1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی عمیق‌تر به ام‌جی GS جدید

نگاهی عمیق‌تر به ام‌جی GS جدید

30 خرداد 1395
  • 0

پس از سال‌ها که ام‌جی فقط دو مدل خودرو را تولید می‌کرد سرانجام این خودروساز GS را معرفی نمود که عنوان اولین شاسی بلند ام‌جی را یدک می‌کشد. این خودرو رقیب نیسان قشقایی است اما نقطه‌ی قوت ام‌جی قیمت است: قیمت GS از 14995 پوند آغاز می‌شود که 3555 پوند ارزان‌تر از قشقایی پایه است.

ام جی جی اس

حتی مدل‌های سطح پایه نیز لیست تجهیزات برجسته‌ای دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تهویه‌ی مطبوع، چراغ‌های اتوماتیک و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. خب این شروعی امیدوارکننده برای GS البته روی کاغذ است اما در نهایت آن را در جاده آزمایش کرده‌ایم.

با نشستن روی صندلی راننده همان موقعیت رانندگی ارتفاع بلند را که در اکثر رقبای این خودرو می‌یابید خواهید داشت. این خصیصه دیدی خوب از جاده را به شما اعطا می‌کند. تنظیمات زیادی در صندلی‌ها و غربیلک فرمان وجود دارد بنابراین راحت بودن در خودرو سخت نیست. موقعیت رانندگی نیز بد نیست و در هنگام حرکت احساس راحتی به شما دست می‌دهد.

ام‌جی به ما گفته که این خودرو برای جاده‌های بریتانیا آماده شده و سیستم تعلیق قطعاً دست‌انداز‌های ناهنجار خیابان‌ها را جذب می‌کند. در سرعت‌های پایین GS نرم بوده و رانندگی در شهر به همراه دیدی خوب نقطه‌ی قوت محسوب می‌شود. متأسفانه در سرعت‌های بالا GS احساس ناراحت‌کننده‌ای داشته و در جاده حرکات نوسانی نشان می‌دهد و در سطح ناهموار سفت‌تر احساس می‌شود.

سیستم تعلیق سفت معمولی در هنگام رد شدن از پیچ‌ها کمک می‌کند. این خودرو در پیچ‌ها به‌طور معقولی فرز و چابک بوده و تکان‌های بدنه از آن چیزی که شاید در خودرویی شبیه این انتظار دارید کمتر است. فرمان نیز در پیچ‌های تند بالانس وزنی خوبی داشته اما کمی ناسازگار بوده و بسیار سبک احساس می‌شود.

تنها پیشرانه‌ی در دسترس نمونه‌ی 1.5 لیتری توربوی بنزینی با 164 اسب بخار قدرت بوده اما شما می‌توانید از بین گیربکس‌های دستی و DCT دو کلاچه اتوماتیک یکی را انتخاب کنید. نمونه‌ی دستی انتخاب خوبی است و تعویض دنده‌ها سریع و نرم صورت می‌گیرد. نسبت‌های طولانی دنده‌ها به این معنی است که در شتاب گیری‌ها خسته‌کننده عمل می‌کند اما کارایی خودرو در مجموع بد نیست مخصوصاً وقتی که با پیشرانه‌ی 1.2 لیتری رقیب خود یعنی قشقایی مقایسه می‌شود.

در دورهای پایین پیشرانه به‌طور احساس‌برانگیزی آرام و ساکت بوده و در سرعت‌های معمول بزرگراهی تقریباً غیرقابل‌شنیدن است. مشکل این است که نیسان (همانند دیگر رقبای این کلاس) با پیشرانه‌ی دیزلی نیز در دسترس است. پیشرانه‌ای که قوی‌تر، کم‌هزینه‌تر و به همان اندازه ساکت‌تر است. حتی پیشرانه‌ی 1.2 لیتری قشقایی پایه مصرف سوخت 4.3 لیتری دارد. هنوز برنامه‌ای برای عرضه‌ی GS با پیشرانه‌ی دیزلی وجود ندارد بنابراین شما تنها می‌توانید پیشرانه‌ی بنزینی با مصرف سوخت 5.1 لیتری را داشته باشید.

در بخش عقبی فضای زیادی برای کودکان وجود دارد و فضای پا و سر زیادی نیز در کل به چشم می‌خورد. اگرچه که صندلی میانی راحتی خوبی ندارد.

صندلی‌ها به‌طور کامل تا می‌شوند و با ایجاد فضایی مسطح استفاده از فضای صندوق 335 لیتری آسان است. با خوابانیدن همه‌ی صندلی‌ها این فضا به 1336 لیتر افزایش می‌یابد. فضای صندوق 430 لیتری قشقایی کاملاً بزرگ‌تر است. در حقیقت، حتی سانگ یانگ تیوولی ارزان‌تر و کوچک‌تر هم با 423 لیتر فضا، صندوق بزرگ‌تری نسبت به ام‌جی GS دارد.

کیفیت ساخت کابین خوب است و داشبورد و کنسول مرکزی به خوبی با یکدیگر جفت شده‌اند. پلاستیک‌های ارزان‌قیمت نیز وجود دارند و باعث ایجاد طراحی غیر جذاب می‌شوند اما مدل فول آپشن حاضر در تست با صندلی‌های چرمی خود حس خوبی را ایجاد می‌کند. نواحی لمسی چون غربیلک فرمان و دسته‌دنده از مواد با کیفیتی سود برده‌اند. داخل کابین به‌طور ویژه‌ای ممتاز نیست اما با وجود صندلی‌های الکتریکی، رادیوی DAB، سیستم تهویه مطبوع، دوربین پارک عقب و ترمز پارک الکترونیکی چیزی کم و کسر نیست.

ام‌جی خوش‌تیپ‌ترین خودرو در کلاس خود نیست و خودروهایی چون مزدا CX-5 و رنو کجار در بخش نمای ظاهری GS را شکست می‌دهند اما کاپوت برآمده و قوس‌ها و انحناهای صیقلی این خودرو نمایی نسبتاً اسپورت را تشکیل داده‌اند. خط شانه‌ی بالا و جلوپنجره‌ی کوچک GS از برخی زوایا نمایی غیر استادانه را به این خودرو بخشیده‌اند.

ام‌جی GS عموماً به خاطر ارزش در برابر پول پرداختی خریداری خواهد شد و این قطعاً نقطه‌ی قوت است. این خودرو حتی با گارانتی 5 ساله‌ی سازنده عرضه می‌شود. اگر دنبال کراس اوور باارزش‌تری هستید، سانگ یانگ تیوولی احتمالاً گزینه‌ی بهتری خواهد بود. تیوولی به اندازه‌ی GS بزرگ نبوده و سواری آن نیز به خوبی GS نیست اما پیشرانه‌ی دیزلی قوی و کم‌مصرفی دارد که در قیمتی مشابه با نمونه‌ی بنزینی GS عرضه می‌شود.

ام‌جی GS شاسی‌بلندی است که کاربرد و تجهیزات زیادی را با قیمتی پایین پیشنهاد می‌دهد. این خودرو راحت بوده و در شهر سواری خوبی دارد. شاسی بلند ام‌جی به خاطر پیشرانه‌ی خود در مرتبه‌ی پایین‌تری قرار می‌گیرد. هرچند تنها پیشرانه‌ی بنزینی این خودرو مصرف 5.1 لیتری دارد. صندوق‌عقب نیز نسبتاً کوچک است و اگر مسئله‌ای برای شما نباشد، حتی می‌توانید سانگ یانگ تیوولی را انتخاب نمایید.

مشخصات ام‌جی GS Exclusive

قیمت: 19495 پوند

پیشرانه: 4 سیلندر 1.5 لیتری بنزینی

گیربکس: 6 سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو

قدرت/گشتاور: 164 اسب بخار/250 نیوتون متر

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.6 ثانیه

حداکثر سرعت: 190 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 5.1 لیتر در هر صد کیلومتر

ام جی جی اس

ام جی جی اس

ام جی جی اس

ام جی جی اس

ام جی جی اس

ام جی جی اس

ام جی جی اس

ام جی جی اس

ام جی جی اس

ام جی جی اس

ام جی جی اس

ام جی جی اس

ام جی جی اس

ام جی جی اس

ام جی جی اس

منبع: پدال



نظرات