1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی دوچرخه‌ ۴ هزاردلاری و هیبرید ب ام و

معرفی دوچرخه‌ ۴ هزاردلاری و هیبرید ب ام و

22 مهر 1396
  • 0

محصول جدید بی‌ام‌و، به اندازه‌ی یک پیشرانه‌ی یک لیتری، گشتاور دارد و بی‌نیاز از پدال‌زدن، تا ۱۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند. خودروساز مشهور باواریا، یکی از فعال‌ترین برندهای دنیا در حوضه‌ی وسایل نقلیه‌ی الکتریکی است. از خودرو کوچک i3 گرفته تا مدل لوکس و پلاگین هیبرید 740e، طیف وسیعی از محصولات برقی و نیمه برقی در سبد بی‌ام‌و دیده می‌شوند. با توجه به اینکه، افزون بر یک قرن، سابقه‌ی تولید موتورسیکلت هم، در پیشینه‌ی بی‌ام‌و وجود دارد، ساخت دوچرخه با فناوری‌های مدرن، سرگرمی‌ تازه‌ی مهندسان این شرکت، محسوب می‌شود.

 معرفی دوچرخه‌ ۴ هزاردلاری و هیبرید ب ام و

تازه‌ترین دوچرخه‌ی بی‌ام‌و، مجهز به پیشرانه‌ی الکتریکی است، اما به صورت ساده و با پدال‌ زدن معمول هم، کار می‌کند. آنچه باعث برتری حیرت‌انگیز این محصول نسبت به دیگر دوچرخه‌ها و حتی موتورسیکلت‌های دنیا می‌شود، گشتاور باورنکردنی ۹۱ نیوتن‌متر است. در حالیکه پیشرانه‌ی یک لیتری و ۳ سیلندر رنو توینگو مدل ۲۰۱۷، یا حتی نمونه‌های مختلفی از موتورسیکلت قدرتمند هارلی دیویدسن، چنین گشتاوری دارند.

 معرفی دوچرخه‌ ۴ هزاردلاری و هیبرید ب ام و

فناوری اکتیور هیبرید بی‌ام‌و با نام کامل BMW Active Hybrid شناخته می‌شود. این سیستم، انرژی حاصل از پدال‌زدن را با نیروی الکتریکی یک موتور برقی، ترکیب می‌کند. باتری‌های این محصول، ۴۰۵ وات ساعت هستند و قدرت پیشرانه‌ی ۲۵۰ وات (۰.۳۳ اسب بخار) را برای حرکت تا مسافتی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر فراهم می‌کنند. از دیگر مزایای دوچرخه‌ی الکتریکی بی‌ام‌و، امکان حذف موتور برقی و باتری‌ها است تا بتوان مثل یک دوچرخه‌ی سبک‌وزن معمولی، از رکاب‌زدن لذت برد.

با هدف جذب علاقه‌مندان فناوری، امکان اتصال تلفن همراه به پیشرانه‌ی الکتریکی، از طریق بوتوث یا کابل میکرو USB وجود دارد تا بتوان اطلاعات مربوط به مسافت یا راندمان طی شده را در اختیار داشت. این موضوع، مسلما برای ورزشکاران اهمیت خواهد داشت. چهار نوع رکاب زدن برای این دوچرخه، قابل تنظیم است تا بتوان از حداقل یا حداکثر گشتاور موتور برقی، استفاده کرد. در حالت اقتصادی (Eco)، حدود ۵۰ درصد از انرژی مورد نیاز دوچرخه، توسط باتری‌ها تامین می‌شود، درحالیکه مود توربو، با تمام قدرت عمل می‌کند و دوچرخه را بی نیاز از رکاب‌زدن، به نهایت سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

 معرفی دوچرخه‌ ۴ هزاردلاری و هیبرید ب ام و

در نمونه‌ی جدید، موتور برقی و پک باتری‌ها در بدنه‌ی آلومنیومی دوچرخه، پنهان شده است تا ظاهربهتری داشته باشد. تنها ۲ رنگ، برای این محصول قابل سفارش خواهد بود که شامل سیاه منجمد (Frozen Black) و نقره‌ای قطبی (Arctic Silver) می‌شود. علاوه بر این، یک چراغ LED هم در پشت دوچرخه، روی گلگیر آلومینیومی عقب نصب شده است. در صورت سفارش مشتری، دسته‌ی دوچرخه، از فایبرگلاس ساخته می‌شود و با زین اختصاصی این مدل، قابل خرید خواهد بود.

قیمت نهائی دوچرخه برقی بی‌ام‌و (BMW Active Hybrid e-bike) در بازار آلمان، ۳,۴۰۰ یورو عنوان شده است که معادل ۴,۰۰۰ دلار، خواهد بود.

منبع زومیت


نظرات