1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراخوان 50 میلیون خودروی ژاپنی به دلیل نقص فنی

فراخوان 50 میلیون خودروی ژاپنی به دلیل نقص فنی

20 اردیبهشت 1395
  • 0

به دنبال بروز مشکل در کیسه های هوای ساخت موسسه «تاکاتا» ژاپن، شرکت خودروسازی هوندا 50 میلیون خودرو را به تعمیرگاه ها باز می گرداند.

 تاکسی آریو؟

این اقدام در واقع بزرگترین فراخوان خودروهای یک شرکت ژاپنی به دلیل نقص فنی محسوب می شود و عمده آن مربوط به 20 میلیون خودرو هوندا است که در آمریکا به فروش رسیده است.

این کیسه های هوا در صورتی که خودرو دچار سانحه شود موادی را به سمت بیرون پرت می کند که می تواند جان راننده و دیگر سرنشینان را به خطر بیندازد.

روزنامه «نیکی» ژاپن گزارش کرده که برخی از حوادثی که برای این خودروها رخ داده است نشان می دهد در صورت ترکیدن کیسه ها می تواند برای سرنشینان خودرو مرگبار باشد.

در آمریکا به این شرکت و تمامی موسسات تابعه آن دستور داده شده است فورا خودروها را از سطح خیابان ها جمع آوری کرده و مشکل کیسه های هوا با مواد انفجاری و میکربی آن را حل کنند. با این وصف شرکت هوندا اعلام کرده است که تمامی خودروها را که شامل 50 میلیون دستگاه می شود در آسیا و اقیانوسیه، ‌اروپا و آمریکای لاتین فرا خواهد خواند. انتظار می رود که بسیاری از شرکت های دیگری که از این کیسه های هوا در خودروها نصب کرده اند مجبور به تعویض آنها شوند.

روزنامه می نویسد که این یک فاجعه تجاری برای شرکت خودروسازی هوندا محسوب می شود و هزینه این جمع آوری و تعمیر خودروها بالغ بر یک میلیارد و 870 میلیون دلار خواهد بود.

شرکت تاکاتا که فروشنده این کیسه های هوا است از سوی دولت آمریکا دستوری برای جمع آوری نزدیک به 40 میلیون کیسه هوای نصب شده بر روی خودروها دریافت کرده است. بیشترین آمار مرگ و میر نیز مربوط به آمریکا بوده و اکنون اعلام شده که در حوادث رانندگی پس از ترکیدن این کیسه های هوا در مالزی هم دو نفر در یک هفته گذشته جانشان را از دست داده اند.

منبع: ایرنا



نظرات