1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. شرط ورود خودروهای آمریکایی به ایران

شرط ورود خودروهای آمریکایی به ایران

18 فروردین 1394
  • 2

در حالی که هنوز وضعیت لغو تحریم‌ها علیه ایران مشخص نیست اسدالله عسگر اولادی از تمایل ورود خودروسازان آمریکایی به ایران خبر داد و گفت: تا آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را برندارد اجازه ورود خودرو‌های آمریکایی را نمی‌دهیم.

رئیس کمیسون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگویی با بیان این که در گذشته چهار خودروساز آمریکایی در ایران فعالیت می‌کردند، اظهار کرد: در گذشته این شرکت‌ها در ایران تعطیل شدند اما مجددا آمریکایی‌ها در حال تلاش برای حضور دوباره در ایران هستند.

وی ادامه داد: البته شرط ما این است و به آنها هم اعلام کرده‌ایم تا تحریم‌ها برداشته نشود ورود خودروهایی آمریکایی به ایران را قبول نمی‌کنیم.

عسگراولادی با اشاره به این که نوعی از واردات خودرو مجاز است و در حال حاضر ما از چین، ژاپن و کره خودرو وارد می‌کنیم، گفت: اما تا آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را برندارد اجازه ورود خودرو‌های آمریکایی به ایران را نمی‌دهیم.

رئییس کمیسون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان این که آمریکایی‌ها مدام به دنبال مذاکره برای واردات خودرو‌های خود به ایران و قطعات آن هستند، تصریح کرد: اما الان زمان این مروادات نیست و ما تنها چیزی که باید از این کشور وارد کنیم دارو و کالاهایی اساسی است. وی با بیان این که این کالاها در آمریکا در سطح بالایی تولید می‌شود، اظهار کرد: می‌توان مراودات تجاری با این کشور را از واردات کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی آغاز کنیم ولی واردات خودرو و سایر کالاها الان زود است.

عسگراولادی متذکر شد: در مراوده تجاری با آمریکا ما نباید جلو بیفتیم و باید حفظ منافع کنیم.



نظرات

  • بی ار بی ار (20 فروردین 1394 ساعت 19:31)

    آخ آخ نگو قول میدم اگه بیان که اولین کسی هستم موستانگ پلاک میخرم!!!!!

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (18 فروردین 1394 ساعت 22:26)

    اگه بیاد عالی میشه دیگه این ماشینای کره ایی را سوار نمیشیم