1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. انتقال رنو به شهر ساوه استان مرکزی قطعی شد

انتقال رنو به شهر ساوه استان مرکزی قطعی شد

4 اسفند 1396
  • 1

استاندار مرکزی گفت: با پیگیری‌های انجام شده انتقال رنو به استان مرکزی قطعی شد.

سیدعلی آقازاده افزود: براساس آخرین اطلاعات واصله، وزارت صنعت، معدن و تجارت با احداث شرکت رنو در شهرستان ساوه موافقت کرد .

آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: انتقال رنو به استان مرکزی از خواسته های مطرح شده از سوی مدیریت ارشد استان در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی بود که بلافاصله و بعد از یک هفته پیگیری و رایزنی مداوم در تهران به نتیجه رسید.

 انتقال رنو به شهر ساوه استان مرکزی قطعی شد

استاندار مرکزی تصریح کرد: این موضوع که در دو سال اخیر بالاخص در ماههای گذشته بعنوان یکی از دستور کارهای مهم مجموعه دولت در استان بود با پیگیری و همکاری بخشهای مختلف و همچنین پیگیری نماینده مردم شهرستانهای ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی و دستگاههای مربوطه در نهایت با موافقت سازمان گسترش و نوسازی صنایع و معادن کشور روبرو شد .

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته و بدلیل درخواست و پیگیری برخی مسئولین استان های دیگر برای انتقال این پروژه به آن استان‌ها، این پروژه با وقفه هایی روبرو شده بود که با رایزنی و تلاش های گسترده مسئولین استان و با توجه به ظرفیت های استان نهایتاً با نظر مساعد مدیران این شرکت و وزارت صنعت پروژه به استان بازگشت.

براساس این گزارش، به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در موضوع سرمایه گذاری مستقیم خارجی در دولت تدبیر و امید، این شرکت مهم اروپایی (رنو) علاقمند به بیش از 51 درصد سرمایه گذاری در ایران است.

وی تاکید کرد: این شرکت از سایت های مختلف سراسر کشور برای شروع کار از ابتدا یا برای استفاده از سایتهای کار شده، بازدید کردند که در حوزه واحدها و سایتهای کار شده یکی از واحدهای صنعتی ساوه از گزینه های انتخابی آنها بوده است و انتخاب نهایی بر عهده سرمایه گذار است. شریعتمداری ابراز امیدواری کرد که قرارداد نهایی نیز بزودی در همین نقطه یعنی شهرستان ساوه به امضا برسد.

آقازاده استاندار مرکزی نیز در هفتادمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با تاکید بر استقرار کارخانه رنو در استان مرکزی گفت: حضور این شرکت در استان مرکزی 10 ها هزار میلیارد گردش مالی استان را افزایش می‌دهد و توسعه تولید و صنعت را رقم می‌زند .

وی همچنین اظهار کرد: طرح شرکت رنو در استان مرکزی از هر جهت مورد حمایت جدی قرار خواهد گرفت و نیازهای سرمایه گذاران برای اجرای این طرح در اسرع وقت تامین خواهد شد و از حضور این سرمایه گذار استقبال خواهیم کرد .

در همین راستا بهاروند فرماندار شهرستان ساوه نیز گفت:برای ارائه خدمات و اجرای زیرساخت های لازم در سایت بن رو هیچ تنگنایی وجود ندارد .

وی افزود: قرارداد سرمایه گذاری رنو در تابستان امسال با طرف فرانسوی به امضا رسید و قرار است در صورت تاسیس این کارخانه 6 هزار شغل جدید در این شهرستان ایجاد و در پایین دست این صنعت خودرویی، حدود 70 قطعه ساز نیز فعالیت کنند .

مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: طرح ملی تولید خودرو رنو با ظرفیت 300 هزار دستگاه در سال جاری با همکاری شرکت خودروسازی رنو فرانسه در ساوه آغاز می شود .

علی مرادلو افزود: 150 هزار دستگاه خودرو برای شروع به کار در نظر گرفته شده که با گسترش ظرفیت به 300 هزار دستگاه قابل افزایش است.

وی اظهار کرد: هدف وزارتخانه در این طرح افزایش سطح رقابت است تا قطب سوم صنعت خودرو تشکیل شود و در کنار آن صنعت قطعه سازی گسترش یابد .

گفتنی است، تغییر کاربری زمین، تامین آب ، برق ، گاز، گمرک، پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت و.. ازجمله مهمترین نیازهای اولیه این شرکت است که در حال پیگیری و اجراست .

لازم به ذکر است، هم اکنون استان مرکزی بیش از یکصد واحد صنعتی تولید کننده قطعات خودرو و 10 واحد صنعتی بزرگ تولیدکننده خوروهای سنگین دارد. از طرفی در حال حاضر حدود 100 هزار دانشجو در رشته های مختلف ازجمله رشته های فنی و صنایع در استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند که ظرفیت خوبی از نظر تخصصی و فنی است .

موقعیت جغرافیایی استان مرکزی از نظر نزدیکی به پایتخت و همچنین فرودگاه بین المللی بسیار ویژه است و این مساله می تواند تسهیل کننده روند پیگیری ها و سرمایه گذاری باشد .

یکی از اهداف مهم این طرح در استان و کشور انتقال تکنولوژی روز به کشور و استان و ارائه آخرین تکنولوژی و دستاورد این شرکت در زمینه خودروسازی در ایران است.



نظرات

  • امید ساندرو زاده امید ساندرو زاده (5 اسفند 1396 ساعت 09:18)

    فقط اون تهش که مینویسن انتقال تکنولوژی به کشور واقعا خنده داره ، بابا کی میخواین بفهمین هیچ کشور اروپایی تکنولوژی رو به این مفتی در اختیار کسی قرار نمیده ، اونها جوری جهان سوم رو به سخره میگیرن که شش ماه بعد از عدم حضورشون بدویی بری سراغ برادر چین و واچین