1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آستون مارتین رقیبی برای مک لارن P1 تولید می کند

آستون مارتین رقیبی برای مک لارن P1 تولید می کند

27 اسفند 1396
  • 0

آستون مارتین مخفیانه در حال کار روی پروژه طراحی یک ابرخودروی موتور وسط با همکاری تیم فرمول یک ردبول می باشد و قرار است این مدل رقیبی برای مک لارن P1 و فراری لافراری باشد.

این پروژه که داخل کمپانی با عنوان "برادر والکایری" شناخته می شود، زمانی که سال 2021 وارد بازار شود به عنوان یک مدل بنچ مارک برای ابرخودروهای با قیمت حول و حوش 1.5 میلیون دلار محسوب خواهد شد.

 آستون مارتین رقیبی برای مک لارن P1 تولید می کند

فراری و مک لارن ابرخودروهای مذکور خود را در سال 2013 رونمایی کردند و انتظار می رود جانشین های آن ها را پس از ورود برادر والکایری به بازار معرفی خواهند کرد.

اندی پالمر در مصاحبه ای با اتوکار این خبر را تایید کرده است. وی گفته: "درست است، ما اکنون بیش از یک پروژه طراحی ابرخودروی وسط در دست اقدام داریم و اگر والکایری را هم حساب کنید، بیش از دو پروژه در کمپانی در جریان است. این پروژه جدید با توجه به تجاربی که از والکایری به دست آورده ایم بسیار خوب پیش می رود، این ابرخودرو با ظاهری زیبا و قابلیت های مهندسی خوبی که دارد، جزو بهترین های سگمنت خود خواهد بود."

آستون مارتین همچنین در حال طراحی یک ابرخودروی موتور وسط برای رقابت با امسال فراری 488 است و در سال 2021 وارد بازار خواهد شد، ولی هنوز مشخص نیست که آیا این دو مدل شباهت هایی با هم خواهند داشت یا نه. هر دو خودرو به احتمال زیاد از یک شاسی جدید در قالب یک مونوکوک کربنی استفاده خواهند کرد.

ابرخودروی موتور وسط جدید همچنین به این معنی است که آستون مارتین و تیم فرمول یک ردبول به احتمال زیاد رابطه خود را روی چند پروژه مدل های جاده ای حفظ خواهند کرد. پالمر در این باره می گوید: "ما در حال ایجاد رابطه ای عمیق با ردبول هستیم. این یک پایه و اساسی را تشکیل خواهد داد که برای ما به عنوان یک مرکز طراحی و مهندسی پرفورمنس شناخته می شود و با توجه به پروژه هایی که داریم، نتایج بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت. شاید اگر بخواهم بگویم که چقدر این همکاری برای ما مهم است، بهتر است بدانید که دفتر من دقیقا در کنار دفتر آدرین قرار دارد!"



نظرات