1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ده خودروی نادر دنیای امروز

ده خودروی نادر دنیای امروز

18 تیر 1394
  • 0

شاید خودروهای نادر زیادی را بتوان نام برد که دیگر به سختی یافت می‌شوند یا امکان خرید آنها وجود نداشته و یا منسوخ شده‌اند. اما امروزه خودروهای اسطوره‌ای زیادی را می‌توان نام برد که با وجود کمیاب بودن و مشکل خرید، لااقل متعلق به عصر حاضر هستند.

میزان تولید برخی از این خودروها مشخص نیست و یا تعداد بسیار انگشت‌شماری از آنها ساخته شده‌اند. شاید هم دلیل کمیابی آنها و نیافتن در نمایندگی‌های فروش چیز دیگری باشد. در اینجا لیستی از ده خودروی نادر این دوران را مشاهده خواهید کرد.

10. کادیلاک ELR

این خودروی الکتریکی بر مبنای خودروی الکتریکی هیبریدی شورلت ولت ساخته شده و البته از طراحی و نشان کادیلاکم=نیز بهره می‌برد. این موضوع باعث نمی‌شود تا خریداران بابتان پول بیشتری نسبت به ولت پرداخت کنند. به همین دلیل، ELR یک شکست برای جنرال موتورز قلمداد می‌شود. میزان فروش این خودرو بسیار انگشت‌شمار است. به همین دلیل بسیاری از نمایندگی‌ها نیز رغبتی به نمایش و فروش آن ندارند. اگر به دنبال یکی از این خودروها باشید، احتمالاً باید مدتی را صرف جستجو برای پیدا کردن آن نمایید. پیشنهاد بهتر با قیمتی نزدیک به آن قطعاً تسلا مدل اس می‌باشد. خودروی لوکس‌تر، بزرگ‌تر و با کارایی بالاتر. کادیلاک ELR قطعاً خودروی بدین نیست اما تقریباً یک قربانی محسوب می‌شود.

 ده خودروی نادر دنیای امروز

9. پورشه 911 GT3 RS

هرچند تعداد خودروهای تولید شده پورشه 911 GT3 RS هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما می‌توان گفت که این تعداد به طور قطع بسیار محدود می‌باشند. طرفداران پورشه شاید مدت‌های زیادی در نمایندگی باید منتظر یکی از این کوپه‌های 493 اسبی باقی بمانند.

 ده خودروی نادر دنیای امروز

8. پورشه کیمن GT4

تقاضای بسیار و باورنکردنی برای کیمن GT4 وجود دارد. انتظار می‌رود 600 دستگاه از این خودرو نهایتاً وارد بازار امریکا شود. شاید باکستر اسپایدر با شباهت به 918 اسپایدر افسانه‌ای هم انتخاب بدی نباشد. اما کیمن بیش از اندازه خود را به 911 نزدیک کرده است و در عین حال مدرن تر از آن به نظر می‌رسد.

 ده خودروی نادر دنیای امروز

7. BMW 435 ZHP

بام و نهایتاً 100 دستگاه از این کوپه اسپرت لوکس را با قیمت جذاب 46 هزار دلار روانه بازار کرده است. در مقایسه با M4 شاید توانایی‌های این خودرو قابل توجه نباشد اما با پکیج M و پیشرانه قوی و قیمت مناسب، بیشتر از این‌ها مورد تقاضای بازار است.

 ده خودروی نادر دنیای امروز

6. شلبی GT350 موستانگ

در مقایسه با نسخه GT350R که نسخه نادرتری است، این خودرو با تولید 100 دستگاه در سال، هنوز قابل دستیابی می‌باشد. با این وجود چون نسخه خیابانی و استانداردتری نسبت به مدل مسابقه‌ای R به شمار می‌رود، تقاضای بالاتری نیز برای آن وجود دارد.

 ده خودروی نادر دنیای امروز

5. پاگانی هوایرا رودستر

نسخه کوپه سوپراسپرت پاگانی هوایرا تنها در 100 دستگاه تولید خواهد شد که همگی پیش‌فروش شده‌اند. اما یک فرصت اندک دیگر نیز برای نسخه رودستر با 20 اسب بخار قدرت بیشتر نیز وجود دارد. 100 دستگاه نیز از نسخه رودستر تولید خواهد شد. البته برای خرید باید واقعاً سر کیسه را شل کرد.

 ده خودروی نادر دنیای امروز

4. فورد موستانگ GT350R

در سال نخست تولید این خودرو، تنها 37 دستگاه از آن تولید می‌شود. این تعداد به افتخار کارول شلبی در تولید 37 دستگاه GT350S در سال 1965 تعیین شده است.

 ده خودروی نادر دنیای امروز

3. نیسان جوک 2.0 R

نیسان جوک به خودی خود یک کراس اوور کوچک بامزه است که در این نسخه، پیشرانه آن با موتور تقویت شده نیسان GT-R تعویض شده است. در نتیجه نخستین کراس اوور سوپر اسپرت جهان متولد شده است. موتور 600 اسبی و وزن پایین، دست به دست هم می‌دهند تا قدرتمندترین سوپر اسپرت‌ها را به چالش بکشند. با این وجود یافتن این خودرو در نمایندگی های نیسان به این آسانی هم نیست. تنها 20 دستگاه از این خودرو نهایتاً رنگ خیابان را می‌بینند.

 ده خودروی نادر دنیای امروز

2. SCG 003

این خودروی دست‌ساز تولید محدود، یک خودروی مسابقه‌ای GT با استاندارد خیابانی است. قیمت 224 هزار دلاری آن در آمریکا شاید چندان در مقایسه با رقبا بالا به نظر نرسد. هرچند هنوز تعداد تولیدی این خودرو نیز مشخص نیست.

 ده خودروی نادر دنیای امروز

1. لامبورگینی وننو رودستر

عجیب‌ترین و خارق‌العاده‌ترین و نادرترین خودروی حال حاضر لامبورگینی همین مدل وننو است. مخصوصاً نسخه رودستر آن که احتمالاً تنها در سه دستگاه موجود باشد.

 ده خودروی نادر دنیای امروز

منبع پدال


نظرات