1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آئودی SQ5 با سر اگزوزهای تقلبی!

آئودی SQ5 با سر اگزوزهای تقلبی!

12 فروردین 1396
  • 0

در ماه ژانویه در نمایشگاه خودروی دیترویت آئودی نسل جدید مدل SQ5 را رونمایی کرد که قطعاً گامی جدی به سمت جلو نسبت به نسل قبلی خود محسوب می‌شود؛ اما بااین‌حال به نظر می‌رسد آئودی در ظاهر این کراس‌اوور عملکردی از یک حیله و تقلب استفاده کرده است. این حیله استفاده از سر اگزوزهای تقلبی یا نمایشی در طرفین سپر عقب است که در بین بدترین نمونه‌هایی قرار می‌گیرد که تاکنون دیده‌ایم.

 آئودی SQ5 با سر اگزوزهای تقلبی!

در نگاه اول به نظر می‌رسد که این یک SUV اسپرت و توانمند با چهار سر اگزوز کرومی است که نمایی زیبا و اسپرت به آن بخشیده است؛ اما هنگام نگاه از نزدیک مشخص می‌شود که این سر اگزوزها کاملاً نمایشی و تقلبی بوده و در اصل پلاستیک‌هایی هستند که دور آن‌ها با زه‌های نقره‌ای‌رنگ احاطه ‌شده است. این در حالی است که سر اگزوز اصلی SQ5 در زیر خودرو با فاصلهٔ کمی از منبع اگزوز به سمت زمین قرار گرفته است و معلوم نیست که چرا آئودی بجای سر اگزوزهای اصلی از این شیوه استفاده کرده است.

 آئودی SQ5 با سر اگزوزهای تقلبی!

نکتهٔ جالب اینکه SQ5 جدید در اولین نمایش عمومی خود در نمایشگاه دیترویت با همین سر اگزوزهای نمایشی حاضر شد و کسی متوجه این حیله نشد تا جایی که در تصاویر مطبوعاتی هم به نظر می‌رسید این چهار سر اگزوز مانند نسل قبلی SQ5 واقعی هستند. البته قطعاً آئودی تنها شرکتی نیست که از سر اگزوزهای تقلبی استفاده کرده است چراکه پیش‌ازاین خودروهایی چون لکسوس IS F و حتی فراری کالیفرنیا هم به خاطر استفاده از این نوع سر اگزوز مورد سرزنش قرار گرفتند. همچنین پژو 308 GT هم درست مانند آئودی SQ5 جدید از سر اگزوزهای تقلبی استفاده کرده است.

منبع:پدال



نظرات