1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسل جدید لکسوس CT، آماده رقابت با تسلا مدل 3

نسل جدید لکسوس CT، آماده رقابت با تسلا مدل 3

2 اردیبهشت 1397
  • 0

عکس اختصاصی منتشر شده، نسل بعدی لکسوس CT را نشان می دهد که به احتمال زیاد علاوه بر نسخه هیبرید، یک نسخه تمام الکتریکی نیز خواهد داشت.

لکسوس CT هاچبک 2020

لکسوس قصد ارائه مدل بعدی CT هاچبک را دارد که به صورت تمام الکتریکی عرضه می شود و رقیبی برای تسلا مدل 3 است. یک نسخه هیبرید نیز برای این مدل موجود خواهد بود. مدل فعلی CT همچنان در کشورهای مختلف فروخته می شود. چرا که وجود سیستم هیبرید، عمر این مدل را افزایش داده است. اما عرضه کراس اوور کوچک UX می تواند این هاچبک 5در را در حاشیه قرار بدهد.

با این حال، Pascal Ruch رئیس بخش اروپا لکسوس می گوید که مدل بعدی CT در راه است و این شرکت قصد ارائه یک "خودرو متفاوت" را دارد که به منظور رقابت با مرسدس کلاس A و بی ام و سری 1 طراحی شده است.

وی در این زمینه می گوید: "نرخ رقابتی CT بین 70 تا 75 درصد است. می خواهیم مشتریان جدیدی را به این برند معرفی کنیم. در واقع مردم CT را به خاطر کارایی آن خریداری می کنند، اما با UX به مشتریان متفاوتی فکر می کنیم."

او ادامه می دهد: "سوال اینجاست که آیا ما قصد جایگزینی CT را داریم؟ بگذارید بگوییم بله. اگر از سال 2012 نگاه کرده باشیم، برند ما تحول بزرگی داشته است. اما معتقدم که باید به حضور در تمام بخش هایی که در آن فعال هستیم ادامه بدهیم."

متوجه هستیم که نقطه تمایز فروش بعدی برای CT می تواند ارائه سیستم های انتقال قدرت متفاوت باشد. شاید قدرت بیشتری به موتور 2 لیتری هیبرید که در تویوتا آئوریس معرفی شد اضافه شود. علاوه بر این، لکسوس می تواند نسخه تمام الکتریکی CT را ارائه کند.

به نظر می رسد که CT در سال 2020 به عنوان مدل خواهر آئوریس ارائه شود و هر دو از پلتفرم TNGA بهره می برند. با این که در این پلتفرم قابلیت تمام الکتریکی پیش بینی نشده است، اما با هدف برند برای معرفی "بیش از 10 مدل الکتریکی" تا قبل از 2020 تطابق دارد.

شاید لکسوس طراحی CT را هم تغییر دهد و تصویر اختصاصی موجود، ظاهر احتمالی این مدل را نشان می دهند. این خودرو برای رقابت با مدل های کلاس A و GLA طراحی می شود و به نظر می رسد که در حال بررسی چند انتخاب هستند که شامل یک هاچبک و یک کراس اوور (یک SUV با ارتفاع کمتر) می شود.

Ruch می گوید: "شاید رویکرد تازه ای نسبت به این بخش داشته باشیم. شاید زمان آن رسیده که در بخش CT به دنبال چیز تازه ای بگردیم."
هنوز طرحی مبنی بر توقف فروش مدل فعلی CT وجود ندارد. اگر فروش آن با معرفی مدل UX خیلی افت نکند، می تواند تا عرضه مدل بعدی در بازار باقی بماند.



نظرات