1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. 10خودرو اسطوره ای که برای بازگشتشان دعا میکنیم

10خودرو اسطوره ای که برای بازگشتشان دعا میکنیم

21 آبان 1395
  • 5

خودروها همانند دوستانمان می‌آیند و روزی نیز می‌روند؛ اما این امر باعث نمی‌شود که رنج دوری آن‌ها را به آسانی فراموش کنیم.

اینجا لیستی از 10 خودرویی را برای شما تهیه کرده‌ایم که تولیدشان در 10 سال گذشته قطع شده و واقعاً از ته دل می‌خواهیم که به زودی بازگردند؛ و فراموش نکنید که دیدگاه خود را دراین‌باره با ما در میان بگذارید.

پونتیاک GTO

 10 خودرویی که دوست داریم برگردند!

چهارمین نسل GTO که بر پایه‌ی هولدن مونارو ساخته شد خودرویی جذاب با پیشرانه‌ی 8 سیلندر متعلق به کوروت بود که می‌توانست از گیربکس دستی استفاده کند. با کمی شانس برای احیای مجدد برند پونتیاک توسط جنرال موتورز،GTO می‌تواند دوباره زنده شود.

تسلا رودستر

 10 خودرویی که دوست داریم برگردند!

علیرغم مشکلات کیفیتی این خودرو، رودستر اولین خودروی اسپورت الکتریکی با تولید انبوه بوده که جلوتر از زمان خود حرکت کرده است. شایعات زیادی می‌گویند که تسلا رودستر تا سال 2019 به میان طرفداران باز خواهد گشت.

فورد رنجر

 10 خودرویی که دوست داریم برگردند!

رنجر هرگز در سه دهه حضور در بازار آمریکای شمالی قلب طرفداران را تسخیر نکرده است اما این به معنی تنگ نشدن دلمان برای این خودرو نیست؛ و با ثابت کردن این موضوع که بازار پیکاپ های کوچک قابل دوام است فورد آماده است تا نمونه‌ی دیگری را روانه‌ی بازار کند.

آکورا RSX

 10 خودرویی که دوست داریم برگردند!

به نظر می‌رسد که آکورا در سال‌های اخیر راه خود را گم کرده باشد. بازگشت به یک کوپه‌ی اسپورت می‌تواند همانی باشد که آکورا به آن نیاز دارد. RSX سریع و هیجان‌انگیز بود. با ورود هوندا سیویک تایپ R به بازار آمریکا برای اولین بار، آکورا یک پلتفرم و قوای محرکه برای بازگشت به روزهای خوش گذشته‌اش در اختیار دارد.

هامر

 10 خودرویی که دوست داریم برگردند!

برند هامر یکی از بزرگ‌ترین قربانیان رکورد بزرگ اقتصادی بود. خودروهای هامر بزرگ، پرمصرف و همه‌کاره بودند و می‌توانستند هر جایی بروند. شانس حضور خودرویی با نشان هامر در بازار صفر است اما چیزی شبیه به کانسپت هامر HX خیلی از واقعیت به دور نیست.

هوندا S2000

 10 خودرویی که دوست داریم برگردند!

با تمام احترامی که برای مزدا میاتا قائل هستیم، هوندا S2000 یک رودستر منحصربه‌فرد بود. این خودرو قدرتمند و سریع بوده و یک زمان ادعا شد که بالاترین نسبت قدرت تولیدی به ازای هر لیتر حجم پیشرانه را در یک خودروی تولیدی داشته است. این خودرو قربانی شرایط زمان خود شد و بحران مالی جهانی باعث شد تا دوران این خودرو به پایان برسد. شایعات بیان می‌دارند که هوندا برای گرامی داشت هفتادمین سالگرد خود S2000 را در سال 2018 احیا خواهد کرد.

کادیلاک CTS-V اسپورت واگن

 10 خودرویی که دوست داریم برگردند!

فکر کردن به چیزی جذاب‌تر از یک استیشن واگن جذاب حدود 600 اسب بخاری سخت است. هیچ خودروی دیگری نیست که استایل مناسبی در حد بدنه‌ی گوشه‌دار و استیشن CTS داشته باشد. این خودرو تنها در 4 ثانیه به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد و یکی از جذاب‌ترین خودروهای اسپورت در زمان تولید 3 ساله‌ی خود بوده است. متأسفانه کادیلاک بازگشت این خودرو را رد کرده است.

مزدا RX

 10 خودرویی که دوست داریم برگردند!

با وجود شایعات زیاد درباره‌ی بازگشت پیشرانه‌ی وانکل شاید نام RX نیز در صورت حقیقت یافتن این شایعات دوباره زنده شود. مدت زمان زیادی مزدا مدل RX-7 را تولید کرد و سپس نوبت RX-8 شد تا به مدت 9 سال مهمان بازار باشد. امیدواریم این خودرو دوباره احیا شود.

تویوتا FJ کروز

 10 خودرویی که دوست داریم برگردند!

چرا نباید خودروی همه‌جاروی اسپورت با توانایی آفرود بالا را دوست نداشته باشیم؟ ظاهر رتروی FJ کروز بر جذابیت‌های این خودرو می‌افزاید. تویوتا از همان ابتدا تولید محدود این خودرو را در نظر داشت بنابراین قطع تولید آن شوکه کننده نبود. هرچند یک تصمیم اشتباه وجود داشت و تویوتا می‌تواند با یک جایگزین آن را جبران کند. تویوتا به تازگی نام FT-4X را ثبت کرده بنابراین این امید وجود دارد که جانشینی برای FJ پیدا شود.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن

 10 خودرویی که دوست داریم برگردند!

مرگ لنسر اوو یکی از بزرگ‌ترین ناامیدی‌های صنعت خودروسازی در سال‌های اخیر بوده است. همچنین توقف تولید این خودرو باعث شد تا میتسوبیشی به شکست در برابر سوبارو WRX STI اذعان کند. زمان آن است که اوولوشن بازگردد…

منبع:پدال



نظرات

  • اسلامی اسلامی (23 آبان 1395 ساعت 14:03)

    با سلام ضمن تشکر از موضوعات متنوع، بهتر نیست بجای ترجمه صرف از مقالات خارجی که مخاطب آن یک کشور خاص دیگر است قدری زحمت بکشید و با تحقیقات بیشتر، موضوعات مرتبط با کشور خودمان را بررسی و مطرح کنید

  • mm mm (22 آبان 1395 ساعت 21:31)

    سلطان یادتان رفت خودرویی که 10 سال از زمان خودش جلوتر بود ......... اپل امگا دیگر تولید نشد

  • رضا رضا (21 آبان 1395 ساعت 21:44)

    سلام لااقل پیکان و پرایدهم یادی میکردید

  • ارس ارس (21 آبان 1395 ساعت 14:41)

    پیکان را هم به لیست اضافه نمایید.

  • علیرضا علیرضا (21 آبان 1395 ساعت 13:26)

    پس لندرور دفندر چی؟؟