1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تویوتاکمری 2018،خودرویی از آینده...

تویوتاکمری 2018،خودرویی از آینده...

23 آبان 1395
  • 0

تویوتا کمری در دنیای حمل و نقل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودروی راحت، قابل اعتماد و بی‌ادعا یکی از بهترین خودروهای ساخته ژاپنی‌هاست که اتفاقا بسیار خوب در جاده‌ها مانور می‌دهد. هر چند به نظر می‌رسد ناشناخته ماندن و بی‌ادعایی این خودرو به اعتبارش لطمه بزند. با این وجود در هنگام مقایسه با رقبایی مانند فورد فیوژن یا مزدا 6 در یک طبقه از جذابیت قرار نمی‌گیرد.

خوشبختانه زمان بازطراحی مجدد این خودرو فرا رسیده است. براساس خبرهای متعدد و تحلیل خبرهایی که از کارخانه تویوتا به گوش می‌رسد، این خودروی سایز متوسط برای مدل‌های سال 2018 ظاهری جدید پیدا کرده و به مجموعه TRD یا همان توسعه سرعتی تویوتا مجهز شده است. این خودرو همچنین در رده خودروهای پرفورمنس قرار گرفته و جذابیت‌های ظاهری آن تحسین برانگیز است.

 تویوتا کمری 2018

ظاهر اسپورت و براق‌تر

همه مدل‌های 2018 کمری ظاهری جدید پیدا کرده‌ و به روزتر شده‌اند. کمری با این شکل و ظاهر امیدوارکننده‌تر به نظر می‌‌رسد. برای کسانی که شاهد نسخه "ناسکار" تویوتا کمری بوده‌اند ظاهر این خودرو شگفت‌انگیز نخواهد بود. اما این خودرو مانند لکسوس ازجلو پنجره مشبک دوکی شکل، دریچه‌های هوای بزرگتر و LED‌های خوشه‌ای L شکل بهره می‌برد.

بدنه نیز به گونه‌ای طراحی شده که ویژگی‌های بصری در آن نمود یافته است. خطوط زیبا و قوس‌دار، چین پنل‌ها و گاردهای موج‌دار از این ویژگی‌های آن به شمار می‌آیند. شمایل کلی خودرو نیز تقریبا شبیه سدان IS لکسوس است. پنجره‌های عقب نیز گردتر شده است. نمای عقب نیز تحت تاثیر چراغ‌های خوشه‌ای و شیک است.

خبر بزرگ این است که کمری به سمت استفاده از پلت‌فرم‌های جدید ماژولار (TNGA) حرکت می‌کند که احتمالا ساختارهای جدید پیروس یا CH-R در شمار این پلت‌فرم‌ها هستند. با وجود اینکه این پلت‌فرم‌ها برای خودروهای سایز متوسط طراحی شده‌اند، دارای ابعاد بزرگتری هستند. مرکز ثقل در این خودروها پائین‌تر آمده و وزن آنها به واسطه استفاده از عناصر آلومینیومی کاهش یافته است. انتظار می‌رود چرخ‌ها در این مدل بزرگتر، سامانه تعلیق سخت‌تر و ترمزها به روزتر شوند. با این مشخصات این خودرو احتمالا رقیب سرسختی برای فورد اسپورت فیوژن محسوب می‌شود.

در داخل کابین نیز از مواد با کیفیت‌تری استفاده شده است. سامانه اطلاعات و سرگرمی نیز به شکل قابل توجهی ارتقاء یافته است. کمری در این مدل در فضای رقابتی شدیدی قرار گرفته و به همین دلیل افزایش قابل توجه ابعاد کابین مسئله‌ای شگفت انگیز محسوب نمی‌شود.

محدوده جدیدی کمری‌های جدید به موتورهای گازوئیل یا هیبریدی مجهز خواهند شد. اگرچه احتمال استفاده از موتورهای توربوشارژ 2 لیتری نیز در این خودروها دیده می‌شود. این موتورها احتمالا با یک سامانه انتقال قدرت 8 سرعته هماهنگ خواهند شد. در مدل‌های TRD نیز شاهد پیشرانه‌ها (موتورهای) تزریق مستقیم 3.5 لیتری و V6 هستیم که معمولا روی هایلندرهای شاسی بلند شاهدش بوده‌ایم. انتظار می‌رود بازده این موتورها حدود 300 اسب‌بخار باشد.

تمام مدل‌های جدید آکورد، اینسپایردهای سیویک، سوناتای هیوندای، شورلت مالیبو، مزدا 6 و کیا اوپتیما از رقبای متوسط سایز برای این خودرو محسوب می‌شوند.

منبع:عصر ایران



نظرات