1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پنج خودروی هم قیمت پراید در دنیا

پنج خودروی هم قیمت پراید در دنیا

26 مهر 1394
  • 5

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

خودروسازان ایرانی در مواقعی که دچار تنگنا شده و به ته خط توجیه می‌رسند، یک کارت به‌زعم خود برنده را رو می‌کنند و آن‌هم این مدعاست که‌ای جماعت! در هیچ نقطه‌ای از این عالم خودرویی به‌مانند پراید نمی‌یابید که همچو ارزان بوده و به این اندازه نیز مجهز باشد! یعنی در رده قیمتی زیر 25 میلیون تومان، تنها گزینه مناسبی که برای شما خریداران ایرانی وجود دارد همین خودرو است و بس. در اینجا برای آنکه این دعوی را به چالش گیریم، نه بازار آمریکا و یا اروپا و یا حتی کشورهای حوزه خلیج‌فارس و…، بلکه بازار یک کشور درحال‌توسعه و مشمول تعرفه‌های بالا را مبنای پژوهش خود قرار داده‌ایم. بازاری که در آن سالانه میلیون‌ها دستگاه خودروی نو تولید و معامله می‌شود؛ و آن بازار هم جایی نیست جز کشور هندوستان. یکی از ارزان‌ترین مکان‌ها جهت خرید خودرو در دنیا.

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

در سال 2014 میلادی، نزدیک به 3.2 میلیون دستگاه خودرو از زیر دست سازندگان هندی روانه بازار شد. این میزان از تولید، جایگاه ششمین خودروساز برتر گیتی را از آن هند نموده است. صنعت خودرو در این دیار تحت حمایت کامل و فراگیر دولت قرار دارد و از همین رو برای ورود خودروی کامل (CBU) تعرفه 60 درصدی و برای ورود قطعات منفصله (CKD) تعرفه 30 درصدی برقرار و جاریست؛ اما وضع این تعرفه مانع از رقابت و شکوفایی در این حرفه نشده و در حال حاضر کمپانی‌های مشهور و به نامی همچون سوزوکی، هوندا، تویوتا، شورولت، فورد و رنو و نیسان و… دوشادوش برندهای داخلی این کشور از جمله تاتا و ماهیندرا مشغول به کارند. دستمزدهای پایین و بهره‌وری بالای خودروسازان هندی موجب شده که بهای خودرو در این کشور بسیار پایین‌تر از میانگین جهانی آن باشد و به همین دلیل نیز خودروهای مدرن با قیمت بسیار پایینی به خریداران فروخته می‌شوند که گاهی تصور آن نیز دور از ذهن است.

نکته جالب اینجاست که بخش اعظم قطعات این خودروها هم توسط سازندگان هندی تأمین می‌گردد که گاهی میزان آن از 90 درصد (خودروی کامل) نیز فراتر می‌رود؛ و مهم‌تر از همه، مشارکت با خودروسازان خارجی، هیچ لطمه‌ای به اشتغال کارگران در هند وارد ننموده و مطابق برخی آمارها تنها در شرکتی همانند ماروتی که به تولید محصولات سوزوکی اشتغال دارد، نزدیک به هفت هزار تن مشغول فعالیت‌اند. هم‌اکنون، شرکت ماروتی از ظرفیت تولیدی معادل 1.5 میلیون دستگاه در سال برخوردار است و بنا به ادعای وب‌سایت آن، هر 12 ثانیه یک دستگاه خودرو از خط تولیدش خارج می‌شود! و تاکنون هم به 125 کشور دنیا من‌جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا و بریتانیا و… صادرات داشته است.

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

در سطور ذیل، چند نمونه از خودروهای ارزان‌قیمت ساخت هند که از بهایی زیر 25 میلیون و نزدیک به پراید برخوردارند را به شما معرفی می‌کنیم. البته پیش از هر چیز توضیح چند نکته را لازم می‌دانیم:

1 – تمامی خودروهایی که نامشان در این لیست آمده از جدیدترین نسخه‌های شرکت خود بوده و مدل‌هایی به‌روز هستند و همانند پراید نمونه‌ای از رده خارج محسوب نمی‌شوند، پس پراید با سی سال سن، به لحاظ تکنولوژی و نیز بهره‌گیری از استانداردهای امروزی به‌هیچ‌عنوان قابل قیاس با خودروهای ذیل نیست و اگر در این میان مقایسه‌ای هم بینشان صورت می‌گیرد تنها درزمینهٔ قیمت است. (تاریخ معرفی پراید به بازارهای جهانی سال 1986 میلادی و یا اواخر سال 1364 شمسی است)

2 – تمامی این خودروها تحت نظارت کمپانی مادر تولید شده و از قابلیت صادرات برخوردارند. مثلاً امروزه هیوندای i10 ساخت هند به اروپا صادر می‌شود و یا انواع محصولات سوزوکی و فورد و… از مبدأ این کشور روانه اقصی نقاط دنیا می‌گردند.

3 – شاید از نظر شما خوانندگان عزیز، وجود برخی از تجهیزات در خودروهای ذیل امری بدیهی و پیش‌پاافتاده به نظر آید، ممکن است دراین‌باره حق با شما باشد ولی درعین‌حال این قضیه را هم فراموش نکنید که مبحث ذیل در مورد خودروهای ارزان و هم‌رده‌های قیمتی پراید است و نه خودروهایی همچون هیوندای الانترا و…

4 – در بازار هند، تیپ‌های پایه هر خودرو از حداقل امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی برخوردارند و حتی برخی از آن‌ها فاقد کیسه هوای ایمنی و قفل مرکزی هستند. به همین سبب نیز در این متن تیپ‌هایی از یک خودرو را ملاک سنجش خود قرار دادیم که لااقل به یک عدد کیسه هوا مجهز بوده‌اند و از همین رو تیپ‌های فاقد کیسه هوا، حتی علیرغم وجود تجهیزاتی بیش از پراید در آن‌ها، از لیست ذیل حذف شدند.

5 – در متن پیش رو تا حدی سلایق هم‌وطنانمان نیز لحاظ شده است. مثلاً در حال حاضر، ارزان‌ترین خودروی بازار هند، تاتا نانو نام دارد که از بهای پایه‌ای معادل 199 هزار روپیه و یا در حدود سه هزار دلار برخوردار است. بی‌تعارف می‌توان گفت که این خودرو با پیشرانه ضعیف 0.6 لیتری (37 اسب بخاری) و سیمای عجیب‌وغریب خود! حتی در صورت ورود به ایران از کمترین اقبال در نزد هم‌وطنانمان برخوردار خواهد شد و از همین رو نیز در لیست ذیل، ذکری از آن نشده است.

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

توضیح: نرخ خرید و فروش هر روپیه هندوستان در بازار آزاد ایران بین 50 تا 54 تومان است و قیمت خودروها هم به‌طور مستقیم به تومان تبدیل شده است.

ماروتی سوزوکی آلتو 800

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

تولید این خودرو در سال 2012 میلادی در هند آغاز شد و نسخه فعلی هم نسل دوم این خودرو به شمار می‌آید. این خودرو از پراید کمی کوچک‌تر بوده و از طول 3.4 متری برخوردار است و در کلاس خودروهای KEI طبقه‌بندی می‌گردد. پیشرانه سه سیلندر به کار رفته در آن، از 0.8 لیتر حجم برخوردار است و توان خروجی این پیشرانه هم معادل 48 اسب بخار و گشتاورش معادل 69 نیوتن متر است. این خودرو در تیپ پایه یا std با بهایی معادل 253 هزار روپیه یا در حدود 13/7 میلیون تومان فروخته می‌شود و تیپ مجهزتر آن که VXi (دارای ایربگ) نام دارد با بهایی معادل 344 هزار روپیه و یا در حدود 18.6 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این تیپ از تجهیزات ذیل بهره می‌برد:

ایربگ راننده – سیستم تهویه مطبوع دستی – داشبورد دو رنگ – قفل مرکزی ایموبلایزر – قفل خودکار درب‌های خودرو – قفل ایمنی کودک – پشت‌سری‌های صندلی جلو و عقب – سیستم تهویه مطبوع – داشبورد دو رنگ – نگه‌دارنده فنجان در جلو – شیشه‌های برقی جلو – قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو – هشداردهنده کاهش سطح مخزن سوخت – سیستم صوتی با قابلیت خوانش صفحات CD + MP3 و پورت USB و AUX و رادیو AM/FM با دو عدد اسپیکر – دستگیره‌های همرنگ بدنه – ترمز جلو دیسکی – سپرهای همرنگ بدنه و…

گارانتی خودرو: 2 سال یا 40 هزار کیلومتر

نحوه خرید (تیپ VXi): 292 هزار روپیه یا در حدود 15.8 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام

مبلغ قسط ماهانه: 6,362 روپیه یا در حدود 344 هزار تومان در ماه

ماروتی سوزوکی آلتو K10

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

خودروی بعدی این لیست هم یک سوزوکی است. این خودرو نمونه ارتقاء یافته آلتو 800 بوده و از ماه نوامبر سال 2014 میلادی تولید آن در هند آغاز گردید. مشخصات این خودرو به پراید هاچ‌بک بسیار شبیه است و با طولی معادلی 3/55 متر چند سانتی از آن کوچک‌تر است. خودروی مذکور از پیشرانه‌ای سه سیلندر با حجمی معادل یک لیتر بهره می‌برد. توان خروجی این پیشرانه معادل 67 اسب و گشتاور آن نیز برابر با 90 نیوتن متر است. خودروی مذکور در تیپ پایه خود و یا همان LX با بهایی معادل 320 هزار روپیه و یا حدود 17/3 میلیون تومان به فروش می‌رسد اما مدل مجهزتر آن که (O)VXi نام دارد به بهایی معادل 372 هزار روپیه و یا در حدود 20/1 میلیون تومان فروخته می‌شود. این تیپ نیز از تجهیزات ذیل برخوردار است:

ایربگ راننده – قفل مرکزی با کلید– ایموبلایزر – سیستم تهویه مطبوع دستی – قفل خودکار درب‌های خودرو – قفل ایمنی کودک – داشبورد دو رنگ – آینه‌های داخل اتاق با قابلیت مات شدن به صورت دستی– پشت‌سری جلو و عقب – نگه‌دارنده فنجان‌ها در جلو- شیشه برقی جلو- راهنما بر روی آینه‌های جانبی- شیشه عقب بخار زدا- آنتن سقفی – چراغ‌های مه شکن جلو – قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو- هشداردهنده کاهش سطح بنزین – 2 عدد اسپیکر و سیستم صوتی با قابلیت خوانش CD و MP3 و نیز پورت USB – دستگیره و آینه و سپرهای همرنگ بدنه – ترمز دیسکی جلو و…

گارانتی خودرو: 2 سال یا 40 هزار کیلومتر

نحوه خرید تیپ (O) VXi: 316 هزار روپیه یا در حدود 17.1 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام

مبلغ قسط ماهانه: 6,897 روپیه و یا در حدود 372 هزار تومان

ماروتی سوزوکی سلریو

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

سومین خودروی موجود در این لیست باز هم یک سوزوکی است! البته این خودرو را چندی پیش به شما معرفی نمودیم. سوزوکی سلریو با طول 3.6 متری خود تقریباً هم‌اندازه پراید هاچ‌بک است. خودروی مذکور در ماه فوریه سال 2014 میلادی معرفی شد و در حال حاضر هم در دو کشور هند و تایلند تولید می‌شود. این خودرو از پیشرانه‌ای سه سیلندر به حجم یک لیتر بهره می‌برد. توان خروجی این پیشرانه معادل 67 اسب بخار و گشتاور آن نیز معادل 90 نیوتن متر است. خودروی مذکور در تیپ پایه و یا LXi در حدود 397 هزار روپیه و یا تقریباً 21.4 میلیون تومان قیمت دارد؛ اما تیپ مجهزتر آن که ZXi نام دارد از بهایی معادل 457 هزار روپیه و یا 24.7 میلیون تومان برخوردار است. این تیپ از تجهیزات ذیل بهره‌مند است:

ایربگ راننده – هشداردهنده بستن کمربندهای ایمنی – سیستم ورود بدون کلید (KEYLESS) – قفل خودکار درب‌های خودرو– قفل ایمنی کودک – سیستم تهویه مطبوع دستی- خروجی برق 12V – شیشه عقب بخارزدا – آینه‌های داخل اتاق با قابلیت مات شدن به صورت دستی – آینه جانبی برقی – راهنما بر روی آینه‌های جانبی – آنتن سقفی- دستگیره درب داخل از جنس کروم – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان+ CD + MP3 و پورت USB و AUX به همراه اتصالات بلوتوث – هشداردهنده کاهش سطح مخزن باک بنزین – سپرها و دستگیره‌ها و آینه‌های همرنگ بدنه – هشداردهنده نیمه باز بودن درب خودرو- 4 عدد اسپیکر و…

گارانتی: 2 سال و یا 40,000 کیلومتر

نحوه خرید (تیپ ZXi): 388 هزار روپیه یا در حدود 21 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام

مبلغ قسط ماهانه: 8,459 روپیه یا در حدود 457 هزار تومان

داتسون GO

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

چهارمین خودرویی که می‌خواهیم به آن بپردازیم نسخه‌ای احیاء شده از یک برند است؛ یعنی قرار است که این خودرو نام داتسون را که از سال 1986 میلادی توسط نیسان کنار نهاده شد، دوباره زنده کند. تولید داتسون GO از سال 2014 میلادی در هندوستان آغاز شد و در حال حاضر هم علاوه بر این کشور، در اندونزی هم به تولید می‌رسد. خودروی مذکور از پلت فرم V نیسان بهره می‌برد که در مدل‌های میکرا و مارچ هم به کار گرفته می‌شوند. داتسون GO به لحاظ ابعادی از پراید کاملاً بزرگتر است و با طولی معادل 3/78 متر تقریباً هم‌اندازه پژو 206 هاچ‌بک است. البته نسخه استیشن با نام GO+ به بازار ارائه می‌شود. این خودرو با یک پیشرانه سه سیلندر ارائه می‌شود. این پیشرانه 1.2 لیتر حجم دارد. توان این پیشرانه هم معادل 67 اسب بخار و گشتاور آن نیز برابر با 104 نیوتن متر است. داتسون GO در حالت پایه و یا تیپ D، معادل 324 هزار روپیه قیمت دارد که تقریباً معادل 17/5 میلیون تومان است ولی مدل مجهزتر آن که تیپ (O)T نام دارد از بهایی معادل 420 هزار روپیه و یا حدود 22/7 میلیون تومان برخوردار است. این تیپ از تجهیزات ذیل بهره می‌برد:

ایربگ راننده – قفل مرکزی – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – ایموبلایزر – قفل ایمنی کودک – سیستم تهویه مطبوع به همراه فیلتر هوای داخل – خروجی برق 12V – آینه‌های داخل اتاق با قابلیت مات شدن به صورت دستی – فرمان سه پره – شیشه‌های برقی جلو – ریموت بازکننده درپوش باک بنزین و درب صندوق عقب – تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو – نمایشگر میانگین مصرف سوخت- 2 عدد اسپیکر- سیستم صوتی به همراه پورت AUX و AUX و نیز آمپلی‌فایر- نگه‌دارنده موبایل بر روی داشبورد – جلوپنجره با تریم کرومی – چراغ‌های هالوژن جلو – برف‌پاک‌کن‌های حساس به سرعت – کامپیوتر سفری – سیستم FOLLOW ME HOME (همراهی با سرنشینان خودرو در هنگام پارک آن در محیط‌های تاریک که با روشن نگه‌داشتن چراغ‌های جلو تا 30 ثانیه پس از پیاده شدن آن‌ها صورت می‌پذیرد) – ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو – سپرها و دستگیره‌های همرنگ بدنه و…

گارانتی خودرو: 2 سال بدون محدودیت کیلومتر

نحوه خرید تیپ (O)T: 356 هزار روپیه یا در حدود 19.2 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام

مبلغ قسط ماهانه: 7,775 روپیه و یا در حدود 420 هزار تومان

هیوندای EON

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

پنجمین خودروی این لیست محصولی از هیوندای به نام EON است. طراحی و توسعه این خودرو هم به‌طور مشترک بین هند و کره صورت پذیرفته است. هیوندای EON یک خودرو مخصوص رفت‌وآمد درون‌شهری است و با طولی 3.5 متری خود اندکی از پراید هاچ‌بک کوچک‌تر است. تولید این خودرو از ماه اکتبر سال 2011 میلادی در هند شروع شد و اندکی بعد هم تولیدش در ممالکی همچون فیلیپین، ویتنام و سریلانکا، آغاز گردید. در حال حاضر، خودروی مذکور از دو پیشرانه متفاوت بهره می‌برد. یکی از آن دو، نسخه‌ای سه سیلندر بوده و از حجمی معادل 0.8 لیتر برخوردار است و توان خروجی و گشتاور آن به ترتیب معادل 55 اسب بخار و 75 نیوتن متر است و دیگری هم پیشرانه‌ای چهار سیلندر می‌باشد که از حجمی معادل یک لیتر برخوردار و توان خروجی و گشتاور آن به ترتیب معادل 68 اسب بخار و 94 نیوتن متر است. بهای تیپ پایه این خودرو که D-LITE نام داشته و از پیشرانه‌ای 0.8 لیتری بهره می‌برد معادل 311 هزار روپیه و یا در حدود 16/8 میلیون تومان است اما تیپ مجهزتر که با کد SPORTZ ارائه می‌شود و آن‌هم نیز از پیشرانه 0.8 لیتری برخوردار است، با بهایی معادل 410 هزار روپیه و یا در حدود 22/1 میلیون تومان عرضه می‌شود. این تیپ از تجهیزات ذیل بهره می‌برد:

ایربگ راننده – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – سیستم ورود بدون کلید (KEYLESS) – شیشه رنگی – قفل ایمنی کودک – سیستم تهویه مطبوع دستی – خروجی برق 12V – آنتن سقفی – ایموبلایزر – چراغ‌های مه شکن جلو – آینه‌های داخل اتاق با قابلیت مات شدن به صورت دستی – داشبورد دو رنگ – نگه‌دارنده‌های فنجان در جلو – بازکن درب صندوق عقب از داخل – قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو – هشداردهنده کاهش سطح سوخت در باک خودرو – نمایشگر تعویض دنده – سیستم صوتی به همراه رادیو AM/FM با قابلیت خوانش CD و MP3 و پورت USB و AUX به همراه دو عدد اسپیکر – سپر و آینه‌ها و دستگیره‌های همرنگ بدنه – بازکن درب باک با ریموت – کامپیوتر سفری و…

گارانتی خودرو: 2 سال بدون محدودیت کیلومتر

نحوه خرید (تیپ SPORTZ): 348 هزار روپیه یا در حدود 18.8 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام

مبلغ قسط ماهانه: 7,589 روپیه یا در حدود 410 هزار تومان

با نگاهی به قیمت و نیز لیست تجهیزات در خودروهای مذکور، این نکته ثابت می‌شود که با پولی که صرف خرید یک خودروی پراید می‌گردد، به‌راحتی می‌توان یک خودروی نو، مدرن و با کیفیت را با شرایطی به‌مراتب سهل و آسان‌تر، در برخی از ممالک نه‌چندان پیشرفته خریداری نمود؛ کشورهایی که در خودروسازی از رقبای نزدیکمان محسوب می‌شوند اما با برنامه‌ریزی صحیح و واقع‌بینانه و نیز بهره‌گیری از مدیریت کارشناسی و عالمانه هر روز فاصله‌شان از ما بیشتر می‌شود.

 پنج خودرو هم قیمت پراید در دنیا

منبع پدال


نظرات

  • محمد محمد (15 اردیبهشت 1396 ساعت 19:47)

    اقا یک واقعیتی اینه که. پراید طمان خودش سالاری بود. مثل پورشه که نمونه های جدیدش هم دقیقا طبق فیس لیفت 911طراحی میشه. سایپا یکم باید بیشتر رو خودرهااش کار کنه وقیمت هاوگرنه نصف ایراداتتون بیخود و مضخرفه.قطعات یدکی ارزون و فراوان صرف اقتصادی اما بهتره ظاهرش خیلی فرق کنه و آپشنال بشه. قیمتشم اینجور اگر بشه می ارزه وگرنه زیاده.
    اگر خودرویی زیاد تولید نشه مثل اروپا قطعه یدکیش گرونه یا نیست بعد پنج سالم جاش تو سطل زبالس.
    هیچ ایرانی با این حقوقا نمیتونه هر پنج سال یک ماشین بخره. کمتر حرف بزنید. قوم بنی اسراعیل بیشتر فکر کنید.

  • صادق صادق (13 آذر 1395 ساعت 11:03)

    در مقایسه با این مدلها باز صد رحمت به پراید

  • پژمان فرازی پژمان فرازی (27 مهر 1394 ساعت 05:26)

    مقاله ی بسیار خوبی بود ولی ایکاش می تونسیم این مدل مقالات رو در سایت های خبری مثل خبرگزاری فارس یا ایرنا منتشر کنیم تا تمامی افراد بتونن استفاده کنن.
    یه سوال ::
    هیچ راهی نداره که این ماشین ها وارد ایران بشن و پلاک هم بشن ؟؟؟ اونوقت با احتساب هزینه ی گمرک ، هزینه ی ماشین تقریبا چقدر میشه ؟؟؟
    باتشکر

  • mj.king mj.king (27 مهر 1394 ساعت 05:17)

    همین سلریو رو ایران خودرو میخواد بیاره...ولی با چ قیمتی؟! بین 70 تا 80 میلیون تومن!!

  • الی عشق لکسوس الی عشق لکسوس (26 مهر 1394 ساعت 11:46)

    مقاله ی خیلی خوبی بود اما چه فایده که این شرایط به راحتی عوض بشو نیست.
    (ضمنا اگر نظر دادن در این سایت فقط مخصوص اعضا نباشه، تعداد نظرات بسیار بیشتر میشه و میشه از نظرات بقیه هم استفاده کرد، مثل سایت خودروبانک)
    ممنون