1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. علت فروش نرفتن سوبارو در ایران

علت فروش نرفتن سوبارو در ایران

27 آبان 1394
  • 0

سوبارو لگاسی 2015، محصولی است که به تازگی در سبد خودرویی شرکت سیف خودرو قرار گرفته است. سوبارو، برندی ژاپنی است که به ساخت خودرو با موتورهای باکسر پرتوان و کم استهلاک معروف است.

در بسیاری از نقاط جهان محصولات این کمپانی را ضد مرگ می‌نامند، از آن جهت که خرابی این ماشین کم است و حتی گاهی در میان برندهای ژاپنی‌، عمری بیشتر از تویوتا دارد. اما هنوز در ایران این باور جا نیافتاده است و شاید دلیل آن، شیوه قیمت‌گذاری شرکت سیف خودرو باشد. لگاسی در بازار ایران توان رقابت بیشتری با تویوتا کمری دارد، این روزها با قیمت 223 میلیون تومان از طرف شرکت فروخته می‌شود که 48 میلیون تومان از کمری هیبرید فول، گران‌تر است.

هم‌چنین این ماشین رقیبی فرانسوی به نام سفران دارد که در نسخه 2016، قیمت 180 میلیون تومان را به خود اختصاص داده است. همین اختلاف قیمت باعث شد تا مشتریان ‌به سمت سوبارو لگاسی نروند. مساله دیگر کمبود خدمات پس از فروش این شرکت است و طبق اطلاعت مندرج در سایت شرکت فقط یک مرکز خدمات‌پس‌از‌فروش در ایران دارند.به این معنی که مشتریان نمی‌توانند به خدمات سراسری و یک‌پارچه شرکت سیف‌خودرو اعتماد کنند و از طرفی هم قیمت بالاتری نسبت به رقبا بپردازند. پس شاید بهتر باشد قیمت این ماشین در حد رقبایش تعیین شود تا شانس خود را بسنجد.



نظرات