1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. رنو کوئید ارزان قیمت،زنگ خطری برای خانواده پراید

رنو کوئید ارزان قیمت،زنگ خطری برای خانواده پراید

11 مهر 1395
  • 7

با افزایش یافتن احتمال تولید خودروی ارزان قیمت رنو در ایران زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمده است.

‌هم‌اکنون بازار خودروهای با قیمت کمتر از 30 و 25 میلیون تومان در اختیار سایپا است. این شرکت دو خودروی پر تیراژ پراید و تیبا را در این بازه قیمتی تولید و عرضه می‌کند. این وضعیت در حالی است که بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان ایرانی قدرت خرید پایینی داشته و مشتری خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ و ۲۵ میلیون تومان هستند.

در این شرایط رنو برگ برنده خود را در ایران رو کرده که خودروی ارزان قیمتی به نام کوئید است. کوئید خودرویی با قیمت اقتصادی است که هم‌اکنون توسط رنو در کشورهایی همچون برزیل و هند تولید می‌شود. قیمت این خودرو در برزیل ۶۰۰۰ یورو (حدود ۲۴ میلیون تومان) و در هند ۴۵۰۰ یورو (حدود ۱۸ میلیون تومان) است.

البته مدل هندی این خودرو فاقد امکاناتی همچون کولر و سیستم ترمز ABS است، بنابراین با توجه به استانداردهای اجباری سازمان ملی استاندارد، مطمئنا کوئید تولیدی در ایران شبیه به نمونه برزیلی آن از نظر امکانات و سطح قیمتی خواهد بود.

پیش از این و در طول یک سال گذشته دو شرکت ایران خودرو و سایپا همزمان خواستار در اختیار گرفتن تولید این خودروی ارزان قیمت رنو در ایران بوده و هر یک در مذاکره با این شرکت فرانسوی گسترش همکاری‌ها در دوران پسابرجام را به در اختیار گرفتن تولید این خودرو مشروط کرده بودند.

با این حال به توجه به اقدام اخیر رنو در انعقاد تفاهمنامه همکاری برای تولید محصولات خود به طور مستقل در ایران، احتمال تولید مستقل خودروی کوئید در ایران از سوی رنو نیز افزایش یافته است.

در این زمینه اخیرا رنو تفاهمنامه‌ای را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) منعقد کرده که براساس آن یک شرکت خودروسازی جدید با مشارکت دو طرف تاسیس خواهد شد که سهم رنو در آن ۶۰ درصد بوده و این شرکت فرانسوی می‌تواند فرایند تولید، فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود را به صورت مستقل در ایران ایجاد کند.

در این شرایط در صورت تولید مستقل کوئید در ایران از سوی رنو، این خودرو احتمالا در محدوده قیمتی ۲۵ میلیون تومان وارد بازار خواهد شد و با توجه به جذابیت‌های ظاهری، فنی و کیفی آن در مقایسه با خودروهای پراید و تیبا، می‌تواند مشتریان این خودروها را به سوی خود جذب کند.

به این ترتیب از هم‌اکنون زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمده است و این خودروساز بزرگ ایرانی باید به فکر جایگزین مناسبی برای پراید به عنوان پر تیراژترین خودروی تولیدی‌اش باشد تا بتواند با خودرویی مانند کوئید در ایران رقابت کند.

ویدئو تست تصادف رنو کویید:

منبع:ایسنا



نظرات

  • vahid vahid (12 مهر 1395 ساعت 05:41)

    کوییدی که میاد ایران جدیدتره ۳ستاره یور انکپ میگیره.اینم الان یه ایربگ داره و چشتون میبینه که اتاقش سالمه و محکمه.

  • aydin aydin (12 مهر 1395 ساعت 02:01)

    باشه که زیر 40م بدن

  • بی نام بی نام (11 مهر 1395 ساعت 20:29)

    هر چی باشه خیلی از پراید بهتره
    قیمتش با توجه به شناختی که از خودروسازا دارم منطقی نیست
    حداقل 30 تومن قیمتشه.

  • hasan hasan (11 مهر 1395 ساعت 16:26)

    کویید با موتور 800 سی سی 58 اسبی بیشتر از 20 میلیون نمی ارزه.تازه همین قدر هم براش زیاده....

  • حمید حمید (11 مهر 1395 ساعت 13:55)

    این ماشینم که عین پراید از ایمنی پایین زجر میبره!
    یعنی گزینه بهتر از این نبود؟

  • amir amir (11 مهر 1395 ساعت 11:02)

    تجربه نشون داده هر وقت یه قیمتی گفتن بعد با دو برابر اون قیمت وارد بازار میشه.مثل ال90.اینم بالای 50میلیون میره.پس سایپا برون

  • بی نام بی نام (11 مهر 1395 ساعت 09:11)

    آدم عاقل که گاو شیرده خودش رو سر نمی بره!!! حالا پراید هم حکم همون گاو شیرده است!!! و مطمئن باشید تا 300 سال آینده هم تولید خواهد شد!!!******* کوئید 70-60 تومنی قانعن!!!