1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اولین بوگاتی شیرون پیش فروش شد

اولین بوگاتی شیرون پیش فروش شد

17 بهمن 1394
  • 0

فلوید مِی‌وِدر (Floyd Mayweather) بوکسور بازنشسته و بدون شکست آمریکایی اعلام کرد که برای خرید نخستین بوگاتی شیرون 3.5 میلیون دلار پرداخت نموده است. البته او اواخر سال گذشته نیز همین مقدار را صرف خرید یک بوگاتی ویرون گرند اسپورت ویتس نموده بود.

این ابراتومبیل جدید بوگاتی، جایگزین اسطوره‌ای به نام ویرون می‌شود که از سال 2005 تا 2015 رکورددار سرعت خودروهای تولیدی استاندارد جاده‌ای جهان بود.

در حالی که آخرین نسخه از ویرون سوپراسپرت توانست به سرعت 431.072 کیلومتر بر ساعت دست یافت، انتظار می‌رود شیرون سرعتی بیش از 463 کیلومتر بر ساعت داشته باشد. جانشین ویرون از موتور W شکل 8.0 لیتری 16 سیلندر سود می‌برد که مجهز به چهار توربوشارژر است. به نظر می‌رسد که اساس این موتور همان موتور قبلی ویرون باشد اما لااقل دو عدد از توربوشارژرهای آن از نوع الکتریکی خواهند بود.

بعلاوه تغییرات در سیستم انتقال قدرت و مدیریت موتور و بهینه‌سازی آن باعث می‌گردد تا قدرت خروجی از 1200 اسب بخار به 1500 اسب بخار افزایش یابد.

افزایش نیرو باعث می‌شود تا شتاب صفر تا صد این ابرخودرو به کمتر از 2.0 ثانیه برسد که بسیار حیرت‌انگیز است. بوگاتی اعلام کرده که شیرون در کنار سریع‌تر بودن نسبت به سلف خود در خط مستقیم، در مسیرهای مسابقه‌ای و پیست نیز عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت. بعلاوه این خودرو نسبت به ویرون به‌مراتب لوکس‌تر خواهد بود. قرار است از بوگاتی شیرون در نمایشگاه ژنو امسال در ماه مارس رونمایی شود.

 اولین بوگاتی شیرون پیش فروش شد

 اولین بوگاتی شیرون پیش فروش شد

 اولین بوگاتی شیرون پیش فروش شد

 اولین بوگاتی شیرون پیش فروش شد

منبع پدال


نظرات