1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سایپا 1500 دستگاه خودرو به عراق صادر میکند

سایپا 1500 دستگاه خودرو به عراق صادر میکند

2 آبان 1395
  • 0

محسن جوان معاون صادرات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با بیان مطلب فوق، اظهارکرد: با پی گیری های مجدانه و تلاش‌های صورت گرفته و برداشتن برخی موانع ، صادرات محصولات گروه خودرو سازی سایپا به عراق بار دیگر رونق یافت.

وی با بیان اینکه سایپا در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، توسعه صادرات غیرنفتی را همواره مد نظر داشته است، افزود: شرکت سایپا با رفع موانع و غلبه بر مشکلات موجود، توانسته تعداد 1500 دستگاه خودرو سایپا 131 و محصول جدید آریو را در قالب تاکسی و سواری به بازار عراق صادر کند.

جوان با اشاره به رکود اقتصادی و بحران منطقه ای تصریح کرد: علیرغم کاهش چشمگیر آمار واردات خودرو در بازار عراق و به ویژه تعلیق قانون واردات خودرو به صورت SKD توسط دولت این کشور، گروه خودروسازی سایپا موفق شده طی مذاکرات مثبت با مقامات و مسئولین ذیربط در عراق و جلب نظر آنان، برنامه صادرات تعداد 1500 دستگاه از سری خودروهای سایپا 131 و آریو را تا پایان آبان ماه سال جاری در دستور کار خود قرار دهد.

معاون صادرات سایپا گفت: صادرات این محصولات به صورت مرحله ای و طی بازه زمانی یک ماهه پس از اخذ فروش حاصل شده است که از نیمه دوم مهرماه آغاز و تا پایان آبان ماه ارسال آن صورت خواهد گرفت.

محسن جوان در پایان تاکید کرد: باتوجه به محبوبیت محصولات گروه سایپا در کشور عراق، پیش بینی می شود صادرات این شرکت در نیمه دوم سال از رونق بیشتری برخوردار باشد.

منبع:ایران جیب



نظرات