1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. درآمد میلیونی روزانه با موتورسیکلت

درآمد میلیونی روزانه با موتورسیکلت

18 مرداد 1393
  • 3

با افزایش تقاضا برای بازار کار ، امکان داشتن شغل برای همه وجود ندارد و از آنجا که داشتن شغل و درآمدزایی از اصول اولیه زندگی بشمارمی رود هستند افرادی که شغلی عجیب اما درآمد زا دارند. یک صندلی گذاشته و سر خیابان جم نشسته است. سه نفر موتوری دارد و یک خط موبایل. کارش این است که اتومبیل‌های بدون طرح ترافیک را با استفاده از موتوری‌ها به نحوی پوشش دهد که دوربین‌ها نتوانند شماره پلاکشان را ثبت کنند. این کار 20 ثانیه طول می‌کشد و صاحب خودرو در ازای فرار از دست دوربین‌ها پنج هزار تومان می‌پردازد. روزی یک میلیون تومان کاسب هستند. هر موتوری 150 هزار تومان می‌گیرد و مابقی هم درآمد فردی است که این شغل را مدیریت می‌کند.

رانندگان خودروهای بدون طرح ترافیک مقرون به صرفه می‌دانند که با یک سوم پول خرید طرح روزانه این کار را انجام دهند. احتمالا در نقاط دیگر شهر یا اتوبان‌ها و در ورودی‌ هر محوطه طرح ترافیک این افراد را ببینید. با اینکه این کار به نوعی دورزدن قانون است اما هستند کسانی که از این طریق کسب درآمد می‌کنند و حداقل در هر ورودی برای چهار نفر شغل ایجاد شده است. حتما می‌دانید که پوشاندن پلاک خودرو با پارچه یا مشابه آن باعث نادیده گرفتن شدن پلاک خودرو نمی‌شود.

همه مردم کارمند نیستند یا همه شرکت یا کسب‌وکار متعارفی ندارند. بارها شنیده‌ایم که برخی افراد از راه‌های نامتعارف اقدام به درآمدزایی می‌کنند. وقتی از شغل عجیبی صحبت به میان می‌آید همه با چشم‌های گرد شده به هم نگاه می‌کنیم و این سوال را می‌پرسیم مگر می‌شود؟ مگر می‌شود از این راه هم پول درآورد؟ برخی از افراد به گونه دیگری فکر می‌کنند، به گونه دیگری کار می‌کنند و به گونه دیگری کسب درآمد می‌کنند، حال از روی جبر است یا اختیار جای بحث دارد.

مطمئنا اگر این فرد می‌توانست از راه مرسوم و معمول شغلی داشته باشد هیچگاه برای دور زدن قانون برای خودش کاسبی دست‌وپا نمی‌کرد. پس جبری در میان است. اما در زمره شغل‌های عجیب هستند افرادی که به اختیار و از روی خلاقیت اقدام به کاری می‌کنند که منحصر به‌فرد است.


منبع صبحانه


نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (16 شهریور 1393 ساعت 07:26)

    واقعا مخی هستند. اگه به جای مهندسان چینی اینا میومدن حالا ایران در صنعت خودرو رقیب آلمان بود ولی افسوس که .....//./././...../

  • کاوه رضاییان کاوه رضاییان (19 مرداد 1393 ساعت 15:42)

    همشون با موتور نیستن بعضیاشون پیاده پشت ماشین میدوند.

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (18 مرداد 1393 ساعت 23:46)

    نوش جونشون پول خلاقیتشونو میخورن