1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. انتشار کارنامه سال ۹۶ خودروسازان داخلی

انتشار کارنامه سال ۹۶ خودروسازان داخلی

30 فروردین 1397
  • 2

گزارش وضعیت تولید خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶ منتشر شد.

۱۲ ماهه سال گذشته تولید انواع خودرو با رشد ۱۳.۷ درصدی همراه بوده و از یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۳۷۷ دستگاه در ۱۲ ماهه ۱۳۹۵ به یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۷۹۹ دستگاه افزایش یافت.

سال گذشته تولید انواع سواری نیز ۱۴.۸ درصد افزایش یافته و از یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۱۱ دستگاه در ۱۲ ماهه ۱۳۹۵ به یک میلیون و ۴۴۱ هزار و ۵۷۷ دستگاه رسید.

 انتشار کارنامه سال ۹۶ خودروسازان

در ۱۲ ماهه ۱۳۹۶ تولید انواع ون نیز ۴۴۴.۶ درصد رشد داشته و از ۱۷۷ دستگاه در ۱۲ ماهه ۱۳۹۵ به ۹۶۴ دستگاه افزایش یافت.

سال گذشته تولید انواع وانت اما کاهش یافته و با افت ۶.۷ درصدی از ۷۷ هزار و ۶۸۰ دستگاه در ۱۲ ماهه ۱۳۹۵ به ۷۲ هزار و ۵۰۲ دستگاه کاهش یافت.

در این مدت تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس با رشد ۵۲.۶ درصدی همراه بوده و از ۹۰۵ دستگاه در ۱۲ ماهه ۱۳۹۵ به ۱۳۸۱ دستگاه افزایش یافت.

۱۲ ماهه ۱۳۹۶ تولید انواع اتوبوس نیز ۵۳.۹ درصد رشد داشته و از ۱۱۵۸ دستگاه در ۱۲ ماهه ۱۳۹۵ به ۱۷۸۲ دستگاه رسید.

سال گذشته تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز صعودی بوده و با رشد ۸.۸ درصدی از ۱۵ هزار و ۲۴۶ دستگاه در ۱۲ ماهه ۱۳۹۵ به ۱۶ هزار و ۵۹۳ دستگاه افزایش یافت.

در اسفند ماه ۱۳۹۶ نیز تولید انواع خودرو معادل ۴.۹ درصد افزایش یافته و از ۱۲۴ هزار و ۶۹۸ دستگاه در اسفند ۱۳۹۵ به ۱۳۰ هزار و ۷۴۷ دستگاه رسید.

منبع ایسنا


نظرات

  • رضا رضا (31 فروردین 1397 ساعت 08:45)

    تو کارنامه ، حتماتعداد کشته ها و خانواد هایی که بدبخت شدن هم بیاد ، ایرانی ها با رندم دارن یکی یکی یا فوت می کنن یا معلول می شن ... به داد مردم برسین هم پولشون رو می گیرین هم به کشتنشون میدید

  • nazer nazer (31 فروردین 1397 ساعت 06:20)

    کاش میشد خیابان هم تولید کرد ، در اصفهان در کوچه ها هم جای پارک پیدا نمیشود ف چون شده است پارکینگ اهالی محل ، در کنار بعضی خیابانهل هم کار به پارک دوبله و گاه سوبله رسیده است !