7 سانتیمتر کشیده‌تر خواهد شد. همان‌طور که اشاره شد نسل آیندهٔ ب‌ام‌و سری 3 طی سال 2018 معرفی خواهد شد و تا قبل از پایان سال به بازار عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود نسخهٔ استیشن آن‌هم چندی بعد و در اوایل سال 2019 معرفی گردد. بدین ترتیب سری 3 دریکی از سخت‌ترین و رقابتی‌ترین سگمنت‌های خودرویی امروزه، همچنان به‌عنوان پرفروش‌ترین محصول ب‌ام‌و انجام‌وظیفه خواهد کرد.

 ب‌ام‌و سری 3 گرن توریزمو به آخر خط رسید

 ب‌ام‌و سری 3 گرن توریزمو به آخر خط رسید

 ب‌ام‌و سری 3 گرن توریزمو به آخر خط رسید

 ب‌ام‌و سری 3 گرن توریزمو به آخر خط رسید

منبع:پدال



نظرات

  • رضا رضا (22 دی 1395 ساعت 12:20)

    شاهکار صنعت خودرو جهان...........