1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرسدس بنز CLS 2016 فاینال ادیشن

مرسدس بنز CLS 2016 فاینال ادیشن

19 مرداد 1395
  • 0

امکانات و تجهیزات رفاهی که شامل پکیج AMG نیز میشود بر روی هر دو مدل اعمال شده است. از جمله این موارد میتوان به صندلی های قابل تنظیم با پوشش چرم مشکی، شیشه های رنگی دودی، سانروف برقی و صفحه نمایش LED با رزلوشن بالا اشاره کرد که رقم ۸۲۰۰ یورو به قیمت خودرو افزوده است.

 مرسدس بنز CLS 2016 فاینال ادیشن

هر دو نسخه CLS یعنی کوپه و شوتینگ بریک در نزد مشتریان به عنوان اتومبیل های با هویت منحصر به فرد شناخته میشوند. اولا کالنیوس، عضو هیئت مدیره دایملر و مسئول فروش خودروهای مرسدس بنز در مصاحبه ای گفته است : « ما منحصر به فرد ترین طرحی را که میشد بر روی چهار چرخ سوار کرد را در CLS کوپه و شوتینگ بریک پیاده کرده ایم و خطوط طراحی هیجان انگیز این مدل باز هم ضربان قلب شما را افزایش میدهد. و فقط ظاهر و طراحی CLS خاص نیست. فناوری هایی نوآورانه و خاصی هم در آن پیاده سازی شده است که از آن جمله میتوان به چراغ های LED چند لنزه، گیربکس ۹ دنده اتوماتیک و سیستم مولتی مدیای پیشرفته اشاره کرد که احساس و منطق مشتری را در انتخاب CLS ارضا میکند. »

 مرسدس بنز CLS 2016 فاینال ادیشن

هر دو مدل کمابیش از نظر فنی مشابه یکدیگر هستند. تجهیزات، امکانات و ویژگی های جذاب با قیمت مناسب نسبت به سایر رقبا نشان دهنده اوج شکوفایی در این کلاس از مرسدس بنز میباشد.

قابلیت های اسپرتی

در همین حال AMG نیز به شدت بر روی افزایش روحیه اسپرتی CLS کار میکند. از جمله موارد شاخص در ظاهر آن میتوان به جلوپنجره ای با لوزی های مشبک کرومی که دور ستاره سه پر را فرا گرفته اند، ورودی های هوای بزرگ تر و اسپرت تر با لوزی های مشبک، رکاب کناری کرومکاری شده و خروجی های هوا در عقب با نوارهای کرومی؛ اشاره کرد. اگزوزهای دوبل با طراحی زاویه دار و پرداخت شده با فولاد ضد زنگ براق در کنار رینگ های ۱۹ اینچی ۱۴ پره تولید شده توسط AMG ظرافتی دوچندان به اتومبیل بخشیده است. رینگ های ۱۸ اینچی ۵ پره از آلیاژ رنگ روشن به عنوان یکی از آپشن های قابل سفارش مطرح است.

 مرسدس بنز CLS 2016 فاینال ادیشن

طراحی اسپرت در کنار انتخاب مرغوب ترین نوع مواد اولیه در داخل مرسدس CLS نیز به چشم میخورد. صندلی های راننده و سرنشین کناری از جنس چرم درجه یک هستند که با خطوط دوخت لوزی شکل پوشش داده شده است و علاوه بر آن از تهویه مطبوع و تنظیم برقی در شش جهت برخوردار هستند. پشتی صندلی علاوه بر اینکه حفاظت جانبی خوبی از سرنشینان به عمل می آورد در عمق نیز قابل تنظیم کرد. پدال های تعویض دنده با رنگ نقره ای، در پشت فرمان خودرو با طراحی اسپرت و پوشش چرم قرار دارد. و تکمیل کننده همه اینها پدال ها هستند که از جنس فولاد براق با نوارهای لاستیکی در حاشیه حس اسپرتی را در حد اعلا به سرنشین القا میکنند.

سانروف کشویی با ایجاد دریچه ای برای تابش نور احساس جادار بودن بیشتر در CLS ایجاد میکند. شیشه های عایق شده و مواد رنگی علاوه بر زیبایی در کیفیت دید و رانندگی بهتر نیز تاثیرگذار هستند، هرچند در صورت تمایل میتوان آنها را با شیشه های شفاف بی رنگ نیز جایگزین کرد. لقب فاینال ادیشن با توجه به تمام ظرافت های بکار رفته در این CLS ها برازنده آنها است و این نشان در کنار خودرو، پشت تایر جلو و نیز بر روی کفپوش ها حک شده است.

 مرسدس بنز CLS 2016 فاینال ادیشن

اگر بخواهیم از فناوری های پیشرفته بکار رفته در CLS 2016 فاینال ادیشن یاد کنیم نباید سیستم تعلیق دایرکت کنترل و چراغ های LED چند لنزه را فراموش نماییم. در این چراغ ها ۲۴ LED با کارایی و نوردهی بالا وجود دارد که هریک به طور مستقل کنترل میشود. مجموعه این LED ها در کنار یکدیگر طوری آرایش میگیرند که حداکثر روشنایی در جاده و محیط اطراف ایجاد شود بدون آنکه شدت نور مزاحمتی برای عابران یا سایر رانندگان ایجاد نماید.

نسخه های فاینال ادیشن CLS کوپه و شوتینگ بریک در تمام رنگ های در دسترس خانواده CLS و شش تودوزی و رنگ بندی گوناگون در طراحی داخلی عرضه میشوند. همچنین تمام پیشرانه های موجود برای آنها نیز قابل سفارش است. صاحبان CLS های عادی نیز میتوانند با پرداخت ۸۲۱۱ یورو اتومبیل خود را مجهز تبدیل به نسخه فاینال ادیشن نمایند.

منبع:دنیای خودرو



نظرات