1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروهای ملکه بریتانیا الیزابت دوم

خودروهای ملکه بریتانیا الیزابت دوم

22 خرداد 1395
  • 0

زمانی که نوبت به بحث در مورد خودروها در زندگی ملکه الیزابت می شود، همگان تصویری از او را در حالی که خودروی او توسط راننده رانده می شود، در ذهن دارند. اما شاید همگان ندانند که علیاحضرت نسبت به اینکه شخصا پشت فرمان قرار بگیرد نیز علاقه فراوانی دارد و او حتی اکنون که تولد 90 سالگیش را جشن می‌گیرد، دور از انظار عمومی به رانندگی می‌پردازد.

خودروهای ملکه الیزابت

احتمالا علاقه وی به وسایل نقلیه موتوری در زمان جنگ جهانی دوم شکل گرفته است؛ زمانی که ملکه به عنوان یک راننده و مکانیک در سرویس ارضی حمایتی بانوان(Women’s Auxiliary Territorial Servic) خدمت می کرد. این روزها او در زمان‌هایی که در کاخ سلطنتی ویندزور یا در محوطه 50 هزار هکتاری بالمورال در آبردین‌شایر اسکاتلند حضور دارد، به رانندگی نیز می‌پردازد.

خودروهای ملکه الیزابت

در طول حکومت 64 ساله ملکه، خودروها در هر سایز و هر قیافه‌ای در اختیار وی بوده‌اند والبته همگی آنها نیز به اندازه ای که شما فکر می کنید عالی نبوده اند. اما چیزی که بین همگی آنها مشترک بوده است این است که همگی آنها در بریتانیا ساخته شده اند. حال نگاهی داریم به برخی از مهمترین خودروهای ملکه الیزابت.

خودروهای ملکه الیزابت

بنتلی بنتایگا:

این شاسی بلند 4*4 که 160 هزار پوند قیمت دارد، جنجال های فراوانی را برانگیخته است، اما به نظر نمی‌رسد که این بحث ها توانسته باشد ملکه را از خرید آن منصرف سازد. مدیرعامل بنتلی، ولفگانگ دوئرهایمر در مورد این خودروی لوکس بریتانیایی که سال گذشته در آلمان رونمایی شد، می‌گوید: “ما خودروی شماره یک را برای ملکه رزرو کرده‌ایم”. گفته شده است که ملکه پس از تست این خودرو در محوطه بالمورال، تحت تاثیر قابلیت‌های آن قرار گرفته است.

خودروهای ملکه الیزابت

لیموزین بنتلی استیت

وقتی که با لیموزین بنتلی استیت مواجه می‌شوید، درک جنجال‌های به وجود آمده بر سر بنتلی بنتایگا برای شما دشوار خواهد بود. این خودروی ضدگلوله در سال 2002 به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاجگذاری ملکه برای وی رونمایی شد. دور تا دور این خودروی حقیقتا زیبا شیشه کار شده است تا احتمالا مردم بتواند سلفی خوبی از خودشان با ملکه بیندازند!

خودروهای ملکه الیزابت

دایملر سوپر V8 LWB

این خودرو از یک نگهدارنده کیف دستی سفارشی، چراغ های براق آبی رنگ برای باز کردن ترافیک و یک تلفن برای تماس های مهم با دفتر نخست وزیری بهره می‌برد. علیا حضرت این خودرو را در سال های اولیه قرن بیست و یکم و برای استفاده شخصی در محدوده کاخ ویندزور و باکینگهام مورد استفاده قرار می‌داد.

خودروهای ملکه الیزابت

جگوار X-Type استیت

ملکه در زمان اقامت در قلعه ویندزور در برکشایر خودش را با رانندگی به سمت کلیسا سرگرم می‌کند. این مسیر از پارک بزرگ ویندزور عبور می کند و ملکه ترجیح می‌دهد که به جای پیاده‌روی، خودش این مسیر را رانندگی کند. در سال گذشته ملکه مجبور شد که برای جلوگیری از برخورد با خانواده جوانی که متوجه نزدیک شدن او با جگوارش نشده بودند، از جاده خارج شده و وارد چمن شود.

خودروهای ملکه الیزابت

لندروور

لندروورها و رنج روور‌ها در هر شکل و اندازه‌ای توسط ملکه رانده شده‌اند. اما به نظر می‌رسد که این لندروور اولیه، که بعدها به نام دیفندر شناخته شد، بوده است که بیش از هر خودروی دیگری ملکه را مجذوب خود کرده است. شنیده شده است که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها برای ملکه یک دیفندر 110 مدل 2002 بوده است که از یک موتور دیزلی TD5، تعلیق ارتقا یافته و صندلی های گرمکن دار بهره می‌برده است و به دفعات در مهمانی های شکار مورد استفاده قرار گرفته است.

خودروهای ملکه الیزابت

آمبولانس سرویس ارضی

در سال 1945 ملکه(که در آن زمان شاهزاده الیزابت نامیده می‌شد)، در 18 سالگی به عنوان یک افسر افتخاری به سرویس ارضی جانبی بانوان پیوست. او به عنوان یک راننده و مکانیک تعلیم دید و در تصویر زیر او را در مقابل یک آمبولانس ارتشی مشاهده می کنید.

خودروهای ملکه الیزابت

رولزرویس فانتوم VI

این خودرو در سال 1978 به مناسب بیست و پنجمین سالگرد تاجگذاری ملکه، توسط انجمن سازندگان و بازرگانان موتوری برای او ارائه شد. این خودرو همچنان در تملک خانواده سلطنتی قرار دارد و اخیرا برای مراسم ازدواج شاهزاده ویلیام و کاترین میدلتون مورد استفاده قرار گرفت. این خودرو مجهز به یک موتور هشت سیلندر 6.75 لیتری است که حدود 220 اسب بخار قدرت دارد.

خودروهای ملکه الیزابت

روور P5B

روور P5 یک خودروی کلاسیک بریتانیایی است و P5B یک نسخه ارتقا یافته از آن می باشد که به جای موتور 6 سیلندر P5 های معمولی، از موتورهای هشت سلیندر آلومینیومی ساخت بیوک استفاده می کرد. یک روور P5B سواری سبز رنگ هم اکنون در مرکز میراث موتوری در Gaydon به نمایش گذاشته شده است.

خودروهای ملکه الیزابت

واکسهال کرستا استیت

این خودرو اثبات می کند که ملکه همیشه نیاز به خودروهای لوکس ندارد. در این تصویر ملکه را در حال رانندگی با واکسهال کرستا استیت در حدود دهه 1980 مشاهده می کنید. واکسهال هم اکنون نیز دارای گواهی سلطنتی می‌باشد و ملکه همچنین در حال رانندگی با یک امگا و اینزیگنیای معمولی نیز دیده شده است.

خودروهای ملکه الیزابت

رنج روور

ممکن است که ملکه استحکام لندروور را دوست داشته باشد، اما وی همچنین از راحتی یک رنج روور نیز لذت می برد. به همین جهت، لوکس بودن و قابلیت های بالای سواری رنج روور ملکه را مجذوب خود می کند.

خودروهای ملکه الیزابت

خودروهای ملکه الیزابت

خودروهای ملکه الیزابت

خودروهای ملکه الیزابت

خودروهای ملکه الیزابت

منبع:

پدال



نظرات