1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تغییرتعرفه در دستور کاردولت است؛ قیمت خودرو کاهش می‌یابد

تغییرتعرفه در دستور کاردولت است؛ قیمت خودرو کاهش می‌یابد

14 اسفند 1396
  • 5

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه حباب ایجاد شده در بازار به سه دلیل بالارفتن نرخ ارز، تعرفه ها و محدودیت های مقطعی در انجام ثبت سفارش است، گفت: قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در گفتگویی، با اشاره به اینکه تغییر تعرفه واردات، براساس نظر و خرد جمعی در ارکان مرتبط بوده است، گفت: این تصمیم با توجه به شرایط و محدودیت های کلان کشور گرفته شده است.

 تغییرتعرفه در دستور کاردولت است؛ قیمت خودرو کاهش می‌یابد

وی در پاسخ به این سوال که آیا هدف از تغییر تعرفه واردات کنترل ارز بوده یا حمایت از تولید داخلی، گفت: در شرایط کنونی به منظور کنترل تقاضا و مصرف ارز، تغییر تعرفه ها در دستور کار گرفته زیرا بر اساس اهدافی که وجود دارد، بایستی مدیریت شود.

صالحی نیا در گفتگو با سایت پردیس خودرو در پاسخ به این سوال که آیا موضوع افزایش تعرفه واردات از سوی خودروسازان بوده است، گفت: افزایش تعرفه از طرف خودروسازان مطرح نگردیده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در درج قید ممنوعیت خودروهای بالای ۴۰ هزار دلار از صاحب نظران این صنف مشورت گرفته شد یا نه گفت: به طور کل هر تصمیمی با توجه به محدودیت ها و شرایط اتخاذ می شود. شرایط کلان و محدودیت ها این اجماع را ایجاد کرده است.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تا تصویب قانون جدید چاره ای جز بستن سامانه ثبت سفارش وجود نداشت، خاطر نشان کرد: قیمت ها به سطح معمولی خود بازمی گردد.

وی با بیان اینکه حباب ایجاد شده در بازار به سه دلیل بالارفتن نرخ ارز، تعرفه ها و محدودیت های مقطعی در انجام ثبت سفارش است، تصریح کرد: این حباب دائمی نیست و در صورت کاهش نرخ ارز، اجرایی شدن نرخ تعرفه های جدید و رفع محدودیت در ثبت سفارش، این حباب از بین خواهد رفت.



نظرات

  • مهدی مهدی (15 اسفند 1396 ساعت 12:42)

    سلام آقای محمد
    جهت اطلاع شهرداران در آلمان بسمت ممنوع کردن تولید و تردد خودروهای بنزینی تا 2030 دارند حرکت می کنند و احتمالا ما تا ا.ون زمان آخرین قسطهای پراید رو داریم پرداخت می کنیم
    منابع رو ممنون میشم تعریف کنید که ببینیم کدام منبع تا حالا صرف اشتغال شده؟

  • علی علی (15 اسفند 1396 ساعت 12:03)

    با سلام. درسته قیمت خودرو کاهش می یابد مثلا قیمت پراید که 22 میلیون و دویست هزار تومانه 50 هزار تومان قیمتش کاهش می یابد!!!!!!!!!!

  • حسین حسین (14 اسفند 1396 ساعت 22:10)

    کاملا مشخص است که دولت ارز ندارد ولی گناه مردم بیچاره چیست والابه خدا افزایش قیمت تعرفه گمرکی خودرو وعلی الخصوص خودرو هیبریدی که سرمنشا صنعت جدیدی در مملکت می باشد کار درستی نیست

  • روح روح (14 اسفند 1396 ساعت 17:34)

    بابا دست برداراشتغال جوونا بشه یابدزدن ببرن

  • محمد محمد (14 اسفند 1396 ساعت 11:45)

    کجای خبر گفته که تعرفه رو دارن تغییر میدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هدفتون چیه ازاین نوع تیتر زدنا بابا مملکت داره به پرتگاه میره حالا مگه چی میشه که خودرو خارجی وارد نشه بزارین این منابع صرف اشتغال جونا بشه