1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هیوندای ، نسل جدید i30 را معرفی کرد

هیوندای ، نسل جدید i30 را معرفی کرد

20 شهریور 1395
  • 0

هیوندای به‌طور رسمی از نسل سوم i30 پرده‌برداری کرد، آن‌هم در فرم یک هاچ‌بک 5 درب، درست قبل از معرفی بین‌المللی آن که قرار است در نمایشگاه خودروی پاریس 2016 در اواخر همین ماه برگزار شود. این خودرو که قرار است مجموعهٔ کاملی از خانوادهٔ آن را هیوندای ارائه نماید و در بین این مدل‌های بعد از مدل قدرتمند i۳۰ N قرار خواهد گرفت، ظاهری کاملاً جدید دارد، قابل‌توجه‌ترین تغییر در طراحی ظاهری را می‌توان در جلوپنجرهٔ جدیدی آبشاری آن دید که به‌زودی باید منتظر حضور این جلوپنجره در سایر مدل‌های هیوندای نیز باشیم.

 نسل جدید هیوندای i30

این خودرو که طراحی، توسعه، آزمایش و تولید آن در اروپا انجام شده است، ۴۳۴۰ میلی‌متر طول، ۱۷۹۵ میلی‌متر عرض و ۱۴۵۵ میلی‌متر ارتفاع دارد، فاصلهٔ بین دو محور آن نیز ۲۶۵۰ میلی‌متر می‌باشد. این بدین معنی می‌باشد که خودرو ۴۰ میلی‌متر طولانی‌تر، ۱۵ میلی‌متر پهن‌تر و ۱۵ میلی‌متر ازنظر ارتفاع کوتاه‌تر از نسل قبلی خود است، فاصلهٔ بین دو محور نیز تغییری در مقایسه با مدل قبلی‌اش نداشته است. i۳۰ جدید دست و دل‌بازتر شده و ۳۹۵ لیتر فضای بار در اختیار راننده قرار می‌دهد، عددی که حدوداً ۱۵ لیتر از فضای بار رقیبی مانند فولکس‌واگن گلف بیشتر است، این عدد در i۳۰ جدید با خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۳۰۱ لیتر می‌تواند افزایش پیدا کند.

 نسل جدید هیوندای i30

در داخل کابین، در قسمت مرکزی داشبورد که تغییرات بسیاری در مقایسه با نسخهٔ قبلی خودرو داشته است، یک صفحهٔ نمایش ۸ اینچی لمسی وجود دارد که تنظیمات مولتی‌مدیا، نویگیشن و تجهیزاتی ارتباطی را دربر دارد. سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگار می‌باشد و درگاه شارژ برای اسمارت‌فون‌ها را نیز دارد. طراحی کلی کابین گفته می‌شود در کلاس خود یکی از بهترین‌هاست و حس و حال جادار بودن آن باوجود آپشن سقف پانوراما بیش‌ازپیش نیز می‌تواند باشد.

 نسل جدید هیوندای i30

از برخی تجهیزات قابل‌توجه آن‌که قطعاً خریداران از آن‌ها استقبال خواهند کرد می‌توان به صفحه‌نمایش LCD لمسی ۵ اینچی، دوربین دید عقب، سیستم صوتی قوی، پشتیبانی از بلوتوث و My Music، آپشن صفحه‌نمایش ۸ اینچی اشاره‌شده، ۷ سال آبونمان رایگان به سرویس‌های زندهٔ TomTom و یک فرمان از نو طراحی شده چندمنظوره که آپشن گرم‌کن نیز برای آن وجود دارد اشاره کرد.

در رقابتی شدید با فولکس‌واگن گلف، فورد فوکوس، رنو مگان، اُپل (واکسهال) آسترا و بقیهٔ رقبای مطرح در سگمنت خودروهای کامپکت، هیوندای i۳۰ جدید به آخرین تجهیزات ایمنی مجهز شده است، همین موضوع این خودرو را به تنها خودروی این برند تبدیل می‌کند که بهترین و پیچیده‌ترین پکیج تجهیزات ایمنی را دارد. این لیست طولانی و شامل موارد زیر می‌باشد: “سیستم ترمز خودکار همراه با سیستم هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل هوشمند، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم هشداردهندهٔ ترافیک عبوری عقب، سیستم کمکی حفظ مسیر، سیستم اطلاعات محدودیت سرعت و سیستم کمکی نوربالا.”

سیستم جدیدی که برای نخستین بار در محصولات هیوندای دیده می‌شود سیستم هشداردهندهٔ توجه راننده می‌باشد، قابلیتی که وضعیت راننده را بررسی می‌کند و با تشخیص خستگی یا رانندگی مخاطره‌آمیز از بروز تصادفات جلوگیری می‌نماید. این سیستم زاویهٔ فرمان، گشتاور، موقعیت خودرو در جاده و زمان رانندگی را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و اگر مشکلی را در رانندگی تشخیص دهد، از طریق یک پیغام در صفحه کیلومتر و آلارم، راننده را باخبر می‌کند.

 نسل جدید هیوندای i30

مجموعه موتورهای عرضه‌شده برای این مدل شامل سه موتور بنزینی و سه موتور دیزلی می‌باشد و مدل پایهٔ آن با موتور ۱.۴ لیتری MPI و ۹۹ اسب بخار نیرو و ۱۳۴ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌گردد، دیگر موتور عرضه‌شده یک واحد ۱.۰ لیتری سه سیلندر با ۱۱۸ اسب بخار نیرو و ۱۷۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌باشد. قدرتمندترین موتور بنزینی نیز نخستین بار است که در محصولات هیوندای دیده می‌شود: یک مدل ۱.۴ لیتری T-GDI توربو ۴ سیلندر، با ۱۳۸ اسب بخار نیرو و ۲۴۲ نیوتن‌متر گشتاور.

در مجموعهٔ دیزلی یک موتور ۱.۶ لیتری DOHC شانزده سوپاپ، با سه خروجی مختلف وجود دارد: ۹۴ اسب بخار نیرو و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور، ۱۰۸ اسب بخار نیرو و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور و ۱۳۴ اسب بخار نیرو و تا ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور. موتور ۱.۴ لیتری MPI، یک لیتری T-GDi و موتور پایهٔ دیزلی فقط با یک گیربکس شش دندهٔ دستی ارائه می‌شوند، این در حالی است که موتور ۱.۴ لیتری T-GDi و دو موتور دیگر دیزلی در صورت درخواست خریدار می‌توانند با آپشن یک گیربکس ۷ دندهٔ DCT نیز عرضه شوند.

 نسل جدید هیوندای i30

 نسل جدید هیوندای i30

منبع:ایران جیب



نظرات