1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. حرکت خودبخودی یکی از خودرو های تسلا و تخریب منزل مالک!

حرکت خودبخودی یکی از خودرو های تسلا و تخریب منزل مالک!

13 دی 1395
  • 0

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که مالک یک دستگاه خودروی برقی « Model X» شرکت خودروسازی تسلا موتورز در کالیفرنیا از این خودروساز آمریکایی به دلیل حرکت ناگهانی خودروی خود در پارکینگ خانه این شخص و وارد آوردن خسارات فراوان به فضای پارکینگ و اتاق نشیمن و همچنین زخمی شدن راننده و سرنشین دیگر خودرو شکایت کرده است.

شکایت یک مشتری از شرکت تسلا

آقای «جی چانگ سون» که مالک یک دستگاه خودروی «Model X » تسلا محسوب می شود در گفت وگو با رسانه ها اظهار داشت: «یک شب پس از پارک خودرو در پارکینگ خانه ام درحالی که از آن پیاده شده و در حال بستن در بودم ناگهان خودرو با شتاب زیادی به سوی جلو حرکت کرد و به دیوار پارکینگ برخورد کرده و به دیوار اتاق نشیمن نیز خساراتی وارد کرد.» وی در ادامه افزود: «این موضوع برای من بسیار نگران کننده بود و باید چاره ای برای این مشکل اندیشیده شود.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، در متن شکایت آقای سون آمده است که خودرو ناگهان با تمام سرعت به جلو حرکت کرد و پس از برخورد شدید با دیوار پارکینگ و وارد آوردن خسارات قابل توجه به دیوار پارکینگ و اتاق نشیمن موجب ترکیدگی لوله های فلزی نیز شده است. تحلیلگران و فعالان حوزه صنعت خودرو بر این باورند که در صورت اثبات این موضوع نقص فنی یاد شده می تواند چالش جدی و مخربی برای شرکت خودروسازی تسلا محسوب شود.

شکایت این شهروند آمریکایی از تسلا در شرایطی مطرح می شود که پیش از این نیز هفت مورد شکایت دیگر با موضوع مشابه سرعت ناگهانی خودروهای این شرکت توسط اداره ملی ترافیک آمریکا و برخی دیگر از شهروندان در دادگاه های ایالات متحده علیه این شرکت خودروسازی آمریکایی مطرح شده است.

شایان ذکر است که پس از طرح شکایت آقای سون از شرکت تسلا، این شرکت با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد که تحقیقات خود را برای روشن شدن ابعاد حادثه رخ داده برای آقای سون آغاز کرده و به زودی نتایج تحقیقات خود را در اختیار نهادهای قانونی و نظارتی قرار خواهد داد.

در همین راستا یک سخنگوی شرکت تسلا در گفت وگو بارسانه ها اظهار داشت: «مدارک به دست آمده نظیر اطلاعات استخراج شده از خودرو نشان دهنده آن است که حرکت ناگهانی خودرو به سمت جلو و برخورد آن با دیوار پارکینگ به دلیل فشار پدال گاز از سوی آقای سون در تمام طول مسیر بوده است.»

در همین راستا کارشناسان فنی شرکت تسلا معتقدند که خودروهای این شرکت برای جلوگیری از عملکرد ناقص پدال گاز روش های متعددی را به سرنشینان پیشنهاد می دهد که یکی از آنها استفاده از سنسورهای قابلیت Autopilot است که به راننده اجازه می دهد پای خود را از روی پدال گاز بردارد.

با این وجود و به رغم توضیحات سخنگو و کارشناسان فنی شرکت تسلا، شکایت مطرح شده علیه این شرکت توسط آقای سون اتهاماتی نظیر بی دقتی، نقض تعهدات مربوط به خدمات پس از فروش را به شرکت تسلا وارد کرده و این خودروساز آمریکایی را مسئول خسارت های وارد شده عنوان می کند.

لازم به ذکر است که خودروی « Model X» از جمله محصولات لوکس شرکت تسلا محسوب می شود که در اواخر سال 2015 میلادی معرفی و به بازارهای جهانی عرضه شد. گفتنی است در فرآیند بازاریابی شرکت تسلا از خودروی «Model X» این شرکت به عنوان یکی از لوکس ترین و ایمن ترین خودروهای موجود در بازار یاد شده است.

منبع : رویترز - مترجم معراج آگاهی



نظرات