1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مجهز شدن تاکسی ها به تاکسی متر الزامی است

مجهز شدن تاکسی ها به تاکسی متر الزامی است

29 فروردین 1394
  • 0

ابوالفضل قربانی با اشاره به اینکه قرار داشتن تاکسی‌متر روی تاکسی‌ها دستور وزارت کشور است، اظهار کرد: بر اساس دستور وزارت کشور تمام تاکسی‌ها در سطح شهر باید به تاکسی‌متر مجهز شوند.

وی با بیان اینکه مجهز شدن تاکسی‌ها به تاکسی‌متر تنها به اصفهان اختصاص ندارد و ویژه تمام کشور است، اضافه کرد: مجهز بودن تاکسی‌ها به تاکسی‌متر الزامی است.

عضو کمیسیون حمل و نقل، بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مبلغی که از مشتری در تاکسی دریافت می‌شود باید عادلانه باشد و با مجهز بودن تاکسی‌ها به تاکسی‌متر مشکل پول خرد برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از نیمی از تاکسی‌های اصفهان به تاکسی‌متر مجهز شده‌اند و تمام تاکسی‌های شهر به مرور زمان باید به این سامانه مجهز شوند، ادامه داد: رانندگان تاکسی تصور می‌کنند که با دریافت پول توسط تاکسی‌متر کرایه کمتری از مسافران دریافت می‌شود.

قربانی با اشاره به اینکه اما باید توجه داشت که دریافت کرایه با استفاده از سامانه تاکسی‌متر عدالت رعایت می‌شود، تاکید کرد: رانندگان تاکسی نباید مبلغ اضافه‌ای از مسافران دریافت کنند و حق مسافران را نا‌دیده بگیرند.

وی با بیان اینکه خرابی برای تاکسی‌متر‌ها وجود ندارد و تمام رانندگان تاکسی باید از این سامانه استفاده کنند، افزود: البته اگر مشکلی برای تاکسی‌‌متر‌های نصب شده در تاکسی‌متر به وجود آید، سازمان تاکسی‌رانی به صورت سریع نسبت به رفع این مشکل اقدام می‌کند.



نظرات