1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی نیسان مورانو 2015

معرفی نیسان مورانو 2015

17 خرداد 1393
  • 3

پای سیستم بازاریابی نیسان موسوم به Innovation that Excites (نوآوری توام با جذابیت و هیجان) گاهی لنگ می‌زند. به عنوان مثال هر چه دنبال جذابیت یا نوآوری مدل‌های Versa یا Sentra می‌گردیم به نتیجه ای نمی‌رسیم. ولی مورد مورانو 2015 قضیه کمی متفاوت است و بحث در مورد قیمت است.

طراحی این خودرو نه اقتباسی و کپی‌برداری است و نه خسته‌کننده. طراحی مورانو 2015 باعث می‌شود تا کلاس کراس‌آورهای سایز متوسط دستخوش تغییرات شود. به نظر ما که طراحی محصولات کراس‌آور نسبت به مفهومی نیسان رزونانس پربارتر شده است.

نیسان مورانو 2015

مورانو 2015 پرچم‌دار کمپانی نیسان در کلاس کراس‌آورهاست و شاید به نظر اغراق باشد، ولی نام این خودرو تداعی کننده طراحی همان نسل اول مورانو در سال 2003 است. مدت زیادی است مورانو با توجه به قیمت و امکانات خوب خودش در بین انتخاب‌های نیمه لوکس خریداران کراس‌آورهای سایز متوسط قرار دارد. می‌توان گفت مورانو گزینه‌ای بین فورد Edge، هوندا پایلوت و تویوتا های‌لندر و نمونه‌ها پیشروتری چون آکورا RDX و اینفینیتی QX50 است.

نیسان، مورانو را با طراحی صندلی‌های دو ردیفه و ظرفیت 5 سرنشین پرچمدار خود در کلاس کراس‌آور می‌داند و معتقد است کوچک‌تر بودن آن نسبت به پث‌فایندر سه ردیفه باعث می‌شود این خودرو بیشتر جنبه خانوادگی پیدا کند.

طراحی Vشکل جلوی خودرو، طراحی بومرنگی شکل چراغ‌های جلو و عقب و گلگیرهای بزرگ این خودرو نه تنها چهره‌ای تهاجمی به آن بخشیده بلکه لحظه‌به‌لحظه یادآور مفهومی نیسان رزونانس است. جالب است که نمای یک‌چهارم عقب خودرو نشان می‌دهد که برآمدگی عقب مورانو 2015 به قسمت سقف نزدیک‌تر شده است که بیانگر تکامل طراحی این محصول است.‌ بال کوچک عقب با تریم مشکی به خوبی ستون D را پوشش داده و به کمک نوارهای شیشه‌ای که از پنجره جلو تا عقب کشیده شده است، مفهوم سقف شناور را به ذهن شما القا می‌کند.

نیسان مورانو 2015

طول مورانور نزدیک به 6.5 سانتی‌متر و پهنای آن نیز تقریباً 3 سانتی‌متر بزرگ‌تر شده است و برای اینکه کمی کوتاه‌تر و پهن‌تر به نظر برسد، از ارتفاع آن کم شده است. نیسان تمام تلاش خود را به خدمت گرفته است تا کمی از رقبا فاصله بگیرد ولی فضای سرنشینان خیلی تغییر نکرده و تقریباً مشابه همان نسل قبلی است. فضای بزرگ عقب نزدیک به 6 سانتی‌متر بزرگ‌تر شده است در حالی که فضای مربوط به سر، شانه‌ها و پایین تنه تغییری نداشته است.

مورانو 2015 همچنان از یک شاسی نسبتاً معمولی، سیستم تعلیق مستقل چند اتصالی و دیفرانسیل جلو در مدل پایه بهره می‌برد و امکان سفارش خودرو با آپشن چهار چرخ متحرک نیز وجود دارد.

زیر پوسته زیبای مورانو یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 قرار گرفته است که می‌تواند 260 اسب بخار توان و 325 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تنها انتخاب شما برای سیستم انتقال، Xtronic CVT تولید JATCO نیسان است. با اینکه استفاده از موتور V6 کافی به نظر می‌رسد ولی خروجی 260 اسب بخاری برای یک پیشرانه 3.5 لیتر به خصوص در مقابل رقبای قدرتمندش ناامیدکننده به نظر می‌آید.

نیسان مورانو 2015

انتظار می‌رود مورانو 2015 با مصرف سوخت کمتر عرضه شود ولی باید نسبت به مدل دیفرانسیل جلوی نسل قبل با مصرف 13.7 لیتر در سیکل شهری و 9.8 لیتر در سیکل جاده بهتر عمل کند. کمپانی نیسان ادعا کرده است مورانو 2015 به لطف کاهش وزن 60 کیلوگرمی، جلوپنجره جدید و فعال و آئرودینامیک خودرو با ضریب مقاومت در برابر هوای 0.31 نسبت به 0.37 نسل قبلی، مصرف سوخت کمتری خواهد داشت. با این حال باید به زودی با توجه به موضوع مصرف سوخت، منتظر مورانو هیبریدی باشیم.

همچنان 4 تریم (تیپ) اصلی مورانو مانند قبل حفظ شده است و مورانوی جدید نیز با تریم‌های LE با مشخصات رده بالا و تغییر نام یافته به Platinum (پلاتینیوم)، S، SV و SL به صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ متحرک فروخته خواهد شد.

از تجهیزات استاندارد مورانو 2015 می‌توان به صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، سیستم خودکار کنترل تهویه با قابلیت تنظیم دو ناحیه‌ای، خروجی USB پشت صندلی، دوربین پشت، سیستم استارت بدون سوئیچ با دکمه احتراق، بلوتوث، چراغ‌های عقب و جلوی LED، چراغ‌های جلوی خودکار و لاستیک‌هایی با رینگ 18 اینچ اشاره کرد.

البته نیسان گزینه‌هایی چون سیستم ناوبری، چراغ جلوی LED، چراغ مه‌شکن، صفحه نمایش 8 اینچی، صندلی‌های قابل کنترل جلو، صندلی‌های دارای گرم‌کن و خنک‌کن داخلی برای سرنشینان جلو، صندلی‌های گرم شونده عقب، فرمان گرم شونده، سیستم صوتی Bose با 11 اسپیکر، مانیتور AroundView، سیستم برقی خواباندن صندلی‌های عقب، سیستم استارت از راه دور، کروز کنترل انطباقی، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار تصادف، سیستم هشدار ترافیک، رینگ‌های 20 اینچی و سانروف بزرگ و زیبا را به صورت آپشن برای خریداران در نظر گرفته است.

مورانو آخرین خودروی نیسان است که در کارخانه Canton می‌سی‌سی‌پی تولید خواهد شد. اواخر سال جاری میلادی می‌توانیم شاهد حضور مورانو 2015 در خیابان‌ها باشیم و ظاهراً قیمت نهایی آن نزدیک به زمان فروش اعلام خواهد شد. ما باور داریم که نیسان با تولید این محصول در یک کلاس پرخطر به زودی می‌تواند تبدیل به یک پیشتاز شود.



نظرات

  • کیوان احمدی کیوان احمدی (25 آبان 1393 ساعت 23:00)

    به هر حال ماشینای ژاپن از کره ی ها بهتر است

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (6 مهر 1393 ساعت 11:10)

    طراح داخلش خیلی خوش سلیقه بوده. رنگ کابین محشره.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 03:30)

    رنگ روشنی که برای فضای کابین استفاده شده زیبایی این نیسان را دوچندان کرده.