1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. موزه انزو فراری

موزه انزو فراری

8 دی 1392
  • 2

موزه کاسا انزو فراری که در شهر مودنا ( زادگاه تمام فراری هایی که در جهان در حال تردد هستند ) در ایتالیا قرار دارد ، از سال 2012 درب های خویش را برای عموم مردم بازگشایی نموده است تا همگان از این مجموعه بی نظیر که در اینجا جمع آوری شده است دیدن نموده و با خودروهایی که هر کدام نه تنها دارای ارزش هنری چه از نظر طراحی و چه از نظر تکنولوژی مهندسی بکار رفته در هر کدام از این خودروها ، دارای جذابیتی بسیار می باشند آشنا گردیده ، بلکه بدانند که این خودروها در بین سالهای 1950 الی 1994 میلادی هر کدام به دست کدام راننده بوده و در چه مسابقه ای از این خودروها استفاده گردیده است .

البته این را هم باید گفت که نزدیک به 4 دهه توسعه و پیشرفت در صنعت ورزشهای موتوری در یکجا جمع آوری شده . به نحوی که خودروهای رانندگانی مشهور که در میان آنها نام های آیرتون سنا و خوان مانوئل فانجیو می درخشند به چشم می خورد .

در این موزه نه تنها 20 خودروی مسابقه ای جمع آوری گردیده است ، بلکه نزدیک به 50 کلاه مختلف از رانندگان فرمول 1 در سالهای مختلف ، اشیاء بجای مانده از برخی رانندگان ، لباسهای مورد استفاده شده توسط رانندگان ، فرمان هایی که برای برخی از این خودروها طراحی گردیده است ، اشیاء شخصی رانندگان مانند ساعت ، کفش و ... نیز همگی در این موزه قرار دارند .

البته این موزه بدون کمک موزه های دیگر که در این زمینه فعالیت می نمایند قادر به جمع آوری این اشیا نبوده است . البته این مهم به انجام رسیده است و همه این موارد برای بازدید در اختیار همگان در محیطی کاملا آرام ، زیبا و شکیل قرار گرفته است .

این موزه بسیار زیبا در نزدیکی منزلی واقع گردیده است که یکی از اسطوره های صنایع خودرو سازی در دنیا در آنجا متولد گردیده است و آن شخص کسی جز آقای انزو فراری نمی باشد .

باید به کسانی که این موزه را راه اندازی نموده اند خسته نباشید صمیمانه ای گفت زیرا پیدا نمودن خودروهای آیرتون سنا و بسیاری دیگر از این بزرگان کار آسانی مسلما نبوده است .

در ادامه شما را به دیدن عکسهایی از این موزه دعوت می نماییم .




نظرات

  • آرمین آرمین (14 اردیبهشت 1393 ساعت 21:53)

    با عرض سلام و خسته نباشید خوب هر چى از فرارى تعریف کنم کمه فقط میگم خوش بحال هر کسی که سوارش شده خدا کنه اون دنیا نصیبمون بشه!!! این دنیا که بعید مى دونم!!!!!!!

  • آباریس آباریس (27 آذر 1393 ساعت 14:14)

    خیلی قشنگه