1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. ناشناخته‌ ترین اتومبیل ها در تاریخ

ناشناخته‌ ترین اتومبیل ها در تاریخ

4 بهمن 1392
  • 0

بعضی از خودروها، مانند موجودات ناشناخته هستند، وقتی اسمشان را می‌شنوید، این تنها یک اسم است که هیچ نشانی از شکل و شمایل آن از نزدیک ارائه نمی‌دهد. ولی این خودروها، واقعی هستند و وقتی تصویری از آن‌ها را ببینید، کاملاً تصدیق می‌کنید که اینها از نوادر دنیای اتومبیل‌ها هستند! با هم، ده مورد از این خودروها را مرور می‌کنیم:

10)تویوتا مگا کروزر

اگر فکر کرده‌اید که AM جنرال تنها کمپانی است که وسیله نقلیه نظامی به سبک هامر تولید می‌کند، سخت در اشتباهید. تویوتا مگا کروز یکی از شواهد این مدعاست که توسط طراحان بی‌قید و بند تویوتا ساخته شده است. موتور ۴/۱ لیتری چهار سیلندر پیشرانه این خودرو را برای حمل نیروهای پیاده‌نظام تأمین می‌کند.

تویوتا مگا کروزر

۹) جیپ FC-150 مینی‌ون

بهترین مدل مینی‌ون است که می‌توانست در این لیست باشد. عملکرد این مینی‌ون جیپ، تقریباً‌ از هر مدل دیگر مینی‌ون موجود در بازار بهتر است. این مدل با نام « FC-150» مشهور است و فقط سه نمونه از آن ساخته شده است. خواستنِ چنین خودرویی، نهایت دیوانگی است.

 جیپ FC-150 مینی‌ون

۸) لانچیا ددرا انتگرال

همه در مورد لانچیا دلتا انتگرال می‌دانیم، ولی در مورد ددرا انتگرال چطور؟!ْ مدل ددرا از پلتفرمی مشابه دلتا استفاده می‌کند، بنابراین داشتن مدل ددرا، به اندازه‌ای که فکر می‌کنید، دیوانگی محسوب نمی‌شود. همان موتور، همان دو‌دیفرانسیله تمام‌چرخ و همان لذت رانندگی، همه‌ این‌ها زیر یک ظاهر خواب‌آلود، از دست رفته است.

لانچیا ددرا انتگرال

۷) داکون ۸۲۸

داکون بایستی فقط واردکننده پورشه در برزیل می‌بود؛ ولی وقتی جلوی واردات گرفته شد، آن‌ها تصمیم گرفتند که خودشان خودروساز شوند. نتیجه این کار، مدل ۸۲۸ بود. ۸۲۸، قطعاتی از پورشه در خود داشت و به عنوان مونتاژی از پورشه ۹۲۸ ساخته شد و مانند این مدل نیز، از دور خارج شد. ۸۲۸، قدرت فولکس واگن را در خود داشت و می‌توانست به سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد. از این مدل، تنها ۴۷ دستگاه بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۴ به‌ فروش رفت. البته، اگر به چالاکی بیشتری نیاز داشته باشید، داکون یک نسخه با سوخت الکل نیز با قدرت ۶۸ اسب‌بخار از این خودروها تولید کرده است.

۷) داکون ۸۲۸

۶) هوندا کراس رود

یک لندروور دیسکاوری که نشان هوندا بر آن حک شده است… یک کابوس واقعی برای عاشقان لندروور.

۶) هوندا کراس رود

۵) کلر سوپر چیف

احتمالاً کمتر کسی تا به حال، نام این خودرو به گوشش خورده است. شاید کسانی که از دور و اطراف کارخانه سازنده این مدل بوده‌اند، نیز از این موضوع که یک خودروی واگن در نزدیکی آن‌ها طراحی و تولید می‌شود، اطلاعی نداشته‌اند. البته این خودرو واقعاً وجود داشته و بسیار هم خودروی هیجان‌انگیزی بوده است.

۵) کلر سوپر چیف

۴) ژئو پریزم GSi

شاید نام ژئو پریزم به گوشتان خورده، ولی مطمئناً این یکی نبوده است. مدل GSi که در تصویر می‌‌بینید، در واقع یک تویوتا کرولا است که یک موتور 4AGE زیر کاپوت آن خوابیده است. البته تویوتا در عرضه تویوتا کرولا، از این موتور استفاده نکرده است. با این‌حال، GSi به عنوان یک سدان کوچک و با قدرت موتور ۱۳۰ اسب‌بخار، جذابیت‌های زیادی خواهد داشت. البته واقعاً خودروی کُندی هم است.

۴) ژئو پریزم GSi

۳) سیتروئن M35

یک سیتروئن کوپه که زیر کاپوت خود، یک موتور وانکل (Wankel) دارد و احتمالاً کاندیدای کمترین قابلیت‌اطمینان در بین خودروهای ساخته شده تا کنون است.

۳) سیتروئن M35

۲) ولوو ۴۸۰

شاید کسانی با این موضوع موافق نباشند، ولی این مدل هاچ‌بک ولوو، کمتر در دنیای اتومبیل دیده شده است. اگر زیبایی و سادگی P1800 را به یاد داشته باشید، این مدل، کاملاً برخلاف آن عمل کرده است. با این‌حال، این موضوع، چیزی از دیوانگی و هیجان این مدل، کم نمی‌کند.

۲) ولوو ۴۸۰

۱) بیوک لسابر گراند نشنال

آیا می‌دانستید که تا همین دهه ۸۰ میلادی مسابقات اتومبیلرانی نسکار، ورود ماشین‌های مسابقه، مستلزم تأییدیه بود؟! از این گذشته، تنها ۱۱۷ عدد از لسابر گراند نشنال ساخته شد تا با طراحی پنجره عقب خود، بتواند برای مسابقات نسکار مجوز بگیرد. با وجود عنوان خودروی اسپورت، خبری از توربوشارژر نبود. این مدل قرار بود در رنگ‌های سفید و سیاه عرضه شود، ولی بعد، فقط سیاه تولید شد و تنها یک مدل قرمز رنگ از بیوک بیرون آمد.

۱) بیوک لسابر گراند نشنال

منبع پدال


نظرات