1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی قریب‌الوقوع هیوندای i30 جدید

معرفی قریب‌الوقوع هیوندای i30 جدید

24 مرداد 1395
  • 0

هیوندای قرار است تا هفتم ماه سپتامبر امسال از مدل جدید i30 خود رونمایی کند. در حال حاضر نخستین تیزر معرفی این خودرو منتشر شده است.

 معرفی قریب‌الوقوع هیوندای i30 جدید

نسل جدید این هاچ‌بک جمع و جور این بار در اروپا طراحی شده و توسعه یافته و مورد آزمون قرار گرفته است. بنابراین می‌توان آن را یک نسخه اروپایی به شمار آورد. طراحی جلوپنجره بزرگ آبشار مانند آن با شبکه‌های برجسته یادآور خودرویی به مراتب قدرتمندتر است. بعلاوه می‌توان چراغ‌های روزتاب LED عمودی آن را نیز از دیگر مشخصه‌های قابل توجه آن ذکر کرد.

 معرفی قریب‌الوقوع هیوندای i30 جدید

این نسل از i30 به نظر بالغ‌تر و تصفیه شده تر از مدل‌های قبلی است. درب‌های طویل عقبی نیز حکایت از فضای جادارتر کابین و فضای پای بیشتر سرنشینان عقب دارند. این بدان مفهوم است که فاصله بین دو محور 2650 میلی‌متری نسخه فعلی بیشتر خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود فضای بار این مدل هم از رقم 378 لیتری مدل هاچ‌بک و 528 لیتری مدل واگن فعلی بیشتر خواهد بود.

جزئیات موتور هنوز در دسترس نیست اما می‌دانیم که هیوندای برای سال آینده یک نسخه پرچم‌دار از این خودرو را با نشان N به عنوان یک هاچ‌بک داغ معرفی خواهد نمود. این مدل مجهز به یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو شارژر خواهد بود. به گونه‌ای که قدرت 260 اسب بخار و گشتاور 308.9 نیوتن متر، خروجی آن خواهد بود.

 معرفی قریب‌الوقوع هیوندای i30 جدید

نسخه N قادر خواهد بود به سرعت 250 کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. در حالی که نسخه پایه مجهز به گیربکس شش سرعته دستی است، اما نمونه اتوماتیک آن نیز تا سال 2018 روانه بازار می‌شود. جالب‌تر اینکه یک نسخه با انتقال نیرو به چهار چرخ نیز در برنامه قرار دارد.

در هر صورت هیوندای قرار است نسل جدید i30 را در نمایشگاه پاریس امسال رونمایی کند. در عین حال، خودروی متناظر آن یعنی کیا سید نیز هم‌زمان با آن به نسل دوم انتقال می‌یابد.

 معرفی قریب‌الوقوع هیوندای i30 جدید

منبع:motor1



نظرات