پیکان، نوستالژیک ترین خودروی ایرانی | اخبار خودرو ,
Car.ir را در تلگرام دنبال کنید


پیکان، نوستالژیک ترین خودروی ایرانی

۲۳ فروردين ۱۳۹۴
43,580 بازدید
12 دیدگاه
دسته بندی : نمایشگاه
1
1

اگر الان سال 1380 بود باید برای گرفتن گواهینامه به شهرک آزمایش می رفتید و آنجا با خودرویی روبه رو می شدید که همیشه سوار آن بوده ایم و با آن به اینجا و آنجا می رفتیم ، خودرویی که ایران خودرو به ساخت آن می بالید و خودرویی که همه جورش را دیده ایم . در افتتاح کارخانه ایران خودرو ، کروکش را دیدم و بعدها وانت ، استیشن و از همه مهمتر صندوقدار آنرا دیده ایم . زمانی که آلایندگی و مصرف سوخت خودروها مهم شد ، انژکتورش کردند و بعد با آن خداحافظی کردیم ، به موزه فرستادیمش و سپس به دنبال احیا نمودن آن بوده اند .

این خودرو یار دیرینه ایرانی ها بوده ، در سختی ها همیشه همراهمان بوده ، بدون آنکه چیزی بگوید بارهایمان را با خود حمل می کرده ، نسخه جوانانش را اسپرت و 2 کاربراتوره ساختند تا جوان ها از آن لذت ببرند ، زمانی که نیاز قشر خاص جامعه بود ، اتوماتیک شد ، زمانی موتور پژو روی آن بستند و هزاران مسئله دیگر ، شاید دیگر نمونه این خودرو را نبینیم .

آری ، حدس شما درست است ، این خودرو همان پیکان است . پیکانی که حتی جرمی کلارکسون نیز به ابهت آن اشاره داشته و تمایل خویش جهت تست آنرا ابراز نموده است .

در ادامه به چند مدل از این خودروی به یاد ماندنی اشاره ای میکنیم و شما را در نهایت به دیدن تصاویر این خودرو دعوت می نماییم .

کارلوکس

تولید آن از سال ۱۳۴۶ آغاز شد و دارای حجم موتور ۱۷۲۵ سی‌سی بود . این مدل مجهز به نوارهای فلزی و آب کروم کاری در جای کنار بدنه ، داشبورد چوبی و سپرهای استیل کوتاه بود .

کارلوکس


پیکان جوانان

استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد در اوایل دهه ۱۳۵۰ مدل جوانان نیز که دارای حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی، قدرت موتور بیشتر و دو کاربراتور بود به خط تولید پیکان اضافه شود .

کارلوکس


دولوکس فیس‌لیفت

از سال ۱۳۵۹ پیکان با تغییری که کرایسلر در فرم ظاهری هانتر بوجود آورد ، شامل تغییر کامل چراغ‌های جلو وعقب ( به فرم بزرگ و یکپارچه کاملاً مستطیل ) و نشانگرهای مقابل راننده ، تولید شد . این مدل در سال‌های ابتدایی تولید به پیکان چراغ بنزی معروف بود .

کارلوکس


پیکان پژویی

در سال ۱۳۷۰ ایران خودرو با استفاده از سیستم تعلیق و موتور پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان ، نوع جدیدی از پیکان را که در ایران به پیکان پژویی معروف شد تولید نمود و تا ۶ سال به تولید آن ادامه داد .

کارلوکس


پیکان ۱۶۰۰

تولید آن از شهریور ۱۳۷۱ با تولید موتور ۱۶۰۰ سی سی مگاموتور در ایران و استفاده از جعبه‌دنده‌هایی از کشورهای آلمان آرژانتین و سرانجام تولید داخل ، اکسل‌های تولید ایران ، آغاز شد و برای ۱۳ سال ادامه یافت .

کارلوکس


files_galleries_700563[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_7667832[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_3286471[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_1866004[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_7814905[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_1486656[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_2303457[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_1026008[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_7588429[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_78985710[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_53076411[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_32595012[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_8055113[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_45345014[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_8326015[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_87258716[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_89506017[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_4805418[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_57878419[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_96300020[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_75506821[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_28569122[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_78924723[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_51553224[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_98705525[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_41857026[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_88648727[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_31824728[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_48592029[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_32979830[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_31[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_32[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_33[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_34[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_35[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_36[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_37[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_38[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_39[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_40[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_41[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg files_galleries_42[6b117e8a87def6620ddc419fa4d9039c].jpg

دیدگاه ها

مرتب سازی بر اساس
نمایش
  • رخش جاده پاسخ

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    0
    1
    سالار جاده!!
  • mohammad پاسخ

    ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
    0
    2
    good
  • reza پاسخ

    ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
    5
    1
    باسلام . ماهم پیکان داشتیم 13 سال پیش بچه بودیم خیلی هم با پیکان خاطره داشتیم و داریم ماشین خوبی بود من که باهاش عشق میکزدم .الان که این موضوع رو دیدم خیلی خوشحال شدم مطلب خیلی خوبی بود کاملیه من که گریم گرفت یکی هم تداشیم یه 1600 و مدل دو لوکس فیست لیفت .آرزوهای ما رو برا اون موقع برا ما برا ورده کرد یه خواهشی از دوستان دارم بیایم از تمامی شرکت های داخلی حمایت کنیم از خودرو ساز گرفته تا........الا اخر مثلا ایران خودرو سایپا و دیگر . مرسدس بنز از اول مرسدس بنز نبو بی ام دبلیو از همون اول بی ام دبلیو نبود حمایت مردم بود که اینارو برند سرشناس کرد از همون روز اول با کیفت ترین نبودن که کافیه بخوایم کلمه ی ما میخواهیم و ما میتوانیم رو با زبان نرم صرف کنیم نه با توپ و تشر و این که ایران رو با هیچ کشوری الل خصوس این عربای بی حوصله ی ......... مقایسیه نکنید که همه چیز رو با پول میخرن و هیچ علمی از خدشون ندارن نه تو مهنسی نه ساختمان سازی . اااایـــــــــــــــــــــــــــــــران موفق باش و پیشرفته
  • داریوش پاسخ

    ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
    2
    7
    یادش بخیر کاشکی همون پیکان رو میساختیم هیچ وقت آردی و روا و............ درست نمیکردیم آبروش رو درمعرض خطر قرار نمیدادیم
  • F پاسخ

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    5
    18
    منم پیکان میخوام .................................... واقا احتیاج دارم ..................عاشقتم پپپپپیییییکککککاااااان پیکان
  • صابر پاسخ

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    1
    35
    واقعا از این پژو پارس هایی که برامون 32 تومن حساب کردن عالیتر بودن با این وضعی هم که داره پیش میره فک کنم دوباره بریم سراغ همون پیکان ها که هم قیمت خوبی داشت و هم اینکه واقعا ماشین بود و مهمتر از همه انتظار زیادی هم ازش نداشتیم چون پیکان بود نه این پارسی که برام 32 تموم شد 10هزار تا کار نکرده کمک هاش خراب شدن دسته راهنما از اولش کار نمیکرد و بدتر از همه دو هفته پیش بردم یه نمایندگی دیگه گفت باد گیر بکسش باز بشه اینم از پارس یورو 444444444444444 دس خوش ایران خودرو راسی دنا هم در راه است
  • رضا پاسخ

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    7
    58
    متشکریم خیلی عالی بود یاد گذشته افتادیم.
  • اسمان پاسخ

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    10
    65
    یادش بخیر ... چقدر دلها خوش بود و مردم بی غم همین پیکانو سوار میشدیم حال میکردیم خودم الان مزدا3 دارم ولی افسوس اون روزا را میخورم.....
  • حامد پاسخ

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    4
    59
    واقعا حتی از بیسکوییت مادر هم نوستالژیک تره . یادش بخیر
  • حمید پاسخ

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    3
    42
    به به چه خاطراتی داشتم با پیکان در تعمیرگاه ها . از کوه بالا می رفت آخ نمی گفت بعد از 30 سال مشخص شد سرطان داره رو خودش نمی آورد چه قد مرد بود این پیکان.
  • درود . پدال این مطلبت خیلی عالی بود . ولی تا جاییکه من اطلاع دارم ، پیکان پژویی از سیستم تعلیق خودش استفاده کرد . نه از پژو 504 . عکساشم حرف نداشت .
  • ش پاسخ

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    18
    11
    من پیکان میخوام.........................