1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ثبات در بازار خودروهای وارداتی ؛ برخلاف جوسازی برخی واردکنندگان

ثبات در بازار خودروهای وارداتی ؛ برخلاف جوسازی برخی واردکنندگان

18 مرداد 1396
  • 4

در حالی که در چند هفته اخیر برخی واردکنندگان خودرو به بهانه توقف ثبت سفارش واردات این محصولات از افزایش نرخ خودروهای وارداتی سخن می‌گویند اما گزارش‌های رسیده از بازار از آرامش و ثبات در قیمت این محصولات حکایت دارد.

 ثبات در بازار خودروهای وارداتی ؛ برخلاف جوسازی برخی واردکنندگان

واردات خودرو در چند ماهه نخست امسال رشد شدیدی داشت به‌گونه‌ای که در سه ماهه نخست امسال واردات انواع خودرو رشد بیش از ۱۳۰ درصدی را تجربه کرد. افزایش شدید واردات خودرو موجب شد وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف مدیریت واردات، ثبت سفارش واردات این محصولات را برای مدتی متوقف کند.

به دنبال این اقدام اما برخی واردکنندگان خودرو سعی کردند از این نمد کلاهی برای خود ببافند و عنوان کردند که توقف ثبت سفارش واردات خودرو باعث کاهش عرضه و به دنبال آن افزایش قیمت‌ها خواهد شد. این در حالی است که فعالان و کارشناسان بازار خودروهای وارداتی از ثبات در این بازار خبر داده و می‌گویند با توجه به رشد شدید واردات و در نتیجه افزایش عرضه، نه تنها افزایشی در نرخ خودروهای وارداتی نخواهیم داشت بلکه کاهش قیمت‌ها نیز محتمل خواهد بود.

در این زمینه پورحسنی - کارشناس بازار خودروهای وارداتی، عنوان می‌کند: بازار خودروهای وارداتی آرام است و در چند هفته اخیر افزایش شدید و شوک قیمتی در این محصولات نداشته‌ایم. وی با بیان اینکه افزایش قابل توجه واردات خودرو نشان‌دهنده رشد قابل توجه عرضه در این محصولات است، خاطرنشان می‌کند: بنابراین فعلا کمبودی در بازار وجود ندارد که بخواهد باعث افزایش قیمت‌ها شود.

این کارشناس بازار خودروهای وارداتی ادامه می‌دهد: اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدیریت واردات خودرو مقطعی است بنابراین با توجه به رشد شدید واردات خودرو در ماه‌های گذشته با کمبود عرضه در این بازار مواجه نخواهیم شد. وی در پاسخ به اینکه رشد شدید واردات خودرو و در نتیجه افزایش عرضه باعث کاهش قیمت‌ها نخواهد شد؟ عنوان می‌کند: اگر هم باعث کاهش قیمت‌ها نشود اما مطمئنا افزایشی در قیمت این محصولات نخواهیم داشت. روز گذشته نیز کوروش مرشد سلوک - نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو، در پاسخ به جوسازی‌های اخیر مبنی بر افزایش قیمت خودروهای وارداتی به بهانه متوقف شدن ثبت سفارش واردات این محصولات تاکید کرد که هیچ کدام از نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی برنامه‌ای برای افزایش قیمت خودروهای وارداتی ندارند.

منبع ایسنا


نظرات

  • مهدی مهدی (18 مرداد 1396 ساعت 15:25)

    معلوم نیست چه فاکتور مهمی مثل قیمت ارز یا عوارض افزایش پیدا کرده که مثلا نگین خودرو ۱۸ میلیون تومن اضافه قیمت‌داشته؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
    فقط و فقط به بهانه های مختلف کلاهبرداری میکنن

  • کریمی کریمی (18 مرداد 1396 ساعت 14:27)

    با سلام
    احتراما به آگاهی میرسانم خبر اعلام شده مبنی بر ثبات در قیمت خودرو های وارداتی به رغم بسته شدن ثبت سفارش حقیقت ندارد. خیلی آسان با یک تحقیق میدانی ساده و برقراری چند تافن ساده متوجه خواهید شد که قیمت خودرو های در رده 300 به بالا تغییری نداشته ولی کره ای ها بویژه برند کیا ( از جمله سراتو و سورنتو GT LINE FULL) افزایش قیمت های 10 و 25 میلیونی ژیدا نموده اند. به عبارت دیگر خودرو های ژر فروش در رده قیمتی 120 تا 250 تغییر قیمت داشته اند . هیوندایی اگر افزایش نداشته بدلیل ورود کرمان موتور به عرصه بازار بوده و ژیش بینی میشود حتی هیوندای با کاهش قیمت مواجه شود. از طرفی نمایندگی های رسمی که در متن خیر مطرح شد افزایش قیمت نداده اند ، تاکنون مبادرت به واردات خودرو های 2017 ننموده و خودرو های 2016 را ارائه میکنند .در حالیکه در گمرک موجود دارند .
    مانند اسپورتیج 2018 و سراتو 2017 شرکت اطلس خودرو . متاسفانه هیچگونه نظارتی هم بر قیمت وارداتی ها نیست اما تا 20000 تومان به یک خودروی داخلی اضافه میشود کل متخصصین مطبوعات سایت ها و اقتصادانان فریاد وا اقتصادا و گرانی و تورم سر میدهند!!!!
    ارادت

  • Ali Ali (18 مرداد 1396 ساعت 14:26)

    کاملأ کذب محض هست
    نمونه بارز افزایش بیست میلیون تومنى نگین خودروست

  • محمد محمد (18 مرداد 1396 ساعت 10:56)

    این وارد کنندگان هر وقت ماشین هاشون رو دستشون می مونه جوسازی و شایغه راه می اندازن ... ولی فایده ای نداره اینکاراشون