1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. 10 برند برتر از نظر رضایت مشتریان

10 برند برتر از نظر رضایت مشتریان

11 آذر 1394
  • 0

موسسه J.D. Power هر ساله با مطالعه و اندازه‌گیری بر روی توانایی نمایندگی‌ها در مدیریت فرآیند فروش و همچنین بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از فرآیندهای مذاکرات قیمت، امور مالی و بیمه و همچنین فرایند تحویل نهایی، تجزیه و تحلیل جامعی از تجربه خرید خودرو‌ از دیدگاه مشتریان تهیه و منتشر می‌کند.

 10 برند برتر از نظر رضایت مشتریان

در این مطالعات حداکثر امتیاز برای تعیین میزان رضایت‌مندی مشتریان از فرایند خرید ۱۰۰۰ می‌باشد. امسال، میزان رضایت فروش کلی در بین مشتریان در ایالات‌متحده از ۶۸۶ در سال ۲۰۱۴ به ۶۸۸ امتیاز رسیده است. بهبود امتیاز برخی از نمایندگی‌ها به دلیل بهره گرفتن از ابزار فن‌آوری در فرایند فروش و ارائه یک تجربه خوب به مشتریان صورت گرفته است. به‌عنوان مثال، فروشندگانی که برای ثبت نیازهای وسیله نقلیه مشتریان و همچنین برای نشان دادن ویژگی‌های ماشین از تبلت استفاده می‌کردند، نمرات رضایت‌مندی بالاتری از فروشندگان دیگر به دست آورده‌اند.

در ادامه لیست ۱۰ خودروساز برتر که بهترین نتایج را در (SSI) شاخص رضایت‌مندی فروش ۲۰۱۵ J.D. Power کسب کرده‌اند، مشاهده می‌کنید.

آئودی

 10 برند برتر از نظر رضایت مشتریان

آئودی توانست با کمی بهبود امتیاز نسبت به سال گذشته، رتبه ۱۰ این لیست را از آن خود کند. امتیاز سال ۲۰۱۴ آئودی ۷۲۶ بود که در حال حاضر با بهبود ۲ واحد به امتیاز ۷۲۸ دست یافته است. با این حال، در میان برندهای لوکس، به دلیل این‌که کمتر از میانگین ۷۳۲ امتیاز آورده بود، در واقع رتبه چهارم را به دست آورد البته از آخر.

لینکلن

 10 برند برتر از نظر رضایت مشتریان

در سال ۲۰۱۴، لینکلن موفق به کسب امتیاز ۷۲۴ شده بود و به‌عنوان یکی از برند‌های لوکس بیش‌ترین بهبود را برای سال ۲۰۱۵ داشته و توانسته امتیاز خود را به ۷۳۱ برساند. البته هنوز هم، لینکلن با اختلاف کمی زیر متوسط این صنعت قرار دارد. خبر خوب برای این خودروساز آمریکایی این است که توانسته امسال برند‌هایی مثل لندروور با امتیاز ۷۱۰، ولوو با امتیاز ۷۰۸ و آکورا با امتیاز ۷۰۶ را پست سر بگذارد.

ب ام و

 10 برند برتر از نظر رضایت مشتریان

همانند لینکلن، ب ام و نیز رتبه ۷۳۱ را به دست آورد و توانست امسال رقیب هم‌وطن خود آئودی را پست سر بگذارد. در سال گذشته، ب ام و امتیاز ۷۲۷ را کسب کرده بود که قاعدتاً امتیازی کمتر از میانگین برند‌های لوکس در این مطالعات به ثمر رساند. البته این شرکت هر سال به امتیاز درخور خود نزدیک‌تر می‌شود، اما برای پشت سر گذاشتن مرسدس بنز باید سخت تلاش کند.

کادیلاک

 10 برند برتر از نظر رضایت مشتریان

کادیلاک با کسب امتیاز ۷۳۸ در سال ۲۰۱۵ در مقایسه با ۷۳۲ در سال گذشته، ممکن است یکی از لذت‌بخش‌ترین نتایج را در میان برندهای لوکس کسب کرده باشد. در سال ۲۰۱۴، امتیاز این خودروساز لوکس آمریکایی در واقع کمتر از میانگین ۷۳۴ نام‌های تجاری لوکس بود، اما در این سال، شش امتیاز بالاتر کسب کرده است.

جگوار

 10 برند برتر از نظر رضایت مشتریان

این کمی عجیب است که لندروور همواره در پایین لیست رضایت‌مندی مشتریان برندهای لوکس قرار دارد، در حالی که مشتریان جگوار بسیار از روند فروش راضی هستند. سال گذشته، جگوار با کسب رتبه ۷۴۸ در میان برندهای لوکس مقام سوم را از آن خود کرد، اما امسال با کاهش ۹ امتیاز به رتبه ۷۳۹ دست یافته است. البته این خودروساز بریتانیایی هنوز هم بالاتر از متوسط نام‌های تجاری لوکس قرار دارد، اما برای سال ۲۰۱۵ مقام پنجم را کسب کرده است.

اینفینیتی

 10 برند برتر از نظر رضایت مشتریان

یکی دیگر از نام تجاری لوکس که شاهد کاهش امتیاز بود اینفینیتی است. در سال ۲۰۱۴، این خودروساز ژاپنی با به ثمر رساندن امتیاز ۷۴۹ موفق به کسب مقام دوم شد. با این حال، امسال در رتبه‌بندی، امتیاز ۷۳۹ را کسب کرد و در میان مارک‌های لوکس به مقام چهارم تنزل یافت.

لکسس

 10 برند برتر از نظر رضایت مشتریان

لکسس توانسته رتبه ۷۴۱ را که در سال گذشته کسب کرده بود، امسال نیز حفظ کند. اما با وجود این‌که پیشرفتی نداشت، توانست مقام خود را در بین برند‌های لوکس یک رتبه افرایش دهد و به مقام سوم دست یابد. به علاوه، این خودروساز بالاترین رتبه را بین برند‌های ژاپنی کسب کرده است.

مرسدس بنز

 10 برند برتر از نظر رضایت مشتریان

مرسدس بنز در واقع نسبت به سال ۲۰۱۴ پسرفت داشته و در سال ۲۰۱۵ با کسب امتیاز ۷۴۹ مقام خود را یک رتبه کاهش داده است. سال گذشته، این خودروساز آلمانی توانست با کسب امتیاز ۷۶۱ با اختلاف زیادی لکسس را پشت سر بگذارد، اما به نظر می‌رسد مرسدس نسبت به کسب رضایت مشتریان کمی کم‌کاری کرده است.

پورشه

 10 برند برتر از نظر رضایت مشتریان

در بین مارک‌های لوکس، برندی که مفتخر به کسب رتبه نخست رضایت‌مندی مشتریان سال ۲۰۱۵ شد، پورشه می‌باشد که در این ارزیابی‌ها موفق به کسب امتیاز ۷۵۲ شده است. این خودروساز آلمانی به‌طور قابل‌توجهی نسبت به رتبه ۷۳۸ سال گذشته خود پیشرفت داشته و توانسته طی یک سال از رتبه پنجم در بین مارک‌های لوکس به رتبه نخست تغییر مکان دهد. در ماه می، دتلو وون پلاتن، رئیس پورشه ایالات‌متحده، نمایندگان فروش خود را برای بهبود رتبه‌بندی رضایت مشتری فرا خواند- به‌ نظر می‌رسد آن‌ها کار خود را به درستی انجام داده‌اند.

مینی

 10 برند برتر از نظر رضایت مشتریان

برای ششمین سال متوالی، مینی در میان مارک‌های انبوه بازار و همچنین بین مارک‌های لوکس بالاترین امتیاز را کسب کرد. با دستیابی به امتیاز ۷۶۲، مینی شاهد بهبود ۳۵ واحد در مقایسه با سال ۲۰۱۴ بود. متوسط امتیاز نام‌های تجاری انبوه بازار برای سال ۲۰۱۵ رتبه ۶۸۱ است و این یعنی مینی به خوبی از پس رقبایش برآمده است. در واقع، نزدیک‌ترین رقیب آن در بخش برندهای تولید انبوه بازار بیوک با امتیاز ۷۰۷ هست.

منبع پدال


نظرات