1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. فراری 288 GTO : تولد اولین نسل از خاندان افسانه

فراری 288 GTO : تولد اولین نسل از خاندان افسانه

9 دی 1392
  • 1

در سال 1984 کمپانی فراری خودرویی را معرفی نمود که به صورت تولید محدود بر روی خطوط تولید این کارخانه ایتالیایی قرار گرفت . تعداد تولید شده این فراری 272 دستگاه بوده است .

در آن سال کسی حتی فکرش را هم نمی کرد که این خودرو در آینده تبدیل به خط مشی برای این کمپانی گردیده که هر چند سال یکبار مدلی خاص ، با قابلیت هایی خاص را تولید نمایند و این خط مشی اکنون به لا فراری رسیده است و لافراری باید از برادر بزرگتر خود 288 GTO متشکر باشد که باعث شد او متولد و به جهانیان عرضه گردد .

طراحی بدنه این زیبای ایتالیایی ، تمجید و تحسین هر بیننده و کارشناسی را به خود جلب می نماید ، به نحوی که اکنون که بیش از 30 سال از طراحی و ارائه این خودرو گذشته است هنوز جذابیت خود را حفظ نموده است .

قلب تپنده این خودرو که ساخته فراری و نتیجه همکاری بخش مسابقات و مهندسان خودروهای خیابانی این شرکت بوده است ، در میانه بدنه قرار داشته و سیستم انتقال قدرت آن دیفرانسیل عقب می باشد . موتور این خودرو یکی از بهترین ساخته های خیابانی فراری تا آن زمان بوده است که به همراه 2 توربو از 8 سیلندر V شکل به حجم 2.8 لیتر ( 2855 سی سی ) ، توانی معادل 400 اسب بخار ( دقت نمایید که این توان در سال 1984 چه رقمی بوده است ، رقمی که هم اکنون برای بسیاری از خودروهای امروزی استاندارد اسپرت را به همرا می آورد ) و گشتاور خروجی 496 نیوتون متر را توانسته استخراج نماید . این اعداد شتاب0 تا 60 مایل بر ساعت ( 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت ) این خودرو را به زیر 5 ثانیه رسانیده و حداکثر سرعتی معادل 304 کیلومتر بر ساعت را به این خودرو هدیه داده است .

ویدیو فوق ، قابلیت های این خودرو را پس از 30 سال هنوز به رخ رقیبانش می کشد .

شما را به دیدن این ویدئو دعوت می نماییم و امیدواریم از آن لذت ببرید . همچنین میتوانید ویدئوی فوق را با کیفیت FULL HD از طریق لینک زیر دانلود نمایید :

فراری 288 GTO



نظرات

  • تنبور تنبور (8 مهر 1393 ساعت 09:51)

    یکی از به یاد ماندنی های فراری