1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ارائهٔ پکیج 1LE برای کامارو ZL1

ارائهٔ پکیج 1LE برای کامارو ZL1

7 فروردین 1396
  • 0

ZL1 جدید بالاترین مدل در نسل ششم کامارو محسوب می‌شود اما ظاهراً شورولت برنامه‌های دیگری را هم برای این ماسل کار اسطوره‌ای تدارک دیده است. این سازندهٔ آمریکایی به‌تازگی در پیست بین‌المللی Speedway دیتونا مدل جدیدی از کامارو را با نام ZL1 1LE معرفی کرده است که نسخه‌ای حتی وحشی‌تر و جذاب‌تر از نسخهٔ استاندارد ZL1 است که خود به‌عنوان یک هیولا شناخته می‌شود. البته در اکتبر سال 2016 تصاویر جاسوسی از یک نمونهٔ در حال آزمایش ZL1 1LE منتشر شد که به‌اشتباه تصور می‌کردیم نسل جدید کامارو Z28 است.

 هیولا وحشی‌تر می‌شود، ارائهٔ پکیج 1LE برای کامارو ZL1

در حال حاضر شورولت پکیج 1LE را به جهت بهبود هندلینگ و توانایی‌ها برای مدل‌های SS V8 و RS V6 ارائه می‌کند ولی حالا تصمیم گرفته همین کار را با ZL1 هم انجام داده و این پکیج را برای آن هم ارائه کند. پکیج 1LE شامل مواردی چون تکنولوژی‌های آئرودینامیکی ویژه، سیستم تعلیق مسابقهٔ قابل تنظیم، لاستیک‌های ویژه و درعین‌حال کاهش وزن می‌شود. به گفتهٔ شورولت، در تست‌های اولیه، ZL1 1LE سه ثانیه سریع‌تر از نمونهٔ استاندارد یک دور پیست 4.6 کیلومتری جنرال موتورز را پیموده است. البته ممکن است 3 ثانیه زمان زیادی به نظر نرسد اما زمانی که در مورد تایم پیست سخن میگوییم، این بهبود بزرگی محسوب می‌شود.

 هیولا وحشی‌تر می‌شود، ارائهٔ پکیج 1LE برای کامارو ZL1

اما این ارتقاء عملکرد در حالی به دست آمده است که ZL1 1LE از لحاظ پیشرانه هیچ تفاوتی با ZL1 معمولی ندارد و این یعنی همچنان شاهد استفاده از یک پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هستیم که 650 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیروی خردکننده توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند درحالی‌که گیربکس جدید 10 سرعتهٔ اتوماتیک نیز برای آن ارائه شده است؛ اما ویژگی‌های آئرودینامیکی جدید این ماسل کار شامل یک اسپویلر فیبر کربنی عظیم در عقب، هدایت‌کننده‌های جدید هوا و باله‌هایی در طرفین سپر جلو جهت افزایش داون‌فورس می‌شود.

 هیولا وحشی‌تر می‌شود، ارائهٔ پکیج 1LE برای کامارو ZL1

اما یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌هایی که پکیج 1LE برای ZL1 به ارمغان آورده است، جایگزینی تعلیق مغناطیسی استاندارد آن با کمک‌فنرهای مسابقه‌ای سبک‌وزن DSSV در جلو و عقب است که در نسل قبلی کامارو Z28 نیز استفاده شده و نتایج حیرت‌انگیزی را دربر داشت. همچنین شورولت در این تعلیق جدید، میلهٔ تثبیت‌کنندهٔ عقب قابل تنظیم را هم ارائه کرده است.

 هیولا وحشی‌تر می‌شود، ارائهٔ پکیج 1LE برای کامارو ZL1

کاری شده با لاستیک‌های گودیر ایگل F1 سوپرکار 3R پوشیده شده‌اند که حداکثر چسبندگی تا 1.1 جی را ارائه می‌کنند و سریع‌تر گرم می‌شوند؛ این در حالی است که این رینگ و لاستیک‌های جدید هرکدام 3.3 کیلوگرم وزن کمتری هم دارند. استفاده از رینگ‌ها و کمک‌فنرهای سبک‌تر همراه با کاهش ضخامت شیشهٔ عقب و بکارگیری صندلی‌های مسابقه‌ای، موجب شده که کامارو ZL1 1LE حدود 27 کیلوگرم سبک‌تر از نسخهٔ استاندارد شود. شورولت گفته است این خودروی فوق‌العاده در اواخر امسال با مدل 2018 برای فروش عرضه خواهد شد و قیمت رسمی آن نیز در همان زمان اعلام می‌گردد.

 هیولا وحشی‌تر می‌شود، ارائهٔ پکیج 1LE برای کامارو ZL1

منبع:پدال



نظرات