1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جولان خودروهای ممنوعه در شهر

جولان خودروهای ممنوعه در شهر

2 شهریور 1393
  • 6

با وجود آن که واردات خودرو با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی ممنوع اعلام شده، افرادی که مدعی داشتن مجوز مربوطه از هیئت وزیران هستند، اقدام به فروش و پلاک گذاری این خودروها می کنند.

واردات خودرو برای تامین نیاز مشتریانی که توان خرید خودروهای به اصطلاح لوکس را دارند در چند وقت گذشته نگاه‌ها را به خود جلب کرده و این در حالی است که مشتریان خودروهای داخلی معتقدند کیفیت خودرو داخلی در حال کاهش و قیمت آن در حال افزایش است.

در اقدامات اخیر خودروساز‌ان داخلی امکاناتی که در گذشته بروی خودرو وجود داشت را به صورت امکانی مجزا با پرداخت هزینه جداگانه ارائه می‌دهند و این با روند عرضه خودرو در دنیا متفاوت است، در دنیا ارائه امکانات مجزا، چیزی برتر از امکان اولیه است که در طراحی و معرفی خودرو از آن یاد نشده است.

اما با وجود همه این‌ها دولت در راستای حمایت از تولید داخلی واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500CC را از اواسط سال گذشته ممنوع اعلام کرده و این موضوع به گونه‌ای است که نمایندگی‌های اصلی برندهای مطرح دنیا که خودروهای با امکانات بالا و به اصطلاح لوکس عرضه می‌کنند، خودرو با حجم موتور بیش از 2500‌‌CC حتی در صورت تقاضای مشتری ارائه نمی‌کنند.

این قانون کمی بر قیمت خوردوهای وارداتی تاثیرگذار بود و دیده شد قیمت خودرو با حجم موتور بالای 2500CC دستخوش افزایش قیمت شد.

امروز با ارتقا دانش و امکانات مختلف، فضای مجازی محلی برای داد و ستد کالا و معرفی خدمات شده است، با گشت‌و‌گذار در این فضا می‌توان به خدمات و محصولات مختلفی دست یافت که ارائه خدمات و داد‌و‌ستد خودرو مستثتی از این امکان نیست.

واردات خودرو مانند دیگر کالاها نیست که نیاز به مجوزی نداشته باشد از این رو برای واردات خودرو باید تمام مراحل قانونی واردات انجام گیرد تا سند و پلاک مخصوص خودرو صادر شود.

واردات خودرو نیاز به ثبت سفارش آن در سامانه واردات دارد که در این سامانه نام خودروها قید شده و خارج از آن نمی‌توان خودرویی را ثبت کرد و قانون عدم واردات خودرو با حجم موتور بیش از 2500CC در آن لحاظ شده است.

اما در سایت‌های داد و ستد خودرو، خودروهایی با حجم موتور بالای 2500 سی سی برای فروش معرفی شده‌اند که خودروی صفر کیلومتر و سال است و همچنین در سطح شهر در برخی از نمایشگاه‌های عرضه خودرو ماشین‌های سال با حجم موتور بیش از 2500 سی سی برای فروش وجود دارد.

در تماس خبرنگار تسنیم، یکی از عرضه‌کنندگان خودرو با مشخصات فنی موتور CC4663 که تولید سال 2014 است مدعی شده است می‌تواند خودروهای 2برند آلمانی و یک برند ژاپنی را با هر حجم موتوری به کشور وارد کند.

این فرد در ادامه گفت‌و‌گو خود بیان کرد ماشین به صورت قانونی و پلاک شده با سند دست اول به مشتری ارائه خواهد شد و اگر مشتری خودروی دیگری مد نظر دارد می‌تواند از کشور مادر یا امارات آن را خرید کند تا این فرد آن را به صورت قانونی به کشور وارد کند.

او ادامه داد، در دفاتر ثبت اسناد با خریدار قرارداد بسته خواهد شد تا خودرو با مشخصات اعلامی را در شهر مورد نظر پلاک شده طی 20 تا 30 روز تحویل دهد و تا زمان تحویل هیچ هزینه‌ای بابت بیمه، گمرک، عوارض شهرداری و ... دریافت نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واردات خودرو با این مشخصات ممنوع نیست؟ مدعی شده که از هیئت وزیران مجوز رسمی واردات و ترخیص سه برند نام برده را دارد.

این فرد تاکید کرد افراد دیگری که به این کارها مشغول شده‌اند، تنها به کلاهبرداری از مردم می‌پردازند.

با جست‌و‌جو نام و شماره تماس این فرد در فضای مجازی خودروهای پیشرفته‌تر از خودروی اولی از سوی این فرد در فضای مجازی معرفی شده است.


منبع تسنیم


نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (13 شهریور 1393 ساعت 09:52)

    اصــــــــــــــــــلــــا چه دلیلی داره ورود کردن و یا حتی عبور و مرور خودرو با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی ممنوع اعلام شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کسی میدونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • کلیک کلیک (3 شهریور 1393 ساعت 12:49)

    وقتی که برای ریاست محترم جمهوری خودروی خارجی تهیه بشه .مردم هم حق دراند که خودروی ممنوعه سوار بشن.!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخخ

  • امین سعید امین سعید (3 شهریور 1393 ساعت 11:48)

    اصلا چرا باید قیمت تمام شده برای خودروسازای داخلی بالا باشه که خودرو رو با این کیفیت افتضاح و قیمت عجیب بفروشن به مردم و بعد برای حمایت از تولید داخل جلوی واردات خودروهای به اصطلاح خودشون لوکس رو بگیرن و تازه اونم وقتی وارد ایران میشه با قیمتای رویایی میرسه دست مشتری؟ باید قوانین از همون اول اصلاح شه تا دیگه نیازی به قوانینی مثل این نباشه...

  • عشق خودروهای ژاپنی عشق خودروهای ژاپنی (2 شهریور 1393 ساعت 18:40)

    درسته قانون مزخرفیه ولی اگه قانونه باید واسه همه یکسان باشه و همه اجراش کنن.حالا خیلی راحت یه گردن کلفت میاد قانونو دور میزنه یه آبم روش .اونوقت شما انتظار داری ما پیشرفت کنیم :(

  • هایپر هایپر (2 شهریور 1393 ساعت 17:26)

    پول و قدرت که داشته باشی قانون رو هم میتونی دور بزنی

  • کاوه رضاییان کاوه رضاییان (2 شهریور 1393 ساعت 15:21)

    نظارت نیست دیگه!!