1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آئودی RS3 ،قویترین خودروی هاچ بک‌ جهان را بشناسید

آئودی RS3 ،قویترین خودروی هاچ بک‌ جهان را بشناسید

24 بهمن 1395
  • 3

آئودی ادعا می‌کند که مدل های جدید RS3 اسپورت‌بک در ۴٫۱ ثانیه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. نمایش وضعیت نهایی این هاچ بک نشان دهنده دریچه‌های هوای اضافی در ساختار آن است.

آئودی R3 را به یاد دارید؟ اولین خودروی سدانی که در نمایشگاه خودرویی پاریس در اواخر سال گذشته با زرق و برق و قدرت ۴۰۰ اسب بخار ظاهر شد. به همین دلیل نسخه ۵۵ در این خودرو در کنار خواهر صندوق‌دار خود مورد غفلت قرار گرفت. اما اکنون آئودی مدل دوست داشتنی RS3 اسپورت‌بک را به نمایش درآورده است.

 آئودی RS3 ،قویترین خودروی هاچ بک‌ جهان

این خودرو در یک ارتقاء به یک موتور ۲٫۵ لیتری ۵ سیلندر توربوی آئودی مجهز شده که روی یک ساختار TT RS استقرار یافته است. در توسعه‌های صورت گرفته RS3 هاچ بک خروجی نزدیک به ۴۰۰ اسب‌بخار یافته است.

این عدد معانی مختلفی دارد که از نظر ریاضی به معنای پشت سرگذاشتن مرسدس AMGمدل A45 با قدرت ۳۷۶ اسب‌بخار و شکست فوکوس RS با قدرت ۳۷۰ اسب‌بخار است.

با این اوصاف به نظر می‌رسد مدل‌های ارتقاء یافته آئودی RS3 هاچ بک به قدرتمندترین هاچبک روی زمین تبدیل شود.

آئودی ادعا می‌کند که مدل های جدید RS3 اسپورت‌بک در ۴٫۱ ثانیه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. نمایش وضعیت نهایی این هاچ بک نشان دهنده دریچه‌های هوای اضافی در ساختار آن است. با تغییرات صورت گرفته این مدل جدید آئودی ارزشمندتر از نسخه‌های پیشین خواهد بود و به همین مناسبت ارزش ۴۲ هزار پوندی برایش دور از انتظار نیست.

از طرفی امید است، موتور سبک‌تر شگفتی خوبی را برای آئودی RS3 رقم بزند. ساختار TTRSنیز در جایگاه مناسبی قرار گرفت.

بنز با ورود این عموزاده ژرمن خود احساس نگرانی خواهد کرد چرا که ائودی این بار نه تنها قدرتمندتر با گشتاور بیشتر بلکه سبک‌تر ظاهر شده و همان طور که ادعا می‌کند سریع تر از همه هاچ بک‌ها، همتای شاسی بلند تایپ F جگوار قدرت دارد.

 آئودی RS3 ،قویترین خودروی هاچ بک‌ جهان

 آئودی RS3 ،قویترین خودروی هاچ بک‌ جهان

 آئودی RS3 ،قویترین خودروی هاچ بک‌ جهان

منبع:دنیای خودرو



نظرات

  • مهدی مهدی (25 بهمن 1395 ساعت 09:07)

    دوستان عزیز این خودرو هاچ بک نیست/ به اینا میگن استیشن

  • SAMI SAMI (24 بهمن 1395 ساعت 20:45)

    یعنی اون دستگیره درش به کل ماشین های ایرانی می ارزد

  • hamed hamed (24 بهمن 1395 ساعت 11:02)

    واقعا حرف نداره!! آلمانی دوست داشتنی!!!!