1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. 10 لیموزین گران دنیا

10 لیموزین گران دنیا

7 بهمن 1392
  • 6

تا به حال به این فکر کرده اید که برای رسیدن به مراسمی خاص ، چگونه باید وارد جمع بشوید که هم شخصیت و هم کلاس خود را حفظ نمایید ؟ چگونه کاری کنید که همگان شما را فردی مهم پنداشته و تمام افراد حاضر در مجلس از حضور شما با خبر بشوند ؟ راه حل تمام این موارد استفاده از یک لیموزین با کلاس و سنتی بوده که هم راحتی و آسایش در آن وجود دارد و هم پرستیژ ( prestige ) خود را حفظ داشته اید .

هم از نظر قد و قوار و ابعاد بی‌رقیب هستند و هم از نظر قیمت و کیفیت . لیموزین‌ها همان خودروهای کشتی‌ شکلی هستند که افراد مشهور و متمول را حمل و نقل می‌کنند . در میان انبوهی از مدل‌ها ، این 10 مدل یک چیز دیگر محسوب می‌شوند .

گفته می‌شود فرانسوی‌ها اولین لیموزین دنیا را ساخته‌اند . در حقیقت اصطلاح Limousine در قرن گذشته به کالسکه‌های سایز بزرگی اتلاق می‌شد که اغلب از سوی اشراف و اعیان مورد استفاده قرار می‌گرفت .

این خودروها که اکنون به صورت خلاصه شده ، لیمو نیز نام‌گذاری می‌شوند ، این روزها مشتریان ویژه‌ای دارند .

شما هرچقدر هم که پولدا‌ر باشید پشت فرمان چنین خودرویی قرار نمی‌گیرید . آن را به دست راننده استخدامی خود می‌سپارید تا به همه اثبات کنید که چه شخصیت مهمی هستید .

گفته می‌شود صنعت لیموزین‌سازی سالانه 4 میلیارد دلار درآمد دارد ، با تیراژ تولید 4 هزار دستگاه نزدیک به 42 هزار نفر را نیز مشغول به کار داشته است . در ادامه شما را با گران‌ترین نسخه‌های این خودروهای گران آشنا ‌می‌کنیم .

برای اشراف چین
گریت‌وال Hover Pi
قیمت: 33 هزار و 750 دلار

فکرش را هم نمی‌کردید که چینی‌ها هم در دنیای لیموزین ‌وارد شده باشند؟ شرکت گریت‌وال این خودروی 6.7 متری را بر پایه شاسی‌بلند هاوال H3 ساخته است . بد نیست بدانید اولین نسخه تولیدی آن به فیدل کاسترو رهبر کوبا اهدا شد . این خودرو پرفروش‌ترین لیموزین چینی است . خریداران آن از ژاپن ، کره ، فرانسه ، روسیه و حتی ایتالیا درخواست ساخت این خودرو را داده‌‌اند . گریت‌وال برای این خودرو از یک پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر میتسوبیشی به قدرت 152 اسب‌‌بخار با 220 نیوتن‌ متر گشتاور استفاده کرده است . نسخه شاسی ‌بلند این خودرو می‌توانست با جعبه‌دنده 6 سرعته به سرعت 225 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند .‌ آمار نشان می‌دهد از سال 2006 که ساخت آن آغاز شده است ،‌ بیش از 30 هزار دستگاه تولید و فروخته شده است .

10 لیموزین گران دنیا

کت و شلوار آمریکایی
کادیلاک XTS
قیمت: 48 هزار و 635 دلار

این خودرو احتمالاً موفق‌ترین لوکس مدرن جنرال ‌موتورز و کادیلاک که زیر مجموعه‌ اش است ، می باشد . چرا که روی پلت فرم آن هم مدل سدان ساخته شده است ، هم خودروی نعش‌کش و هم این لیموزین . ایکس‌تی‌اس از اولین تولیدات شرکت بود که به سیستم AWD مجهز شده ، بهترین پیشرانه در نظر گرفته شده برای این لیموزین 3.6 لیتری V6 با 410 اسب‌بخار نیرو و 500 نیوتن‌متر گشتاور است . درست مانند یکه لوکس معمولی انبوهی از آپشن‌های اشرافی و لوکس دارد . از تریم چرم و چوب گرفته تا صندلی‌های دست‌دوز و استفاده مناسب از تزئینات داخلی با LED های مخفی و نورانی . کادیلاک فوق مجهز به رینگ‌های زیبای کروم‌رنگ 18 اینچی مخصوص فشار کاری بالا است . وزن نهایی این خودرو 3.1 تن برآورد شده است .

10 لیموزین گران دنیا

استاد لیموزین سازی
لینکلن MKS
قیمت: 50 هزار دلار

اساساً این شرکت پیش از آنکه یک شرکت سازنده سواری‌های لوکس باشد ، در امر لیموزین‌ها متخصص و سرآمد است . نسخه اولیه MKS به عنوان یک سدان اشرافی راهی بازار شد ولی خیلی سریع توسط طراحان تغییر ماهیت داده و به یک لیموزین چند درب بدل شد ، این خودرو در حقیقت رقیبی است برای کادیلاک جنرال موتورز که فورد به عنوان شرکت مادر و رقیب جنرال موتورز آنرا تدارک دیده است . درون کابین وسیع آن یک سیستم صوتی حرفه‌ای 600 وات با 14 اسپیکر تعبیه شده است . فورد برای آن از یک پیشرانه 3.7 لیتر شش سیلندر Vشکل به قدرت 273 اسب‌بخار با 374 نیوتن‌متر استفاده کرده است . این خودروی سنگین‌وزن دارای یک جعبه‌دنده 6 سرعته فول اتوماتیک است.

10 لیموزین گران دنیا

فرستاده‌ای از کره
سنگ‌یانگ Chairman W
قیمت: 103 هزار دلار

از سال 2008 به این سو قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی درست در زمانی که می‌خواست وارد بازارهای بزرگ دنیا شود ، ویرایش ویژه‌ای از چیرمن را راهی بازار کرد . این خودروی اشرافی با امکانات فوق‌العاده ، قوای محرکه قدرتمند و قیمت نه‌چندان بالا از سوی متمولان نوپای دنیا با استقبال روبه‌رو شده است . یکی از بهترین ویژگی‌های این خودرو پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر Vشکل آن است که توسط مرسدس‌بنز آلمان تولید شده است . هم‌چنین جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک (7G-Tronic ) آن نیز ساخت مهندسین اشتوتگارت است . حتی گفته می‌شود مدل‌های جدیدتر آن مجهز به انتقال قدرت چهار چرخ متحرک ( 4Matic ) بنز مجهز شده است . سانگ‌یانگ 5.4 متری فوق می‌تواند 302 اسب‌بخار نیرو تولید کند ، سرعت نهایی این خودرو 250 کیلومتر در ساعت اعلام شده است .

10 لیموزین گران دنیا

ژاپنی دیده نشده
میتسوبیشی Dignity
قیمت: 105 هزار دلار

خودروی عجیبی است این لیموزین ، شاید عجیب‌ترین ساخته میتسوبیشی . در سال 1999 میلادی این شرکت فروشگاه‌های بزرگی را برای عرضه محصولات خود تاسیس کرده بود ، خودروی فوق در همین مراکز فروش برای تبلیغ قرار داده شده بود ، این خودرو بعدها رقیبی شد برای هیوندای سنتنیال ، تویوتا سنچوری و نیسان پرزیدنت . سازنده ژاپنی برای این خودرو از یک پیشرانه 4.5 لیتری هشت سیلندر Vشکل به قدرت 280 اسب‌بخار با 412 نیوتن‌متر گشتاور در آن استفاده نموده است . طول 5.3 متری آن با فنربندی قابل قبولی بسیار تحت کنترل درآمده بود ، گفته می‌شود وزن نهایی این میتسوبیشی عجیب 2.3 تن بوده ، در دوره‌ای که اوج فروش آن بوده ، شرکت سازنده سفارش 300 دستگاهه از تولید آنرا دریافت داشته است . ویرایش 2012 این خودرو به کلی تبدیل به یک محصول اسپرت لوکس تبدیل شده است ..

10 لیموزین گران دنیا

برادر ثروتمند جنسیس
هیوندای Centennial
قیمت: 113 هزار دلار

بهترین خودروساز کره چند سال پیش لوکس‌ترین محصول خود را جنسیس معرفی کرد . اما مدتی بعد وقتی سنتنیال رونمایی شد همه فهمیدند که این لقب برازنده مدل دیگری است . تقریباً یک سال بعد از رونمایی سدان فوق لوکس این خودرو ، ویرایش لیموزین آن روی کار آمد . در حقیقت این خودرو همان مدل طویل‌تر شده قبلی بود ، طول این خودرو 30 سانتی‌متر بزرگ‌تر از مدل پایه آن بوده است . هیوندای برای اینکه مشتریان سخت‌گیر را راضی نگه دارد ،‌ یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر Vشکل به قدرت 395 اسب‌بخار با 500 نیوتن‌متر در نظر گرفته است . شاید ابتدا کمی سخت به نظر می‌رسید ولی بعدها با جا افتادن قابلیت‌هایش بزرگانی چون هرمس و RMR سراغ تیونینگ آن رفتند . بد نیست بدانید این خودرو توسط رئیس جمهور کره جنوبی و مقام‌های عالی‌رتبه این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد .

10 لیموزین گران دنیا

زیر پای هالیوودی‌ها
کرایسلر 300
قیمت: 140 هزار دلار

یک ستاره مطرح موسیقی ، یک بازیگر سرشناس و یک ورزشگار معروف در آمریکا اگر بخواهد برای مراسم یک خودرو را انتخاب کند ، حتماً از یک لیموزین و حتماً از این کرایسلر بهره می‌گیرد . باور کنید این یک اتاق لوکس در یک هتل 6 ستاره است . برای آن از یک پیشرانه 6.4 لیتری هشت سیلندر Vشکل HEMI استفاده شده ، جعبه‌دنده‌اش هم 8 سرعته اتوماتیک خواهد بود . درون کابین چند نمایشگر بزرگ 26 اینچی تعبیه شده و کف‌پوش آن سنگ و سقف آن با چراغ‌های LED رنگارنگ تزئین شده است . امکاناتی چون یخچال و ماساژور هم جای خود را دارند . جالب است بدانید درون فضای داخلی آن می‌توان 10 نفر را به راحتی جا داد .

10 لیموزین گران دنیا

مهندسی در لباس گارسون‌ها
مرسدس‌بنز Sکلاس
قیمت: 154 هزار دلار

از همان ابتدا مشخص بود که بالاخره مرسدس جایی در این لیست پیدا خواهد کرد . چه مدلی بهتر از Sکلاس واقعاً‌می‌تواند به عنوان یک لیموزین انتخاب شود؟ این شرکت پرافتخار از سال 1954 به این سو توانایی خیره‌کننده خود را در این سطح نشان داده بود ، خودروهایی که گاه با نام ابداعی Pullman شناخته می‌شوند . حتی شنیده می‌شود که ویرایش جدیدی از این خودرو نیز تا سال 2015 راهی بازار می‌شود که نسل جدید S کلاس را به لیموزین تبدیل داشته است . بهترین پیشرانه در نظر گرفته شده برای این مرسدس ، یک قلب 6 لیتری 12 سیلندر Vشکل است که به راحتی می‌تواند 621 اسب‌بخار نیرو تولید کند . این خودرو بارها از سوی مجلات معتبری هم‌چون موتورترند ، کار اند درایور و اتومبیل به عنوان لیموزین برتر انتخاب شده است . دلیلی ندارد درباره کیفیت و آپشن‌های این خودرو نگران باشیم ، زیرا می‌دانیم که پشت آن برند معتبری چون مرسدس قرار دارد .

10 لیموزین گران دنیا

خودروی آقای رئیس جمهور
کادیلاک One
قیمت: 300 هزار دلار

این لیموزین ، احتمالاً‌ جنجالی‌ترین و بحث ‌برانگیزترین لیموزین دنیا است . نه به خاطر چهره ، قیمت و کیفیتش ، بلکه دقیقاً به خاطر افرادی که سوارش می‌شوند . از ابتدای دهه 30 میلادی آمریکا قراردادی که با شرکت جنرال‌موتورز امضا کرده بود که به موجب آن خودروهایی ویژه شخص رئیس‌ جمهور و سران عالی‌ کشور با مشخصات فنی به نسبت محرمانه تولید خواهد شد ، این کادیلاک مانند یک تانک زرهی ، ایمن است و می‌توان گفت تقریباً در برابر هر تهدیدی از جمله سلاح‌های گرم و راکت‌ها مقاومت می‌کند . درون کابین آن چند کیسه از گروه خونی رئیس جمهور قرار داده شده است تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرد . تایرها و حتی آینه‌های این خودرو نیز ضد گلوله ساخته شده‌اند ، حال دیگر برای جابجایی افراد مهم به تانک نیازی نیست ، زیرا یک کابین لوکس با امنیت یک تانک در اختیارمان هست .

10 لیموزین گران دنیا

استاد بزرگ
رولزرویس Phantom
قیمت: 350 هزار دلار

راستش همه می‌توانستند پیش‌بینی کنند که این رولزرویس مدال طلا را از آن خودش کند ، اسطوره زیبایی ، وقار و کیفیت در دنیای اشراف‌زاده‌ها و فوق لوکس‌ها اجازه برتری را به هیچ‌کس دیگر نمی‌دهد . سرتاسر این خودرو جزئیاتی دیده می‌شود که نشان از سابقه 100 سال رویاسازی این شرکت را دارد . رولزرویس انگلستان که این روزها به عنوان یک زیرمجموعه شرکت بی ام دبلیو آلمان شناخته می‌شود ، برای این خودرو از یک پیشرانه 6750 سی‌سی 12 سیلندر Vشکل 453 اسب‌بخاری بهره می‌گیرد . استفاده از جعبه‌دنده‌های مدرن 8 سرعته اتوماتیک ZF برای این غول 6 متری 2.5 تنی نشان از سبک آینده‌نگر آن دارد . چوب‌های استفاده شده در داخل کابین از باغ‌های خصوصی شرکت رولزرویس استخراج می‌شوند ، دیگر به راحتی صندلی ها و چرم استفاده شده در کف خودرو و چرم صندلی ها اشاره ای نمی کنیم .

10 لیموزین گران دنیا



نظرات

  • ** ** (10 دی 1395 ساعت 15:20)

    یعنی قیمت لیموزین اولی فقط صدوبیست و پنچ میللیون و دومی که کادیلاک هم هست فقط صدونود تا؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!یعنی حتی به مراتب ارزونتر از هیوندای شاسی بلند که تو ایران چشم تا کار میکنه ا اونها میبینه!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • گاسیپ بوی گاسیپ بوی (24 شهریور 1393 ساعت 12:41)

    نسخه ایرانی این ماشین ها میشه پژو لیموزین :دی

  • امیر خودرو امیر خودرو (13 تیر 1393 ساعت 13:31)

    چه با حاله من عاشق لیموزین های سفید هستم

  •  (8 فروردین 1393 ساعت 17:15)

    از زحمت شما تشکر .فقط در خصوص خودروی اوباما باید گفت قیمت نامشخص دارد و نسخه کپی ندارد و قابل فروش نیست و پس از اتمام کار اوباما به کارخانه برمیگردد و به دلیل عدم افشای رموز ساخت آن معدوم میشود

  • مازیار مازیار (8 بهمن 1392 ساعت 18:10)

    با پول 3 تای اول در ایران فقط میشه سوناتا خرید!!!!

  • amin amin (7 بهمن 1392 ساعت 23:43)

    با سلام. واقعا مقاله ی خوبی بود خیلی لذت بردم. فقط اگر در کنار نمای خارجی یک
    نمای داخلی هم از خودرو بود خیلی خوب می شد. ولی در کل عالی بود.
    با تشکر.