1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پیش بینی صادرات ساپیا به روسیه در سال 1394

پیش بینی صادرات ساپیا به روسیه در سال 1394

27 دی 1393
  • 5

قائم مقام معاون صادرات و امور بین‌الملل گفت: پیش‌بینی می‌شود برای سال آینده صادرات ۴۵ هزار دستگاه خودرو داشته باشیم.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد اسماعیلی درخصوص صادرات ۹ ماهه امسال گروه سایپا اظهار داشت:‌در ۹ ماهه امسال به اندازه ۱۲ ماهه سال گذشته صادرات داشتیم به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود در صورت پوشش‌دهی تمام سفارشات رسیده‌، تا پایان سال حداقل افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته در صادرات داشته باشیم.

قائم مقام معاون صادرات و امور بین‌الملل سایپا با بیان اینکه به بازارهای همسایه ارسال داریم افزود: آذربایجان، اکراین، عراق، مصر، ترکمنستان، بلاروس و ونزوئلا از جمله بازارهایی هدف محصولات سایپا هستند.

وی ادامه داد: همچنین غنا، ارمنستان، نیجریه و یمن بازارهای جدید ما بودند.

اسماعیلی تصریح کرد: در بازارهای رشد یافته‌ای همچون آذربایجان، بلاروس و اکراین الزاما فقط خودرو تیبا ارسال می‌شود و خودرو پراید در بازارهایی همچون عراق محبوبیت دارد.

وی خودرو تیبا ۲ اشاره کرد و گفت: منتظر بازخورد بازار داخلی برای خودرو تیبا ۲ بودیم که با توجه به بازخورد مثبت در داخل و استقبال از این خودرو در نمایشگاه خارجی، محموله ارسال تیبا ۲ به آذربایجان و عراق در دستور کار داریم.

وی با اشاره به بازار سوریه اظهار داشت:توزیع محموله‌ای را که در انتهای سال ۲۰۱۴ به این کشور ارسال کردیم طی روزهای آینده آغاز خواهد شد و با توجه به این که شرایط سوریه به سمت آرامش می‌رود برنامه ۵هزار دستگاه خودرو را برای این کشور در نظر گرفته‌ایم.

اسماعیلی در خصوص بازار روسیه گفت: برای کشور روسیه دو خودرو تیبا و تیبا۲ را درنظر گرفته‌ایم که با توجه به نوسانات ارزش پول این کشور هنوز بازار روسیه به آرامش نرسیده ولی به طور کلی برنامه ما در این کشور شروع کار به صورت تولید است.

وی ادامه داد: دیوارهای حمایتی ازتولید در داخل روسیه به قدری است که راسا می‌خواهیم سرمایه‌گذاری انجام دهیم بلکه بنا داریم با سرمایه‌گذاری طرفهای روسی در یکی از جمهوریهای این کشور که مسئولینشان از خودروهای سایپا استقبال می‌کنند، تولید را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات بستگی به سطح تولیدی دارد که طرفهای روسی خواستار آن باشند و ممکن است تا نیمه سال ۲۰۱۵ مذاکراتمان به نتیجه برسد.

قائم مقام معاون صادرات و امور بین‌الملل سایپا در خصوص برنامه صادرات سال آینده گفت: صادرات ۴۵ هزار دستگاه را برای سال آینده در گروه خودروهای پلتفرم x100 و x200 پیش بینی کرده‌ایم.



نظرات

  • نژادحسینی نژادحسینی (27 دی 1393 ساعت 22:45)

    بازار هدف : ترکمنستان - عراق-مصر-ونزوئلا و بازارهای رشد یافته :آذربایجان- بلاروس و اوکراین! پس نشون میده که از ما بدبخت تر هم تو صنعت خودروسازی وجود داره .تازه روسیه خودمون هم میخواد از خودروهای با کیفیت ما استفاده کنه! این نشون میده که قیمت پراید الکی 20 میلیون نشده

  • رخش جاده رخش جاده (27 دی 1393 ساعت 11:30)

    اخه کی میره ماشینای مارو بخره ؟!!!!!!!!!!!!!!!
    اونم تو خارج از کشور !!!!!!!!!

  • آفرین آفرین (27 دی 1393 ساعت 10:20)

    بنازم به این همه اعتماد بنفس

  • حامد صابر حامد صابر (27 دی 1393 ساعت 09:26)

    خدا میدونه با چه قیمتی صادر میکنن که اونا حاضرن بخرن

    صالح انصاری صالح انصاری (27 دی 1393 ساعت 22:55)

    مفت که میدن هیچ یه پولی هم تو داشبوردش میزارن تا اونا فقط سوار شن