1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کیا K900 یک کشتی لوکس روی جاده

کیا K900 یک کشتی لوکس روی جاده

7 تیر 1393
  • 1

کیا

کیا

کیا

برخلاف برخی خودروهای لوکس که کیفیت سواری را فدای تظاهرات اسپرت می‌کنند، K900 با دیدگاهی سنتی به آرامش و راحتی سواری اهمیتی بیشتر داده است. این پرچم‌دار کیا با فاصله بین دو محور طولانی و فضای داخلی کشتی مانند، می‌تواند انتخابی مقرون‌به‌صرفه در بین خودروهای لوکس بازار هم باشد.

کیا

کیا

کیا

کیا K900 در دو نسخه ارائه می‌شود. یک نمونه با طول استاندارد و یکی با 10.9 سانتی‌متر فاصله بین دو محور کشیده‌تر. این در حالی است که برادر آن در هیوندای یعنی جنسیس با شاسی طراحی شده توسط لوتوس و فقط در یک اندازه و البته با امکان انتقال نیرو به هر چهار چرخ عرضه شده است. در عوض کیا یک دیفرانسیل عقب کلاسیک به شمار می‌رود.

کیا

کیا

کیا

کیا

کیا

کیا

سدان لوکس کیا با موتور V8 و با حجم 5.0 لیتر قادر است نیروی 420 اسب بخار و گشتاور 509 نیوتن متر را در اختیار یک گیربکس 8 سرعته خودکار قرار دهد. بنابراین با قدرتمندترین کیای تاریخ روبروییم. تعویض دنده توسط یک جوی استیک مشابه مدل‌های BMW نیز قابل انجام است.

کیا

کیا

کیا

کیا

این سدان بزرگ و سنگین، تبدیل به سریع‌ترین خودروی کیا شده است. شتاب صفر تا 96 کیلومتر آن 5.5 ثانیه است. و 400 متر را در 14.1 ثانیه طی می‌کند. یک دکمه روی کنسول به راننده اجازه می‌دهد که بین حالت‌های اسپرت، عادی و اقتصادی، سوئیچ کند. این تغییر باعث می‌شود که تنظیمات کمک‌فنرها و پدال گاز و فرمان مطابق با حالت انتخابی، هماهنگ گردد.

کیا

کیا

کیا

بسیاری از ویژگی‌های عملکردی K900 در حد متوسط می‌باشند. شتاب جانبی 0.8 جی و خط ترمز 53.6 متری از سرعت 113 کیلومتر بر ساعت تا توقف کامل از این جمله‌اند. چرخهای 19 اینچی آلیاژی با تایرهای تمام فصل زیر این خودروی 2120 کیلوگرمی قرار گرفته‌اند. عملکرد فرمان در بزرگراه نیاز به اصلاحات مکرر دارد. مصرف سوخت 13.07 لیتر در حالت ترکیبی شهر و بزرگراه هم کمی ناامید کننده است.

کیا

کیا

کیا K900 می‌تواند تجسمی مدرن از لینکلن تاون کار باشد. خودروی راحت و ساده که حتی از مرسدس بنز S550 نیز ساکت‌تر است. طراحی خودرو خوش‌تیپ اما نه خیلی عالی است. فضاهای داخلی بزرگ و حجیم‌اند. کنترل‌های فراوانی در جای‌جای کابین وجود دارند که گاهی کار با آن‌ها مشکل است. لیست تجهیزات استاندارد نیز طولانی است.

کیا

کیا

قیمت پایه 60 هزار دلاراست و البته وجود امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقی، درهای الکتریکی نمایش سربالا، دوربین‌های خارجی، صندلی‌های عقب با تهویه داخلی، تهویه چند ناحیه‌ای اتوماتیک، صفحه نمایش بزرگ 12.3 اینچی و کنترل‌های دیجیتال دقیق در مجموع 6000 دلار به قیمت پایه می‌افزایند. با چنین قیمتی شاید برندهایی معتبرتری را بتوان خریداری کرد. مثلاً لکسس LS یا فولکس فیتون.

کیا

کیا

کیا

حتی اگر توانایی‌ها و تجهیزات کیا را نداشته باشند. رقابت در این بازار برای کیا مشکل خواهد بود. شما این طور فکر نمی‌کنید؟

کیا

کیا



نظرات

  • ابلیس ابلیس (8 تیر 1393 ساعت 14:03)

    به نسبت قیمتش فوق العاده س