1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ولوو:هیچ ارتباطی با افرا موتور در ایران نداریم

ولوو:هیچ ارتباطی با افرا موتور در ایران نداریم

28 دی 1395
  • 0

سرپرست معاونت اقتصادی و امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ارسال نامه‌ای از سوی شرکت ولوو سوئد خبر داد که هرگونه ارتباط شرکت افراموتور (وارد کننده محصولات ولوو) با خود را منکر شده و از دولت ایران درخواست کرده است که در راستای حذف نام این شرکت از سایت نمایندگی‌ها و ثبت سفارش اقدام کند.

 ولوو:هیچ ارتباطی با افرا موتور در ایران نداریم

یدالله صادقی امروز در حاشیه یک نشست خبری در پاسخ به سوال ایسنا در مورد نامه‌ای که از طرف وی در تاریخ ۱۸ دی‌ماه سال جاری به شرکت افراموتور ارسال و اعلام شده که گواهی فعالیت این شرکت از حالت ابطال خارج شده است، اما براساس مستندات درج شده در سامانه ایرانیان اصناف، مجوز فعالیت این شرکت‌ همچنان در شرایط ابطال قرار دارد، اظهار کرد: روز گذشته نامه‌ای از طرف شرکت ولوو سوئد به وزارت صنعت، معدن و تجارت آمد که با تایید مقامات آن کشور اعلام کرده است که شرکت افراموتور به هیچ وجه ارتباطی چه از طریق واسطه و چه به صورت مستقیم با ما (ولوو) ندارد و از دولت ایران درخواست کرده که در زمینه‌ حذف نام این شرکت از سایت نمایندگی‌ها و ثبت سفارش اقدام شود.

رییس مرکز اصناف و بازرگانان ایران خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که به صورت واسطه‌ای مشغول به فعالیت هستند اگر خللی در مدارک و فعالیت‌شان وارد شود، طبق وظیفه قانونی، فعالیت آنها متوقف می‌شود. یک بار پیش از این فعالیت شرکت مذکور (افرا موتور) به دلیل تخلف توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان متوقف شد، اما پس از آن به مرور زمان از حالت تعلیق خارج شد، اما در حال حاضر شرکت اصلی (ولوو) نامه‌ای ارسال کرده و ارتباط نمایندگی‌اش را با این شرکت منکر شده است، بنابراین باید مجددا در مورد حذف نام شرکت مذکور از سایت اقدام شود.

پیش از این ایسنا خبر داده بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز فعالیت شرکت "افرا موتور" واردکننده محصولات ولوو را به دلیل شکایت مشتریان از نامناسب بودن خدمات پس از فروش این شرکت، تا اطلاع ثانوی باطل کرده است. در این زمینه یک منبع آگاه با تایید ابطال موقت مجوز فعالیت این شرکت، گفته بود: " مجوز فعالیت شرکت افرا موتور فعلا تعلیق شده است و دلیل آن نیز شکایت مشتریان این شرکت از عملکرد آن به ویژه در حوزه خدمات پس از فروش بوده است".

پس از آن در چند روز گذشته اگرچه برخی رسانه‌ها از احیای مجوز فعالیت این شرکت با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر دادند، اما نگاهی به سامانه ایرانیان اصناف (سامانه معرفی نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران/ تحت مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت) نشان می‌داد که مجوز (گواهی) فعالیت این شرکت همچنان باطل است. در این زمینه رییس مرکز اصناف و بازرگانان ایران در گفت‌وگو با ایسنا تلویحا اعلام کرد آنچه در برخی رسانه‌ها اعلام شده صحت نداشته و هر آنچه در سامانه ایرانیان اصناف درج شده باید مدنظر قرار گیرد.

در چنین شرایطی روز گذشته (یکشنبه) یکی از مسوولان شرکت افراموتور در تماس با ایسنا اظهار کرد که این شرکت مشکلات پیشین را برطرف کرده و مجوز فعالیت آن از حالت ابطال خارج شده است. این فرد برای اثبات ادعای خود نامه مورخ ۱۸ دی‌ماه امسال مرکز اصناف و بازرگانان ایران خطاب به این شرکت را برای ایسنا ارسال کرده که در آن آمده است گواهی شرکت افراموتور از نظر این مرکز معتبر است.

این موضوع و تناقض ایجاد شده موجب شد تا ایسنا مجددا به سراغ رییس مرکز اصناف و بازرگانان ایران رفته و واقعیت را از وی جویا شود که این بار یدالله صادقی همان طور که در بالا گفته شد از ارسال نامه تکذیبیه شرکت ولوو مبنی بر تکذیب هرگونه ارتباط با شرکت افرا موتور خبر داده و خواستار توقف فعالیت این شرکت شده است.

منبع:ایسنا



نظرات