1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تویوتا آیگو، کوچک‌ترین عضو خانواده تویوتا

تویوتا آیگو، کوچک‌ترین عضو خانواده تویوتا

24 تیر 1393
  • 8

تویوتا از مدل جدید آیگو برای سال 2015، پرده‌برداری کرده است. این سوپرمینی جذاب تقریباً در همه قسمت‌ها با تجدیدنظر همراه بوده است.

همان‌گونه که قبلاً در سایت خودرو و در معرفی سیتروئن C1 مشاهده کردید، این خودروها به همراه پژو 108 یک خانواده سه نفری را تشکیل می‌دهند که کوچک‌ترین اعضای هر کدام از این خودروسازان نیز محسوب می‌شوند. با این وجود، کوچکی اندازه باعث نشده که از جذابیت آن‌ها کاسته شود.

طراحی آیگو برگرفته از یک کارتون ژاپنی بنام ASTROBOY است. نشان X مانند جلوی خودرو را می‌توان امضای آن دانست زیرا با هر خودروی دیگری در این زمینه متفاوت است. این طراحی رادیکال به خوبی با خطوط و زوایای بدنه نیز هماهنگی دارد. در واقع با وجود استفاده از زیرساخت مشابه با سیتروئن و پژو، طراحی آن کاملاً متفاوت و مستقل می‌باشد.

تویوتا آیگو 2015

چراغ‌های جلو با زاویه زیاد و با لنز پروژکتور و LED روزتاب به صورت استاندارد، ترکیبی مردانه‌تر را خلق کرده‌اند. روی ویژگی‌های آئرودینامیکی آیگو، توجه ویژه ای شده است. فرم چراغهای عقب نیز کاملاً منحصر به فرد است. این چراغ‌ها با درب عقب شیشه ای و اسپویلر سقفی، ترکیبی زیبا و جدید را خلق کرده‌اند.

فضای داخلی با حداقل پیچیدگی اما به شکلی مدرن طراحی شده است. یک نمایشگر بزرگ 7 اینچی لمسی به صورت استاندارد روی داشبورد مرکزی قرار گرفته است. کنترل‌های روی فرمان نیز باعث بهبود و راحتی عملکرد استفاده از تجهیزات می‌شوند.

تویوتا برای آیگو از یک موتور سه سیلندر 1.0 لیتری بهره گرفته که با بروز رسانی در کارایی و مصرف بهینه سوخت، ارتقا یافته است. نسبت تراکم این موتور افزایش یافته و خنک کردن محفظه احتراق نیز بهتر صورت می‌گیرد. اصطکاک سیلندرها نیز کاهش یافته است. با کمک سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، این موتور اکنون 69 اسب بخار نیرو در دور 6000 و 95 نیوتن متر گشتاور در دور 4300 تولید می‌کند. جالب اینکه 86 نیوتن متر از این گشتاور در دورهای پایین‌تر از 2000 نیز در دسترس می‌باشد.

تویوتا آیگو 2015

میزان گازهای گلخانه ای تولیدی به 97 گرم در کیلومتر کاهش یافته است. در حالی که مصرف سوخت نیز به رقم جالب 3.41 لیتر در صد کیلومتر رسیده است.

علاوه بر موتور، گیربکس نیز بروز شده است. سیستم اختیاری انتقال نیروی خودکار با X شیفت جایگزین گیربکس پنج سرعته دستی شده است. این جعبه‌دنده از حالت‌های قابل انتخاب E یا رانندگی آسان و M یا تعویض دستی نیز بهره می‌برد.

با وجودی که آیگوی جدید از مدل‌های قدیمی محکم‌تر و ایمن‌تر است اما مقدار کمی و حدود 60 کیلوگرم، سبک‌تر نیز می‌باشد. فرمان برقی آیگو 14 درصد سریع‌تر از قبل است.

تعویض دنده‌ها با سرعت مناسبی انجام می‌شود اما نباید انتظار عملکردی چابک را از این خودرو داشته باشید. در واقع شتاب صفر تا صد 14.2 ثانیه ای آن نشان از یک خودروی شهری آرام دارد. رانندگی با این خودرو آسان و راحت است. فضای داخلی با توجه به اندازه ابعاد بدنه خوب است.

با وجودی که عایق‌بندی مناسب باعث شده تا صدای کمتری در داخل کابین و در مسیر بزرگراه شنیده شود، اما هنوز هم جا برای بهبود و کاهش سروصدا وجود دارد. کیفیت مواد مورد استفاده خوب است و در برابر خودروهای رقیب چون فولکس آپ، سئات MII، اشکودا سیتیگو و رنو توئینگو، با وجود قیمت ارزان‌تر در جایگاه بهتری قرار می‌گیرد.




نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 شهریور 1393 ساعت 23:50)

    ماشین جموجوریه. واقعا زیباست. برای یک خودروی میــــــــــــنی شـــــتاب صـــــفر تا صد 14.2 ثانیه ای بسیار مــــــتعادل هست. میپسندمش و میـــــــــــــــــــــــــــــــــخوامــــشــشــــشـــشـــشـــشـــش

  • لادیزایران لادیزایران (19 آذر 1393 ساعت 21:37)

    واقعا جالبه توی هر حد و اندازه ای تولید دارند برای هر سلیقه و کاربرد

  • وحید ت وحید ت (25 مهر 1393 ساعت 23:55)

    قیمتش باندازه پرایده؟

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (18 مهر 1393 ساعت 11:42)

    طراحی جلو بدنه خلاقانست ، چونکه جلوپنجره و چراغ های جلو را با هم ادغام و متصل کرده است. خیلی زیبا شده.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 02:16)

    برای این خودروی مینی ، شـتاب صفر تا صد 14.2 ثانیه ای بسیار متعادله.

  • تنبور تنبور (2 مهر 1393 ساعت 12:39)

    از روبرو اصلا قشنگ نیست انگار چراغاها و جلوپنجرشو با هم گره زده باشی

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 شهریور 1393 ساعت 23:44)

    واقعا سوپرمینیه زیباییه. مخصوصا طراحی جلو بدنه که بشکل X طراحی شده. جالبه که طراحی آیگو برگرفته از یک کارتون ژاپنی بنام ASTROBOY است. قیمتش حدودا چقدره.؟؟؟

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 02:19)

    قیمت پایه آن ۱۳۵۰۰ دلار است که معادل 41 میلیون تومانه.