1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فورد فوکوس 2018 در حال آزمایش دیده شد

فورد فوکوس 2018 در حال آزمایش دیده شد

3 مهر 1396
  • 0

طبق تصاویر دیده شده، نسل بعدی فوکوس ویژگی های طراحی داخلی و بیرونی خود را از مدل فیستا قرض گرفته است.

فورد فوکوس 2018 در حال آزمایش دیده شد

نسل بعدی فورد فوکوس پیش از رونمایی رسمی امسال، بار دیگر در حال آزمایش دیده شد. تصاویر گرفته شده در امریکا نشان می دهند که فورد کم کم در حال نشان دادن ظاهر این مدل جدید (به عنوان رقیب واکسهال آسترا) می باشد.

البته پیش از این نیز شاهد انتشار تصاویر جاسوسی از فوکوس 2018 بودیم و متوجه شده ایم که طراحی کابین آن از مدل فیستا الهام گرفته است.
همچنین تصاویر اخیر نشان می دهند که طراحی نهایی چراغ های جلو و عقب چگونه خواهد بود. در قسمت عقب می توان ظاهر افقی را مشاهده کرد که شبیه به مدل فیستا می باشد.

با این که در این تصاویر فوکوس به طور کامل استتار شده است، اما ابعاد و شکل کلی و همچنین کناره ها و قسمت عقب را می بینیم. در واقع می توانیم طراحی تکامل یافته فوکوس را مشاهده کنیم.

فورد فوکوس 2018 در حال آزمایش دیده شد

طراحی داخلی با وجود کنسول کوچک تر، ساده تر شده است. همچنین سیستم اطلاعات-سرگرمی را می بینیم که در وسط داشبورد جایگذاری شده است.

فورد فوکوس 2018 در حال آزمایش دیده شد

نسل سوم فوکوس در طول حیات خود تا این اندازه مورد هجوم رقبا نبوده است. نه تنها از طرف رقیبان قدیمی مانند واکسهال آسترا که وزن آن به منظور ارائه هندلینگ بهتر پخش شده است (نقطه ضعفی که در سال های گذشته در آن مشاهده می شد)، بلکه بیشتر از جانب SUV های کوچک و کراس اوورهای بزرگ تحت فشار است. فوکوس Mk3 از هندلینگ مناسب خود فاصله گرفت، چرا که به عنوان برنامه "یک خودرو" برای تمامی سلیقه ها طراحی و مهندسی شده بود. البته مدل جدید نیز برای بازار جهانی عرضه خواهد شد اما به نظر می رسد که فورد از استانداردهای اروپایی در تولید این مدل استفاده خواهد کرد.

به عنوان یک حرکت اساسی در این زمینه، Darren Palmer به عنوان مسئول پروژه انتخاب شده است. امتیازهای عملکرد او به خاطر فورد Mk7 فیستا و مدل Ka+ که در هند ساخته می شود بالا بوده است.

به احتمال زیاد، فوکوس از پلتفرم C-Car استفاده می کند. با این حال، تیم Palmer اطمینان داده اند که این طراحی، راحتی سیستم تعلیق را حفظ می کند و هندلینگ چابک تری را ارائه خواهد کرد.

فورد فوکوس 2018 در حال آزمایش دیده شد

احتمال دارد که فورد فاصله محور چرخ ها را به منظور فضای بهتر - مخصوصاً برای سرنشینان عقب - کمی افزایش دهد. Palmer و مهندسان تیمش با استفاده از ویژگی هایی مانند فرمان برقی و تغییرات در سیستم تعلیق جلو و عقب سعی کرده اند که هندلینگ را بهبود ببخشند. در عین حال، انتظار می رود که از فولاد بسیار مقاوم در ساخت مدل جدید استفاده شود تا این که وزن آن را کمی کاهش دهند.

رده بندی مدل های فوکوس مانند فیستا می باشد. مدل های ارزان تر می توانند حذف شوند که نشان می دهد فیستا به رده قیمت بالاتری منتقل می شود. در میان بقیه مدل ها می توان به نسخه اسپرت ST-Line و مدل لوکس Vignale اشاره کرد که شامل خدمات مشتریان می باشد.

علاوه بر این، مدل Active را خواهیم داشت که برای رقابت با فولکس واگن Alltrack آماده شده است و در کنار SUV کوچک EcoSport و SUV خانوادگی Kuga قرار می گیرد. فوکس اکتیو – مانند فیستا - دارای ارتفاع بالاتر و تزئینات اضافه بدنه می باشد.
رئیس قسمت اروپا فورد Jim Farley به Auto Express گفته است: "فیستا قدم اول می باشد و فکر می کنم که به روند مدل های اکتیو ادامه می دهیم." بر خلاف فیستا، فوکوس اکتیو می تواند به صورت چهارچرخ متحرک ارائه شود. البته در حالت استاندارد به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می شود. داخل کابین نیز شباهت زیادی به فیستا دارد؛ البته با دکمه های کمتر و ویژگی هایی که توسط یک صفحه نمایش 8 اینچی کنترل می شود. این نمایشگر می تواند به صورت استاندارد در تمامی نسخه ها موجود باشد و مدل های بالاتر ویژگی های بیشتری خواهند داشت.

نسخه های موتور بر پایه موتور 1 لیتری توربوشارژ 3 سیلندر بنزینی EcoBoost قرار می گیرند. انتظار می رود حداقل 3 نسخه موتور از طرف شرکت ارائه شود که به ترتیب دارای 99، 123 و 138 اسب بخار قدرت می باشند.

بسته به توان مهندسی فورد، این امکان وجود دارد که یک مدل پایه با موتور 84 اسب بخاری 3 سیلندر غیر توربو ارائه شود. محبوب ترین نسخه های دیزل نیز به صورت 1.5 لیتری با قدرت 84 یا 118 اسب بخار موجود می باشند. البته احتمال عرضه یک مدل با موتور قدرتمند 2 لیتری TDCI وجود دارد.

همانطور که مدیر ارشد اجرایی و مدیر عامل فورد Mark Fields متعهد شده است، فوکوس یکی از 13 خودرو الکتریکی تا پایان این دهه خواهد بود. پلتفرم C-car با توجه به سیستم های هیبرید و تمام الکتریک طراحی شده است و پیشرفت در تکنولوژی باتری باعث می شود که فورد بتواند هر دو سیستم را به جای تنها مدل الکتریکی حال حاضر شرکت ارائه کند.

این امر می تواند پیشنهاد جذابی از طرف فورد باشد که آن را در مقابل فولکس واگن گلف و هیبریدهای در حال گسترش دیگر مانند هیوندای یونیک و کیا نیرو قرار بدهد.

فورد فوکوس 2018 در حال آزمایش دیده شد

فورد فوکوس 2018 در حال آزمایش دیده شد

فورد فوکوس 2018 در حال آزمایش دیده شد

فورد فوکوس 2018 در حال آزمایش دیده شد



نظرات