1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. 8 خودروی تنومند و عضلانی محبوب

8 خودروی تنومند و عضلانی محبوب

22 دی 1393
  • 3

صحبت از خودروهای تنومند، عضلانی و به اصطلاح ماسل‌کار، همواره تصویری از ماشین‌های هشت سیلندر بزرگ، قدرتمند و سریع را در فیلمهای هالیوودی تداعی می‌کند. در اینجا نقبی به گذشته می‌زنیم و تعدادی از ماسل‌کارهای افسانه‌ای را به یاد می آوریم.

کادیلاک الدورادو از اولین و کهن‌ترین ماسل‌کارها به شمار می‌آید که تولید آن از سال 1953 آغاز و تا سال 2002 ادامه یافت. اولین مدلی که ما در اینجا به شما نشان می‌دهیم، تصویر مدل 1953 این خودرو می باشد. رقیب این خودرو لوکس آمریکایی، بیوک ریورا می‌باشد. الدورادو کلمه‌‌ای اسپانیایی و به معنی ماهی زرین‌بال می‌باشد و اشاره‌ای است به یک شهر افسانه‌ای گمشده. این خودروی 8 سیلندر یکی از ماسل‌کارهای محبوب زمان خودش بود.

 8 ماسل کار محبوب

شورلت کامارو SS نیز در زمان عرضه اولین مدل خود در سال 1967 عنوان یکی دیگر از محبوب‌ترین ماسل کارها را به خود اختصاص داد. این خودرو توسط استودیو طراحی جنرال موتورز در آمریکای شمالی طراحی شد و به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب فورد ماستانگ می‌باشد که تا به امروز تولید آن ادامه دارد. این خودرو 8 سیلندر عضلانی در آمریکای شمالی به‌عنوان خودرو تسویه حساب شناخته می‌شود!

 8 ماسل کار محبوب

دوج چارجر یکی دیگر از ماسل کارهای داغ بود که اولین بار در سال 1968 معرفی شد و تولید آن تا به امروز ادامه دارد این خودرو اولین بار توسط استودیو طراحی کرایسلر طراحی و به بازار ارائه شد. با آمدن چارجر رقابت بین ماسل‌کارهای دهه 60 و 70 شدت بیشتری گرفت. موتور 8 سیلندر این خودرو به‌عنوان برترین موتور ماسل‌کار در زمان خودش شناخته شد.

 8 ماسل کار محبوب

خودروی عضلانی محبوب دیگر در طول تاریخ، فورد موستانگ می‌باشد که تولید اولین نسخه از آن به سال 1962 برمی‌گردد و در سال 1965 طراحی عضلانی‌تری نسبت به قبل پیدا کرد. این خودروی محبوب، بیشترین ایفای نقش را در فیلم‌های هالیوودی داشته و تا به امروز عنوان محبوب‌ترین ماسل کار را با خود یدک می‌کشد. خودرویی قدرتمند و مقرون‌به‌صرفه که هر عاشق ماسل‌کار را به خود جذب می‌کند.

 8 ماسل کار محبوب

اُلدزمبیل کاتلس یکی دیگر از خودروهای عضلانی دوست داشتنی بود که تولید اولین نسخه از آن در سال 1961 شروع و تا سال 1976 ادامه یافت. نسخه ارتقا یافته کاتلس یعنی 442 به قدری مورد استقبال هواداران ماسل کار قرار گرفت که فروش رقبا در آن سال کاهش یافت. و شرکت‌های رقیب به فکر طراحی جدیدی برای به مبارزه طلبیدن این آمریکایی اصیل افتادند. متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و ورشکستگی اقتصادی دیگر نامی از این شرکت پرآوازه به گوش نمی‌رسد.

 8 ماسل کار محبوب

پونتیاک GTO افسانه‌ای به‌عنوان محبوب‌ترین ماسل کار در ایالت‌های جمهوری‌خواه از جمله تگزاس شناخته می‌شد. اولین نسخه از این خودرو در سال 1964 طراحی و روانه بازار شد و تولید آن تا سال 1974 ادامه یافت. بعد از پایان تولید این نسخه، مدل محبوب‌تر پونتیاک یعنی Trans AM جایگزین آن شد. متاسفانه این شرکت نیز به دلیل بحران مالی در سال 2010 اعلام ورشکستگی کرد.

 8 ماسل کار محبوب

بیوک ریویرا عضو دیگر ماسل کارهای افسانه‌ای و رقیب سرسخت کادیلاک الدورادو بود. شرکت بیوک نیز به‌عنوان یکی دیگر از زیرمجموعه‌های جنرال موتورز در سال 1956 تصمیم به عرضه ماسل کار خود به بازار آمریکای شمالی گرفت و تا سال 1963 تولید این خودرو ادامه یافت و با معرفی بیوک سیلور آروو این خودرو نیز از رده خارج و تبدیل به خاطره ای شیرین در ذهن عاشقان ماسل کار آمریکایی شد.

 8 ماسل کار محبوب

فورد گرن تورینو نیز به‌عنوان آخرین عضو گروه ماسل کارهای افسانه‌ای، سابقه‌ای درخشان در بین خودروهای آمریکایی دارد. این مدل از ماسل کار فورد برای اولین بار در سال 1968 معرفی شد و تولید آن تا سال 1976 ادامه یافت. این خودرو محبوب‌ترین ماسل کار نظامیان آمریکایی بود و تعداد زیادی از این خودرو 8 سیلندر در آن زمان به فروش رفت. ولی شرکت فورد تصمیم به توقف خط تولید این خودرو گرفت تا سرمایه‌گذاری بیشتری را در خودرو موستانگ که اصلی‌ترین مدل این شرکت بود انجام دهد. حتی فیلم محبوب Gran torino نیز ساخته شده که اشاره‌ای به محبوبیت فوق‌العاده این خودرو دارد.

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

 8 ماسل کار محبوب

منبع پدال


نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (22 دی 1393 ساعت 19:19)

    پس کو پیکان

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (22 دی 1393 ساعت 17:59)

    من که اصلا طرفدار ماشین کلاسیک نیستم. من دوست دار ماشیای عصر جدید هستم. هر چه جدید تر بهتر..........

  • حسین معمار حسین معمار (22 دی 1393 ساعت 10:05)

    چه ماشینایین پسسسسسسسسسسسسسسسسر