1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اورِلیو، سوپرماشین متولد فیلیپین

اورِلیو، سوپرماشین متولد فیلیپین

31 تیر 1393
  • 9

تنها کشورهای مشخصی در دنیا وجود دارند که در عرصه سوپرماشین‌ها دارای جایگاهی برای خود هستند. یکی از همین کشورها بود که قهرمان جام جهانی نیز شد. امّا کشوری که در زمینه سوپرماشین حتی نامش به ذهن‌ها خطور نمی‌کند، «فیلیپین» است؛ کشوری که شاید به زودی این وضعیت را تغییر دهد.

اورِلیو، سوپرماشین متولد فیلیپین

این سوپرماشین تیونینگ زیبا، اورِلیو (Aurelio) است که توسط یک گروه چهارنفره فیلیپینی با عنوان «فاکتور اورِلیو اتومبیل» ساخته شده است. اگر بخواهیم صادق باشیم، کاری که این افراد انجام داده‌اند، چندان پیچیده نبوده است. ظاهر اورلیو، کاملاً مؤلفه‌های زیبایی فراری 458 ایتالیا را دارد، درهای آن، حال و هوای مک‌لارن P1 را دارند و عقب خودرو هم نشانه‌هایی از لامبورگینی اونتادور را در خود دارد. البته شاید نتوان در شروع کار و به یک گروه چهار نفره چندان ایراد گرفت.

اورِلیو، سوپرماشین متولد فیلیپین

جزئیات زیادی در مورد اورلیو در دسترس نیستند. بدنه ترکیبی از پلاستیک تقویت‌شده فایبرگلاس با چیزی شبیه به فیبرکربن است که به صورت پراکنده در داخل کابین استفاده شده است. در زیر کاپوت، یک فریم لوله‌ای شاسی قرار گرفته که درون آن یک موتور توربوی چهار سیلندر 4G63 میتسوبیشی قرار گرفته است که می‌تواند برای هر تُن خودرو، قدرتی برابر ۴۵۷ اسب‌بخار تولید کند و می‌تواند نیروی لازم برای سرعت گرفتن اورلیو تا ۲۹۹/۳ کیلومتر بر ساعت را تأمین کند.

اورِلیو، سوپرماشین متولد فیلیپین

مطابق گفته «مانیلا تایمز» ۸۰ درصد این خودرو از منابع داخل فیلیپین تولید شده و تنها مواردی مانند چرخ‌ها، ترمزها، موتور، گیربکس و برخی عناصر سیستم تعلیق در این زمینه استثنا هستند.

اورِلیو، سوپرماشین متولد فیلیپین

اورِلیو، سوپرماشین متولد فیلیپین

اورِلیو، سوپرماشین متولد فیلیپین

ولی در مجموع، اورلیو طراحی تأثیرگذاری دارد؛ مخصوصاً وقتی درنظر بگیریم که این چهار نفر برای ساختن نمونه اولین سوپرماشین‌شان مجبور شدند از برخی چیزهایشان بگذرند و از آشنایان خود پول قرض کنند. این کمپانی با نیروی کاری که در حال حاضر دارد، می‌تواند بین ۶ تا ۱۰ دستگاه از این خودرو را در طول سال تولید کند. قیمت مشخص شده برای آن نیز حدود ۱/۶ میلیون پزوی فیلیپینی یا ۳۷ هزار دلار است.

اورِلیو، سوپرماشین متولد فیلیپین

اورِلیو، سوپرماشین متولد فیلیپین

اورِلیو، سوپرماشین متولد فیلیپین

منبع پدال


نظرات

  • امید غلامی امید غلامی (10 مرداد 1393 ساعت 23:31)

    ای خودروسازهای داخلی توروخدا بیاین 400 نفری جمع بشین یه ماشین باحال کپی کنید دیگه این ماشینای حال به هم زن و بی کیفیت به قیمت n تومن تولید نکنید!!!!!

  • امین  ع امین ع (5 مرداد 1393 ساعت 10:28)

    اگرم کپی باشه به تابلوی رانا نیست که 206 صندوق دارو چراغ ها و جای پلاکشو عوض کنن بگن خودروی ملی .ملتم که کلی حال میکنن که اسپرته !!!!

  • ارابه ارابه (3 مرداد 1393 ساعت 15:46)

    گالاردو با شما موافقم

  • پارساشکیبا پارساشکیبا (3 مرداد 1393 ساعت 15:19)

    توجه داشته باشید که با فراهم بودن امکانات و سرمایه کافی ما توانستیم راناو تیبا رو به این شکل زیبا و مشتری پسند طراحی کنیم !!!!!! بازم همت طراحهای فیلیپینی

  • محمد مسافرتی محمد مسافرتی (2 مرداد 1393 ساعت 11:36)

    خوب درستش کردن

  • طراح صنعتی نوجوان طراح صنعتی نوجوان (1 مرداد 1393 ساعت 02:16)

    اینکه به جای خود...حرفی درش نیست
    ولی میتونستن خیلی بهتر از اینها کار کنن و به جای اینکه یه تقلب فاحش و ابتدایی بکنن ، یه طرح جدید بزنن.دیگه اینکه نیاز به تکنولوژی زیادی نداره !
    4 نفر آدم جمع شدن فقط واسه تلفیق 2 تا ماشین و اضافه کردن یه سری نواقص به طراحیش؟؟!!!

    محمد محمد (19 اسفند 1395 ساعت 21:39)

    خب داداش با سه تااز دوستات برو بشین تو چمیدونم گاراژی جایی یکی از این بهتر تولید کن
    مرسی اه

  • طراح صنعتی نوجوان طراح صنعتی نوجوان (31 تیر 1393 ساعت 11:31)

    طراحی بسیارضعیفی داره و بیشتر یک کپی ناشیانه ست تا یک طراحی خلاقانه !
    با توجه به اینکه 4 نفر طراحش بودن ، با همون تجهیزات هم میتونستن خیلی فراتر از اینها بسازن !

    گالاردو گالاردو (31 تیر 1393 ساعت 16:57)

    همین قدر که مرد بودن نشستن یه سوپراسپورت با طراحی معقول درست کردن دست مریزاد داره کشور ما با این همه طراحای خوب و این همه سرمایه و این همه پتانسیل هیچکاری نکرده تا حالا حتی در حد یه طراحی نه بیشتر!!!!