1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هفت مدل مفهومی از جیپ

هفت مدل مفهومی از جیپ

29 اسفند 1394
  • 0

شاید به نوعی دیوانگی به نظر برسد، ولی جیپ برای گردهمایی سالانه موسوم به «ایستر جیپ سافاری» از ۷ کانسپت زیبا رونمایی کرده است. مراسم امسال به این دلیل اهمیت دارد که علاوه بر پنجاهمین دوره آن، با هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس جیپ نیز مقارن است. مایک منلی (Mike Manley)، رئیس برند جیپ می‌گوید:

هر ساله، تیم جیپ درصدد است تا با ارائه کانسپت‌های جدید، هیجان‌انگیز و کاربردی برای علاقه‌مندان وفادار در «ایستر جیپ سافاری» در موآب، مرز محدودیت‌ها را جابجا کند؛ جایی که میزان قابل‌توجهی از بازخوردهای ارزشمند دریافت می‌شود. امسال، شرایط ویژه فوق‌العاده‌ای داریم؛ چرا که در کنار هواداران، هفتاد و پنجمین سالگرد جیپ و همین‌طور، پنجاهمین سال جیپ سافاری را جشن می‌گیریم. خیلی خوشحالیم که ۷ نمونه از کاربردی‌ترین و چشم‌نوازترین کانسپت‌های جیپ را که تاکنون در این رویداد تاریخی حاضر بوده‌اند، به نمایش می‌گذاریم.

جیپ تریل‌کت

 هفت مدل مفهومی از جیپ

 هفت مدل مفهومی از جیپ

اگر تاکنون آرزوی یک «رنگلر» را با پیشرانه هل‌کت داشته‌اید، خوشبختانه به این تقاضای شما پاسخ داده شده است. تریل‌کت با استفاده از یک موتور سوپرشارژر ۶/۲ لیتری هل‌کت به همراه یک گیربکس دستی ۶ دنده، به یک هیولای آفرود واقعی بدل شده است. برای این منظور، مهندسان جیپ می‌بایست ۱۲ اینچ (۳۰۵ میلی‌متر) به فاصله محوری رنگلر اضافه می‌کردند و همین‌طور، ۲ اینچ (۵۱ میلی‌متر) از شیشه جلو کوتاه می‌کردند. نتیجه، همان‌طور که به نظر می‌رسد، یه وسیله نقلیه فوق‌العاده است.

جیپ کرو چیف 715

 هفت مدل مفهومی از جیپ

 هفت مدل مفهومی از جیپ

 هفت مدل مفهومی از جیپ

این کانسپت که به عنوان ادای احترامی نسبت به جیپ‌های نظامی قدیمی و به‌خصوص کایسر M715 ساخته شده، بر پایه رنگلر آنلیمیتد است و در آن عناصری مانند سپرهای فولادی جلو و عقب، چرخ‌های ۲۰ اینچی «بید لاک» و تایرهای نظامی ۴۰ اینچی NDT به وسایل نقلیه نظامی اولیه جیپ اشاره دارند. کرو چیف 715 برای پیشرانه از یک موتور ۳/۶ لیتری پنتا استار V-6 استفاده می‌کند که در کنار یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک قرار گرفته است.

جیپ شورت‌کات

 هفت مدل مفهومی از جیپ

 هفت مدل مفهومی از جیپ

کانسپت دیگر مبتنی بر رنگلر، «شورت‌کات» نام دارد که نسخه‌ای مدرن از مدل کلاسیک و دوست‌داشتنی CJ-5 است. در این کانسپت، یک بدنه کوتاه‌شده با طراحی اختصاصی جلو پنجره، کاپوت، درب عقب، گل‌گیرهای جلو و عقب و سپرهای کرومی سفارشی استفاده شده است. همچنین یک سیستم اگزوز اصلاح شده، چرخ‌های فولادی قرمز‌رنگ ۱۷ اینچی با پوششی از تایرهای ۳۵ اینچی BF-گودریچ ماد-ترین T/A KM2 مکمّل ظاهر منحصر به فرد آن هستند.

جیپ تریل‌استورم

 هفت مدل مفهومی از جیپ

 هفت مدل مفهومی از جیپ

 هفت مدل مفهومی از جیپ

تریل‌استورم به عنوان یک خودروی جستجوگر کامل از برخی قطعات جیپ پرفورمنس استفاده می‌کند؛ از جمله چرخ‌های آفرود کانسپت ۱۷ اینچی با تایرهای ۳۷ اینچی، یک کیت لیفت ۲ اینچی با شوک‌های جیپ پرفورمنس/فوکس، بکسل «جیپ پرفورمنس پارتس روبیکون» و آکسل‌های Dana 44 در جلو و عقب.

جیپ FC150

 هفت مدل مفهومی از جیپ

 هفت مدل مفهومی از جیپ

نسخه مدرن FC150، در واقع، یک ادای دِین به یک خودروی امریکایی اصیل است. در زیر پوسته زیبای این کانسپت، یک شاسی رنگلر ۲۰۰۵ قرار گرفته برای به‌کارگیری یک آکسل Dana 44 در جلو، آکسل Dana 60 در عقب و چرخ‌های فولادی سفید‌رنگ ۱۷ اینچی با پوششی از تایرهای ۳۳ اینچی BF-گودریچ ماد-ترین T/A KM2، تغییراتی در آن صورت گرفته است.

جیپ کومانچی

 هفت مدل مفهومی از جیپ

 هفت مدل مفهومی از جیپ

کومانچی می‌تواند برای بسیاری از افراد، یک پیکاپ کامپکت ایده‌آل باشد. این کانسپت که بر اساس رنگید ساخته شده، از یک موتور دیزل ۲ لیتری استفاده می‌کند که در کنار آن، یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته و یک سیستم هوشمند Jeep Active Drive Lock شامل یک دیفرانسل قفل‌شونده در عقب قرار گرفته است.

جیپ رنگید کاماندر

 هفت مدل مفهومی از جیپ

 هفت مدل مفهومی از جیپ

در کانسپت رنگید کاماندر، مواردی چون افزایش ۲ اینچی (۵۱ میلی‌متر) ارتفاع رانندگی و چرخ‌های ۱۷ اینچی روبیکون با تایرهای BFG آل-ترین T/A K02 دیده می‌شوند که مکمّل آنها یک ظاهر خاکستری با الگوهای سفارشی در بدنه است. جیپ رنگید کاماندر مجهز به یک موتور ۲/۴ لیتری «تایگر شارک» است و برای انتقال قدرت از یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.

منبع پدال


نظرات