1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. یازده اتومبیل دوست‌داشتنی صد سال اخیر

یازده اتومبیل دوست‌داشتنی صد سال اخیر

17 آذر 1393
  • 1

در سال 2014، می‌توان خودروهای جذاب زیادی را نام برد که می‌توان رؤیای سواری با آن‌ها را داشت یا اینکه از تماشا یا راندن آن‌ها لذت برد. اما اگر به صد سال اخیر نگاه کنیم، شاید خودروهای دوست‌داشتنی بیشتری را بتوانیم نام ببریم. در ادامه یازده خودرویی که با نظرسنجی از تعداد زیادی از کاربران انتخاب شده‌اند را مشاهده می‌نمایید:

فورد کراون ویکتوریا

این خودرویی نیست که به‌راحتی از بین برود، حتی تاکسی‌های این خودرو در شهر نیویورک نیز با نیم میلیون کیلومتر کارکرد، بدون مشکل خاصی همچنان در حال فعالیت می‌باشند. فورد مدت‌هاست که تولید این خودرو را متوقف کرده اما حضور آن همچنان پایدار است.

فورد کراون ویکتوریا

کاترهام 7

خودرویی که توسط لوتوس در سال 1957 معرفی شد و به صورتی بسیار تدریجی و مستمر بهبود یافت، به قرن جدید راه یافته است. در حالی که شکل و شمایل آن تقریباً ثابت باقی مانده است. این یک خودروی جذاب برای تفریح کردن و لذت بردن است و نه چیزی بیشتر.

 کاترهام 7

مورگان سه چرخ

خودروهای مورگان بیش از صد سال است که با یک شیوه تولید می‌شوند. شاسی از جنس چوب و طراحی منسوخ شده آن هنوز مورد توجه قرار می‌گیرند.

 مورگان سه چرخ

مرسدس بنز یونیماگ

کامیون‌های آفرود یونیماگ را احتمالاً در حال خدمت در ارتش‌ها یا سازمان ملل دیده‌اید. این‌ها وسایلی برای زنده ماندن در آخرالزمان و سخت‌ترین شرایط هستند. جایی نیست که این وسایل قادر به عبور از آن نباشند. هرچند ممکن است چهره خشن آن‌ها را نپسندید.

مرسدس بنز یونیماگ

داج چارجر هلکت

این خودرو تازه از تنور درآمده، یک سدان خانوادگی برای رفتن به تعطیلات و خرید نیست. وقتی 707 اسب بخار در سینه آن می‌تپد و 328 کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد، باید به فکر قلب سرنشینان دیگر هم باشید. به نظر می‌رسد تا یک قرن آینده نیز حرف از این خودرو و توانایی‌های آن بر سر زبان‌ها باشد.

 داج چارجر هلکت

مزدا میاتا

کوچولوی رودستر دوست داشتنی میاتا، در تمام فهرست‌های خودروهای دوست‌داشتنی حاضر است. این خودروی سبک‌وزن با تفسیری از خودروهای رودستر انگلیسی اما ویژگی‌های مدرن، اندازه کوچک، وزن سبک، قابلیت اطمینان بالا، دینامیک مناسب و هندلینگی لذت‌بخش ساخته شده است و از همه مهم‌تر قیمتی دارد که بسیاری از جوانان و دانشجویان را به خود جذب نموده است.

  

مزدا میاتا

ب‌ام‌و i8

کوپه اسپرت هیبریدی ب‌ام‌و یکی از بهترین خودروهای سبز در زمان حاضر است. خودرویی که بسیاری آرزوی آن را دارند. بسیار مدرن است و توانایی‌های بالایی نیز در دینامیک رانندگی دارد. ب‌ام‌و i8 آینده دنیای خودرو را به تصویر می‌کشد.

 ب‌ام‌و i8

تویوتا لندکروزر 70

تویوتا می‌تواند لندکروز خود را تا صد سال دیگر نیز حفظ کند. خودرویی که در عین سادگی، بسیار محبوب و قابل اطمینان است. از همه مهم‌تر این خودرویی است که کار شما را راه می‌اندازد و کارایی خارق‌العاده‌ای دارد. سرآمد همه پیک آپ های همه‌جا روی تاریخ، تویوتا لندکروزر.

تویوتا لندکروزر 70

پورشه 911

پورشه 911 به عصر مدرنیت آمده است. در حالی که در طول 50 سال گذشته، پا پس نکشیده و همواره یکی از بهترین‌ها بوده است. 911 خودرویی نیست که کسی از آن روی‌گردان باشد یا به آن نه بگوید. ممکن است صد سال دیگر هم پورشه را با همین شمایل ببینیم. اما ایمان داریم که همواره یکی از کامل‌ترین و بهترین خودروها خواهد بود.

 پورشه 911

فولکس واگن بیتل

فولکس سوسک یا قورباغهای، خودرویی که با دستور هیتلر متولد شد و سال‌ها خودروی مردم بود، به نظر هیچ گاه فراموش نخواهد شد. موتور عقب خنک شونده با هوا، چهره خندان و شیرین و مرگ نداشتن آن تا امروز، خاطره ای ماندگار از بیتل ساخته‌اند.



فولکس واگن بیتل

تسلا مدل اس

سدان لوکس الکتریکی تسلا، دو سال متوالی است که با آماری شگفت‌انگیز، دوست داشتنی‌ترین خودروی بازار آمریکا است. سال گذشته 99 و امسال 98 درصد خریداران این خودرو اعلام کرده‌اند که باز هم تسلا خواهند خرید. تسلا توانسته فن‌آوری الکتریکی را در دنیای خودروهای معمولی و لوکس وارد کند و آن‌قدر این کار را با دقت و کامل انجام داده که تبدیل به یکی از رؤیایی ترین خودروهای لوکس حال حاضر شده است. همواره تسلا را برای اولین بودن و پیشگامی به خاطر خواهیم داشت.

 تسلا مدل اس

منبع jalopnik.com


نظرات

  • آفرین آفرین (17 آذر 1393 ساعت 08:56)

    آمار جالبی است ولی کاش در ایران هم همچنینی بررسی میشئ قطعا پیکان دوست داشتنی ترین خودرو ایران خواهد شد