1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شارژ کردن خودروی برقی در عرض 15 دقیقه

شارژ کردن خودروی برقی در عرض 15 دقیقه

14 بهمن 1394
  • 0

تکنولوژی‌های به کار رفته در خودروهای الکتریکی، روزبه‌روز در حال پیشرفت می‌باشند به‌گونه‌ای که فاصله این خودروها با وسایل آلاینده فسیلی در حال کاهش است. اولویت‌های مهم در ارتقای این نوع از خودروها، افزایش میزان انرژی ذخیره شده و نگهداری طولانی‌تر شارژ همراه با مسافت طی شده بالاتر است. اما نکته مهم دیگر، کوتاه نمودن زمان شارژ باتری‌ها می‌باشد.

محققان در حال کار روی تسریع فرایند شارژ باتری‌ها هستند. این کار باید همراه با ایمنی کامل صورت بگیرد. در حال حاضر امکان شارژ 80 درصدی در 15 دقیقه میسر شده است. در حالی که با یک شارژر معمولی برای شارژ باتری‌های یک خودرو به زمانی بین 6 تا 8 ساعت نیاز است.

یکی از راه حل‌های این موضوع استفاده از یک باتری غول‌پیکر به اندازه یک کانتینر با تکنولوژی لیتیوم یون درون ایستگاه‌های شارژ است که به طور مداوم در حال دریافت مداوم و بافر انرژی از شبکه برق است و سپس می‌تواند با اتصال به باتری خودرو با سرعت بسیار بالاتری آنها را شارژ نماید. بدین ترتیب از اضافه بار و نوسان برق شبکه نیز پرهیز می‌شود. یک ایستگاه که روزانه بتواند 200 خودروی الکتریکی را شارژ کند نیاز به ظرفیت ذخیره‌سازی بافر از 2.2 مگاوات ساعت به بالا خواهد داشت که برای این منظور مجموعه ذخیره‌سازی آن به‌اندازه چهار کانتینر بزرگ خواهد بود.

با این وجود با تمهیدات مختلف، امید می‌رود سرعت شارژ خودروهای الکتریکی به‌اندازه یک خودروی درون‌سوز یعنی زمانی حدود 2 دقیقه کاهش یابد.

 شارژ کردن خودروی برقی در عرض 15 دقیقه

 شارژ کردن خودروی برقی در عرض 15 دقیقه

 شارژ کردن خودروی برقی در عرض 15 دقیقه

منبع پدال


نظرات