1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. قوای محرکه جدید برای کلاس E بنز

قوای محرکه جدید برای کلاس E بنز

14 مرداد 1393
  • 1

مرسدس بنز برای سال 2015 به سراغ قلب کلاس ای رفته است. مهم‌ترین به‌روزرسانی در این کلاس، استفاده از یک گیربکس فوق‌العاده 9 سرعته اتوماتیک با امکان شیفت دستی توسط پدال‌های پشت فرمان است. این گیربکس موسوم به 9G-Tronic بسیار کارآمد بوده و می‌تواند تأثیری مثبت بر مصرف سوخت و بهره‌وری خودرو داشته باشد.

کلاس E مرسدس بنز در اواسط چرخه زندگی خود قرار دارد. این خودرو سال گذشته یک فیس لیفت و جراحی پلاستیک صورت را شاهد بود که مهم‌ترین تغییر صورت گرفته در آن، پیوسته شدن چراغ‌های جلو بجای چهار چراغ جداگانه بود. اما دامنه تغییرات در این خودرو متوقف نخواهد شد و تا جایگزینی با نسل جدید در دو سال آینده، همچنان شاهد بهبودهایی خواهیم بود. یکی از این به‌روزرسانی های عمده، استفاده از پیشرانه‌های جدید است. از ماه سپتامبر هر چهار گونه سدان (W212)، استیشن واگن (S212)، کوپه (C207) و کانورتیبل (A207) از موتورها و انتقال نیروی جدید بهره خواهند گرفت. موتور چهار سیلندر E220 بلوتک با 7 اسب بخار نیروی اضافه، اکنون 177 اسب بخار قدرت دارد. میزان آلایندگی این موتور نیز 16 گرم در هر کیلومتر کمتر شده است. مدل E350 نیز با کاهش مصرف سوخت و آلایندگی CO ارتقا یافته است.

مدل دیزلی 3 لیتری توربوشارژر اینک 258 اسب بخار بجای 252 اسب بخار سابق، قدرت تولید می‌کند. موتور 3 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر دوقلو در مدل E400 با یک موتور 3.5 لیتری تنفس طبیعی جایگزین می‌شود که البته همان قدرت 333 اسب بخار و گشتاور 480 نیوتن متر را دارد اما این مدل نیز مصرف و آلایندگی کمتری دارد.

علاوه بر ارتقای موتورها و جعبه‌دنده، استفاده از سیستم‌های ایمنی بروز شده برای جلوگیری از تصادف و پیشگیری از برخورد و بهبود سطح ایمنی فعال در این کلاس، مدنظر مرسدس بنز قرار گرفته است.

 قوای محرکه جدید برای کلاس E بنز

 قوای محرکه جدید برای کلاس E بنز

 قوای محرکه جدید برای کلاس E بنز

 قوای محرکه جدید برای کلاس E بنز

منبع carscoops.com


نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (17 شهریور 1393 ساعت 08:03)

    گیربکس 9 سرعته اتوماتیک... وای یعنی 9 تا دنده!!! واقعا بنز تحول عظیمی در کلاس E خودش ایجاد کرده...